نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سایت فوتبال‌نیوز بلژیک در گزارشی به بررسی تیم بروژ و همچنین شرایط کاوه رضایی در این فصل پرداخته و در مطلبی طولانی به این سؤال پرداخته که آیا برگشت کاوه به بروژ برای این تیم و مهاجم سودمند خواهد بود؟

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
کد مطلب: ۲۵۵۸۵۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
گزارش فوتبال‌نیوز در مورد کاوه
آیا بازگشت رضایی برای بروژ سودمند است؟ سایت فوتبال‌نیوز بلژیک در گزارشی به بررسی تیم بروژ و همچنین شرایط کاوه رضایی در این فصل پرداخته و در مطلبی طولانی به این سؤال پرداخته که آیا برگشت کاوه به بروژ برای این تیم و مهاجم سودمند خواهد بود؟
فوتبال ایران » لژیونرهابه گزارش خبرورزشی، بروژ این فصل روند خوبی داشت و به احتمال زیاد عنوان قهرمانی به آن‌ها خواهد رسید، اما هواداران متوقع این باشگاه از خط حمله تیم‌شان رضایت چندانی نداشتند چراکه موقعیت‌های زیادی توسط مهاجمان از دست می‌رفت. خرید مهاجم برای این باشگاه ضروری به نظر می‌رسد، اما سران بروژ می‌توانند از خرج کردن میلیون‌ها یورو پول اجتناب کنند چراکه کاوه رضایی بعد از دورانی فوق العاده در شارلوا به این تیم برمی‌گردد. آیا او می‌تواند رهبر خط حمله بروژ شود؟

ایمان به رضایی

مهاجم ۲۸ ساله ایرانی، سه سال پیش در شارلوا پا به لیگ بلژیک گذاشت و حالا توانسته به روز‌های خوب گذشته اش برگردد. او بعد از درخشش در فصل اولش با مبلغی گران و از روی ترس سران بروژ به خاطر محرومیت طولانی مدت وسلی خریده شد، اما در دوران حضورش در بروژ بیشتر اوقات مصدوم بود و به همین خاطر نتوانست از شانس‌هایش استفاده کند. ضمن اینکه فشار قیمت بالایش هم او را اذیت می‌کرد. او در بروژ در ۱۳ بازی تنها یک گل زد که از نقطه پنالتی بود. آمدن فیلیپ کلمنت نیز کمکی نکرد و کاوه بیشتر سکونشین بود. مهاجم ایرانی تا قبل از پا پیش گذاشتن شارلوا تنها ۱۵ دقیقه برای کلمنت بازی کرد، اما مشخص بود که بروژ ایمانش را به کاوه از دست نداده چراکه تصمیم گرفت بخشی از دستمزد رضایی را بدهد و بند خریدی نیز در قراردادش با شارلوا قرار نداد.

بهتر از سایر مهاجمان

رضایی در شارلوا دوباره تبدیل به خود قدیمی‌اش شد. او با ۱۲ گل در رده چهارم برترین گلزنان است. اکتبر تا نوامبر دوران احیای مهاجم ایرانی بود که در ۵ بازی متوالی گل زد تا در یک ماه ۷ گل بزند. او تقریباً با واناکن بهترین گلزن این فصل بروژ برابری می‌کند. در این میان تنها اوکرکه است که آماری به خوبی رضایی دارد. امانوئل دنیس، تائو، شریورز و حتی کتالره همگی آماری ضعیف‌تر از کاوه دارند و لوئیس اوپندا و کرمنیک نیز که اصلاً نتوانستند گلی بزنند.

دنیس به دنبال رفتن به باشگاهی بهتر است و به نظر می‌رسد اوپندا نیز دنبال باشگاهی دیگر باشد که بتواند بیشتر بازی کند. به همین خاطر گزینه چندانی برای فصل بعد در خط حمله که مطمئن باشد و نیاز به اثبات خود نداشته باشد، باقی نمی‌ماند. باشگاه در زمستان دنبال گزینه‌های مختلفی بود، اما فقط کرمنیک را گرفت و به نظر می‌رسد حالا اولویت‌های بروژ خرید مدافع و هافبک باشد.

پیش‌بینی‌هاآیا بروژ دست از خرج کردن برای خرید مهاجم برمی‌دارد و به رضایی فرصتی جدید می‌دهد؟ با توجه به عملکرد او و ضعف سایر مهاجمان بروژ، به نظر می‌رسد مهاجم ایرانی لایق فرصت تازه است. نباید فراموش کرد که سبک ضدحملات شارلوا کاملاً مناسب کاوه است، اما این روش در بروژ پیاده نمی‌شود و همین موضوع مهاجمان زیادی را در این باشگاه به مشکل انداخته است. اوکرکه و رضایی خصوصیاتی مشابه دارند و کلمنت باید بین این دو انتخاب کند. اگر آن‌ها بخواهند درآمدزایی کنند فروش اوکرکه واقع‌بینانه‌تر است، چون ۵ میلیونی که در آن زمان برای کاوه پرداخته شد در حال حاضر دیگر چندان زیاد نیست.

لطف کرونا؟

در شارلوا، همه هم‌تیمی‌های رضایی تلاش می‌کردند تا توپ را به او برسانند و به همین خاطر رضایی با چشم بسته هم در شارلوا گل می‌زند. ضمن اینکه پاس گل‌های او گواهی است که مهاجم ایرانی بازیکنی در خدمت تیم است. بعد از سالی که باعث شد رضایی به میان برترین مهاجمان بلژیک برگردد، به نظر غیرمنطقی است بروژ او را نگه ندارد. شاید هم بروژ بخواهد تا تنور داغ است نان را بچسباند و تا آنجا که می‌تواند پولی که بابت رضایی خرج کرده را با فروش مجددش آن‌هم در روز‌های اوج این مهاجم پس بگیرد که البته با شیوع کرونا و مشکلات باشگاه‌ها این قیمت زیاد نخواهد بود. قرارداد رضایی سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد به همین خاطر گزینه دیگر قرض دادن مجدد او تا ژانویه یا تابستان سال بعد است که شیوع کرونا تمام شده باشد و رضایی بتواند با قیمت بهتری برود. البته آن موقع رضایی تقریباً ۳۰ ساله شده پس آیا همین امسال به او فرصت دوباره می‌دهند؟ همه چیز به رضایی بستگی دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی