نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه پرسپولیس با هیئت‌مدیره ناقص به کار خود ادامه می‌دهد و این شرایط باعث بروز حواشی و شایعات گسترده‌ای شده است.

به گزارش خبرورزشی، طرفداران پرسپولیس اعتقاد دارند حالا که محمدحسن انصاری‌فرد از این باشگاه جدا شده و به نوعی، هیئت‌مدیره می‌تواند یکدست باشد، هرچه زودتر باید تیم مدیریتی شکل بگیرد و امور باشگاه بدون حاشیه، پیش برود. البته این کمترین انتظار از مدل باشگاهداری در ایران است که هرگز رعایت نشده و عمر مدیریتی در پرسپولیس را به ۶ ماه و ۹ ماه رسانده است. در همین زمستانی که گذشت، یک عضو هیئت‌مدیره به نام مهدی محمدنبی از هیئت‌مدیره جدا شد، انصاری‌فرد استعفا داد و صندلی مدیرعاملی را به مهدی رسول‌پناه سپرد و حالا یک سرپرست بر باشگاه مدیریت می‌کند. از سوی دیگر، با استعفای ایرج عرب و جدایی نبی، حالا تعداد اعضای هیئت‌مدیره به ۳ نفر کاهش یافت.

یکی از وکلای فعال در زمینه حقوق ورزشی در این مورد، موضوع جالبی را به خبرورزشی گفت: «هیئت‌مدیره هر باشگاه با توجه به اساسنامه موجود تعیین می‌شود، اما از آنجا که پرسپولیس یک شرکت دولتی محسوب می‌شود، باید اساسنامه آن طبق قانون تجارت معین شود. در اساسنامه قانون تجارت، اعضای هیئت‌مدیره باید تعداد فرد داشته باشد که معمولاً در ایران، هیئت‌مدیره‌ها با ۵ نفر تکمیل می‌شود. البته همین باشگاه پرسپولیس در فصل چهاردهم با هیئت‌مدیره ۷ نفره کارش را آغاز کرد و استقلال هم در برهه‌ای از زمان، چنین شرایطی را داشت. حالا که تعداد اعضای هیئت‌مدیره پرسپولیس به ۳ نفر کاهش یافته، به صورت قانونی می‌توانند کارشان را دنبال کنند.»

موضوع وقتی عجیب‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم پس از استعفای انصاری‌فرد، خبری از جانب مدیران باشگاه به بیرون درز شد مبنی بر اینکه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با استعفای ایرج عرب مخالفت کرده و به‌رغم اینکه عرب در هیچ‌یک از جلسات اخیر هیئت‌مدیره و حتی مجمع سالانه باشگاه در اواخر اسفند شرکت نکرده، اما هنوز به صورت رسمی، عضو کادر مدیریتی باشگاه است! اگر این موضوع را بپذیریم، هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس با یک عضو دیگر کامل می‌شود و این عضو جدید می‌تواند یک فرد اقتصادی یا پیشکسوت باشگاه باشد.

چند روز قبل نبی از هیئت‌مدیره پرسپولیس جدا شد و به پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال بازگشت. جایی که در آن تجربیات فراوانی داشته و سال‌ها فعالیت می‌کرد. او در واقع جای ابراهیم شکوری را در این پست گرفت. شکوری به عنوان سرپرست موقت به دبیرکلی رسیده بود، اما مدت زمان حضور او از خط قرمز قانونی عبور کرد و فدراسیون باید فرد دیگری را جایگزینش می‌کرد زیرا در اساسنامه به صورت شفاف مواردی قید شده که طبق آن، شکوری نمی‌توانست به عنوان دبیرکل به فعالیتش ادامه بدهد. ساده‌ترین موضوع، سابقه ۱۰ سال مدیریت بود که شکوری از این موضوع بی‌بهره بود. او پس از برکناری از فدراسیون، پست‌هایی در فضای مجازی منتشر کرد که در مهم‌ترین آن، خبر از بازگشت به میز مدیریت داده بود. به همین خاطر، شایعاتی مطرح شده که این بار، کار مدیریتی را از یک باشگاه دنبال کند.

شکوری برای مدتی در باشگاه پرسپولیس توپ زد و مدافع چپ این تیم بود. البته او را می‌توان یک بازیکن متوسط قلمداد کرد، اما بالاخره سابقه بازی در جمع سرخپوشان را دارد و می‌توان او را به عنوان یک پیشکسوت در این باشگاه پذیرفت. از آنجا که شکوری حالا سابقه مدیریت رده بالا به خصوص در فدراسیون فوتبال را داراست، حالا شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه بار دیگر به پرسپولشیس بازگردد، اما این بار به عنوان عضو هیئت‌مدیره. او حتی می‌تواند شانس مدیرعاملی برای خود قائل باشد زیرا تحصیلات بالا دارد و با زیر و بم فوتبال کاملاً آشناست. به زبان ساده‌تر، فوتبال را با تمام وجودش لمس می‌کند برخلاف دو عضو دیگر هیئت‌مدیره که چندان در مورد مسائل فنی، سررشته ندارند! خبر‌هایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه شکوری می‌تواند یکی از گزینه‌های حضور در پرسپولیس باشد و جای نبی را در هیئت‌مدیره بگیرد؛ همان‌طور که نبی جای او را در پست دبیرکلی فدراسیون گرفت. باید دید این شایعات تا چه حد صحت دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی