نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در پرسپولیس نه تنها بهترین دروازه‌بان‌های ایران بلکه بهترین دروازه‌بان‌های آسیا را داشتم و به پرورش چنین دروازه‌بان‌هایی افتخار می‌کنم.

فوتبال ایران » لیگ برتربه گزارش خبرورزشی، ایگور پانادیچ تنها مربی‌ای بود که از روز اول حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس در کنار وی حضور داشت و به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها فعالیت می‌کرد.

این مربی در زمان حضور در پرسپولیس با دروازه‌بان‌هایی مانند سوشا مکانی، مسعود همامی، مرتضی قدیمی‌پور، ایمان صادقی، الکساندر لوبانوف، علی محسن‌زاده، علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ و ابوالفضل درویش‌وند کار کرد.

در همین راستا به مناسب روز جهانی دروازه‌بان، این مربی که در حال حاضر دستیار برانکو در تیم ملی عمان است، در مورد عملکرد شاگردانش در زمان حضور در پرسپولیس، بهترین دروازه‌بان‌های ایران و مسائل مختلف صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

ابتدا در مورد شرایط حال حاضر خود در اوضاع کرونایی کرواسی صحبت کنید؟

حدود یک ماه است که به زاگرب بازگشتم و در قرنطینه هستم. سعی هم می‌کنم تا از این فرصت استفاده کنم و دانشم را در زمینه مربیگری افزایش دهم. این ویروس یک معضل جهانی است و امیدوارم همه دست در دست هم زنجیره سرایت کرونا را پاره کنند تا زندگی مردم جهان دوباره به شرایط عادی خود بازگردد.

در حال حاضر شرایط تیم ملی عمان چگونه است؟

ما خودمان را برای حضور مقتدرانه در دور برگشت بازی‌های مقدماتی آماده می‌کنیم. البته دو اردوی ما در ماه‌های اردیبهشت و مردادماه لغو شد، اما بازیکنان را زیر نظر داریم و هر زمان که اوضاع به شرایط عادی بازگردد، اردوی‌مان را برگزار خواهیم کرد.

ماجرای طلب شما از پرسپولیس چه شد؟

خبر جدیدی در این باره ندارم. فیفا حکم را به باشگاه پرسپولیس ابلاغ کرده و ما هم منتظر هستیم تا در تاریخی که از سوی فیفا اعلام خواهد شد، پرسپولیس اقدامات لازم را برای پرداخت مطالبات ما انجام دهد.

خبری هم از تخفیف از سوی شما به پرسپولیس نیست؟

به هیچ وجه. چرا تخفیف بدهم؟! فیفا تصمیمش را گرفته و یک ریال هم تخفیف نخواهم داد.

به نظر می‌رسد که به شدت از دست مسوولان باشگاه ناراحت هستید؟

ما در پنج سالی که در پرسپولیس بودیم به صورت خالصانه و با تمام وجود کار کردیم و عملکرد ما این را ثابت کرد، اما مسوولان باشگاه در پرداخت حقوق، پاداش و خیلی از مسائل دیگر رفتار خوبی با ما نداشتند.

مدیرعامل جدید باشگاه آیا اقدامی برای حل مشکل نکرد؟

من برخی صحبت‌ها را از او خواندم که گفته در صدد حل مشکل است، اما هیچ اقدامی از سوی او صورت نگرفته است. مشکل اصلی ما همین دروغ‌های تکراری است. می‌گویند می‌خواهند حل کنند و اقدامی صورت نمی‌گیرد.

به سراغ خاطرات تو از زمان حضور در پرسپولیس برویم. بهترین شاگردت در پرسپولیس که بود؟

همه شاگردانم در پرسپولیس خوب بودند. از سوشا گرفته که در آن مقطع بسیار عملکرد خوبی داشت و بسیار حرفه‌ای بود. تا علیرضا بیرانوند.

اما انتقادات زیادی از سوشا مکانی می‌شد؟

من آن‌ها را قبول نداشتم. سوشا پیش از هر چیز در زمین فوتبال یک دروازه‌بان کاملا حرفه‌ای بود. او از این نظر بی نظیر بود. آن‌هایی هم که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند آیا واکنش‌های او در آن فصل را دیدند؟ او «سیو»‌های بی نظیری داشت که از هر دروازه‌بانی بر نمی‌آمد. او در آن مقطع بهترین بود و الان هم جزو موفق‌ترین دروازه‌بان‌های ایران است.

در فصل اول حضور شما، پرسپولیس لیگ را با ایمان صادقی آغاز کرد، اما گل زیاد خورد. دلیل آن چه بود؟

صادقی یک دروازه‌بان جوان بود که از دید من بد شانس هم بود. دروازه‌بانی در یک باشگاه بزرگ مانند پرسپولیس کار آسانی نیست و اعتماد به نفس بالا می‌خواهد. حضور درون دروازه پرسپولیس برای صادقی کمی زود بود او نیاز به تجربه بیشتر داشت و به همین خاطر در همان نیم فصل از پرسپولیس رفت تا تجربه بیشتری کسب کند. همین مشکل را مرتضی قدیمی‌پور هم داشت که در بازی با ذوب‌آهن با وجود ۱۰ نفره بودن، حدود ۱۰۰ دقیقه توانست با وجود جوانی دروازه‌اش را بسته نگه دارد، اما در یک لحظه همه چیز عوض شد.

پس از صادقی الکساندر لوبانف هم جذب شد که انتقادات از او زیاد بود. چرا چنین دروازه‌بانی را به خدمت گرفتید؟

با توجه به مشکلی که برای سوشا مکانی پیش آمد و جدایی ایمان صادقی ما یک دروازه بان نیاز داشتیم. هیچ باشگاهی در ایران حاضر نشد دروازه‌بانش را بفروشد. فهرست بازیکنان خارجی ما هم پر بود و باید یک دروازه‌بان آسیایی می‌گرفتیم. به همین خاطر لوبانف را جذب کردیم. او دروازه‌بان اول ازبکستان بود و در آن مقطع بهترین انتخاب بود. همچنین او عملکرد چندان بدی در پرسپولیس نداشت، اما به هر حال ضعف‌هایی داشت که باید برطرف می‌شد.

چرا به جدایی چنین دروازه‌بانی راضی شدید؟

ما علیرضا بیرانوند را به عنوان دروازه‌بان اول جذب کردیم. او باید قبول می‌کرد که دروازه‌بان دوم باشد، اما جایگاهش در تیم ملی ازبکستان در خطر بود و به همین خاطر قصد داشت جدا شود. ما هم به زور نمی‌توانستیم کسی را در پرسپولیس نگه داریم.

پس از آن رادوشوویچ را جذب کردید. آیا شناختی از وی داشتید؟

او در هایدوک اشپیلت که از تیم‌های مطرح کرواسی است، سابقه بازی داشت و حتی در این تیم با دنیل سوباشیچ دروازه‌بان اول تیم ملی کرواسی رقابت می‌کرد و توانست برای خود در فوتبال کرواسی نامی را دست و پا کند. در آن مقطع هم او در تیم دبرسن مجارستان دروازه‌بان اول بود و در لیگ اروپا هم به میدان رفته بود. ما بیرانوند را داشتیم و به او گفتیم که به دنبال دروازه‌بان دوم هستیم. او هنگامی که به بزرگی پرزسپولیس پی برد، راضی شد به عنوان دروازه بان دوم به پرسپولیس بیاید. ما دوست نداشتیم در صورت نبود بیرانوند به پرسپولیس ضربه بخورد و به همین خاطر گلری در چنین سطحی را جذب کردیم.

اما در زمان جدایی شما بیشتر از زمان حضور شما به این دروازه‌بان بازی رسید.

او دروازه‌بان خوبی است و این را ثابت کرد. فکر نمی‌کنم مربی‌ای باشد که بتواند از علیرضا بیرانوند چشم پوشی کند چرا که او بهترین است، اما رادوشوویچ هم در سطح فوق‌العاده‌ای قرار داشت و این موضوع را ثابت کرد.

بهترین شاگردت در پرسپولیس که بود؟

بیرانوند، سوشا و رادوشوویچ. در مجموع نه تنها بهترین دروازه‌بان‌های ایران بلکه بهترین‌های آسیا را داشتم و از بودن در کنار چنین دروازه‌بانانی و پرورش آن‌ها خوشحال هستم. در حال حاضر هم بیرانوند ثابت کرده که بهترین دروازه‌بان آسیا است.

علیرضا بیرانوند هم در آستانه انتقال به فوتبال اروپا قرار دارد. نظر شما در این باره چیست؟

او در سطح بالایی دروازه‌بانی می‌کرد و توانایی حضور در تیم‌های خوب فوتبال اروپا را داشت. بابت این انتقال هم به او تبریک می‌گویم و امیدوارم بتواند هر چه زودتر به تیم‌های دسته اول اروپا برسد چرا که توانایی آن را دارد.

با جدایی وی پرسپولیس آیا ضرر نمی‌کند؟

او بهترین دروازه‌بان آسیا است، اما پرسپولیس رادوشوویچ را هم دارد که او هم بهترین سطح دروازه‌بانی را از خودش به نمایش گذاشته و توانسته نظر کادر فنی و هواداران را جلب کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی