نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در روز‌هایی که فوتبال به خاطر کرونا تعطیل است، باشگاه فولاد دست به یک حرکت شایسته زد. بهسازی زمین چمن تمرین تیم و همچنین استادیوم شهدای فولاد که بازی‌های لیگ برتر در آن برگزار می‌شود.

فوتبال ایران » لیگ برتربه گزارش خبرورزشی، رضا ارزانی‌پور، مدیر ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان در این باره به سایت باشگاه گفته است: «بعد از تعطیلات نوروز و از اواسط فروردین با توجه به تعطیلی لیگ برتر و توقف تمرینات تیم به دلیل شرایط اضطراری به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، عملیات بهبود و ترمیم زمین شماره ۲ باشگاه که تمرینات تیم بزرگسالان در آن برگزار می‌شود را آغاز کردیم تا در اواسط اردیبهشت این زمین با کیفیت مطلوب آماده بهره برداری شود. عملیات‌های روزانه شامل آبیاری، کوددهی و سربرداری طبق روال و به صورت روتین در حال انجام است و همچنین عملیات‌های تخصصی با تجهیزات استاندارد برای بهبود و بازپروری چمن نیز در دستور کار قرار گرفت. این عملیات‌ها شامل دتچینگ، هوادهی، تاپ درسینیگ و لولینگ هستند که جهت ارتقای کیفی و ظاهری زمین چمن تمرین از نظر بهبود تراکم، توسعه ریشه، رنگ و همچنین یکسان‌سازی بستر انجام می‌شوند. با توجه به اقدامات خوبی که در این مدت روی زمین اصلی ورزشگاه شهدای فولاد انجام گرفته است، این زمین با کیفیت مطلوب آماده بهره برداری و میزبانی در مسابقات لیگ برتر خواهد بود. همچنین کار روی زمین‌های دیگر باشگاه طبق برنامه در حال انجام است.»

این رفتار باشگاه فولاد شایسته تقدیر است. امیدواریم این رفتار الگو شود؛ در همه شهر‌ها و از سوی همه باشگاه‌ها. البته مالک برخی از استادیوم‌ها شرکت توسعه و تجهیز است و چه خوب که این شرکت بهسازی چمن استادیوم‌ها را در دستور کار خود قرار دهد، چون زمین خوب منجر به بالا رفتن کیفیت بازی‌های باشگاهی می‌شود. بی‌تعارف چند سالی است باشگاه‌ها به اهمیت کیفیت زمین چمن پی برده‌اند. البته نه همه باشگاه‌ها. مشکل از جایی است که هنوز این ضرورت حس نشده که برای فوتبال خوب، ابتدا باید یک زمین خوب مهیا کرد و روی هر چمنی نمی‌شود به خوبی فوتبال کرد مثل زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی که کارلوس کی‌روش حاضر نشد با تیم ملی آنجا تمرین کند. باشگاه‌ها در سال میلیارد‌ها تومان هزینه فوتبال می‌کنند و برای کمک به خود و فوتبال باشگاهی و ملی باید این ضرورت را حس کنند که چندصدمیلیون برای چمن هزینه کنند چراکه ابتدایی‌ترین ابزار فوتبال، زمین است. باید خطاب به باشگاه فولاد گفت ممنون که به فوتبال زیبا کمک می‌کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی