نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازیکن و سرمربی اسبق باشگاه استقلال در مصاحبه با خبرورزشی گفت: آقای پیروانی! فراموش نکن در سال ۸۵ امیر قلعه‌نویی می‌توانست یک استقلالی را دستیار خودش در تیم ملی کند، اما چنین فرصت طلایی را برای شما فراهم کرد پس قدردان باش.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
کد مطلب: ۲۵۶۵۲۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
تا همین چند ماه قبل درگیر کمیته اخلاق بود، اما حالا...
مرفاوی: در پرسپولیس آدم‌های خیلی بزرگ‌تر از پیروانی هستند که در مورد استقلال حرف بزنند! بازیکن و سرمربی اسبق باشگاه استقلال در مصاحبه با خبرورزشی گفت: آقای پیروانی! فراموش نکن در سال ۸۵ امیر قلعه‌نویی می‌توانست یک استقلالی را دستیار خودش در تیم ملی کند، اما چنین فرصت طلایی را برای شما فراهم کرد پس قدردان باش.
فوتبال ایران » لیگ برتربه گزارش خبرورزشی، صمد مرفاوی اگرچه این روز‌ها به عنوان مدیر فنی نساجی قائمشهر حواسش به تیم خودش است ولی با این وجود نمی‌تواند نسبت به اتفاقات اخیر و ماجرا‌های نسبت داده شده به استقلال و امیر قلعه‌نویی بی‌تفاوت باشد.

شرایط تمرینی نساجی خوب است؟

بازیکنان از روز چهارم فروردین در داخل منزل تمرین می‌کنند و فیلم آن را برای ما می‌فرستند. البته تمرینات داخل خانه در واقع فقط برای این است که آن‌ها اضافه وزن پیدا نکنند. بحث کار تاکتیکی روی چمن و تمرینات هوازی چیز دیگری است.

به نظر خودتان لیگ برتر ادامه پیدا می‌کند؟

پیش‌بینی در این رابطه سخت است. براساس اعلام خود مسئولان، فعلاً مقامات در حال مدیریت کرونا هستند. تا چند روز قبل شیب مبتلایان به بیماری در استان مازندران نزولی بوده، اما حالا دو روز است که متأسفانه دوباره صعودی شده است. در تهران هم براساس اعلام خود آقایان چنین شرایطی حکم‌فرماست. برگزاری رقابت‌های لیگ برتر با استرس کرونا خیلی سخت است. اگر وضعیت این‌طوری باشد، مشکل است که بتوان لیگ را برگزار کرد. شما نگاه کنید، برای انجام یک مسابقه بازیکنان باید سوار هواپیما بشوند، به هتل بروند و در رستوران غذا بخورند. خب در این وضعیت هر کدام از موارد فوق برای آن‌ها استرس‌زا است که نکند خدای ناکرده به بیماری مبتلا شوند.

برسیم به ماجرای درگیری لفظی امیر قلعه‌نویی با افشین پیروانی. قطعاً در جریان هستید؟

آقای پیروانی باید حتماً احترام بزرگ‌تر خودش را حفظ کند. ایشان تا همین چند وقت قبل به خاطر یک پرونده محروم بود و با کمیته اخلاق سروکار داشت. حالا که از آن فضا خارج شده و سمت مهمی در پرسپولیس گرفته، اصلاً نباید وارد حاشیه شود.

اما در لابه‌لای این حرف‌ها بحث قهرمانی استقلال در فصل ۸۷-۸۸ هم مطرح شده است. شما در آن فصل دستیار قلعه‌نویی بودید. آن قهرمانی مشکل داشت؟

نه آقا. کدام مشکل؟ چه مشکلی؟ آن قهرمانی در شرایط کاملاً سالمی حاصل شد. آیا اگر یک دروازه‌بان در یک مسابقه ضعیف عمل کند یا یک مدافع در دقیقه ۹۳ اشتباه کند و تیمش گل بخورد باید بگوییم تبانی کرده‌اند؟ چند سال قبل از آن فصل استقلال و پاس در کورس قهرمانی بودند و در هفته آخر اگر پاس نمی‌توانست استقلال اهواز را ببرد ما قهرمان می‌شدیم ولی شاگردان آقای جلالی استقلال اهواز را شکست دادند و ما نایب‌قهرمان شدیم. حالا آیا درست است که استقلالی‌ها بگویند حریف اهوازی به پاس تهران راه داد؟ اصلاً این‌طوری نیست.

در این ماجرا پای بزرگان استقلال نظیر مرحوم ناصر حجازی هم به میان کشیده شده است.

نکته دقیقاً همین‌جاست. آقای پیروانی! شما سر بازی پرسپولیس و سپاهان با امیر قلعه‌نویی دچار اختلاف شدید. اولاً که تأکید می‌کنم باید حرمت بزرگ‌تر را نگه دارید و در ثانی، این ماجرا چه ارتباطی به استقلال دارد؟ چرا می‌خواهید میان بزرگان استقلال و هواداران‌شان دعوا بیندازید؟ چرا می‌خواهید تاریخ و قهرمانی‌های استقلال را زیر سؤال ببرید؟ آقای پیروانی! فراموش نکن در سال ۸۵ امیر قلعه‌نویی می‌توانست یک استقلالی را دستیار خودش در تیم ملی کند، اما چنین فرصت طلایی را برای شما فراهم کرد پس قدردان باش.

البته این بحث‌ها مطرح شده که دوران مربیان سنتی گذشته است. در این رابطه چه نظری دارید؟

تاکتیک‌های فوتبال هرگز منسوخ نمی‌شود. زمانی استقلال با همین امیر قلعه‌نویی به شیوه ۲-۵-۳ بازی می‌کرد و عده‌ای مدعی بودند این سبک بازی کاملاً منسوخ شده است. این حرف‌ها از روی تنگ‌نظری بود. همین حالا هم برخی تیم‌ها ۲-۵-۳ بازی می‌کنند. عده‌ای از روی حسادت می‌گویند امیر قلعه‌نویی یک مربی سنت‌گرا است. حتی اگر بر فرض محال چنین ادعایی درست باشد، باز هم دستیاران خارجی او که کاملاً علمی هستند و امیر به درستی از تجربیات‌شان استفاده می‌کند. آیا واقعاً درست است چند روز دیگر یک مربی که چند سال از آقای پیروانی کوچک‌تر است، بیاید و بگوید‌: آقای افشین پیروانی، دوران شما دیگر تمام شده است؟

... و حرف آخر؟

بار دیگر می‌گویم افشین پیروانی دوست عزیز من است ولی اگر قرار باشد فردی در جمع پرسپولیسی‌های عزیز در مورد تاریخ باشگاه استقلال حرف بزند، افراد خیلی بزرگ‌تری نسبت به ایشان در مجموعه پرسپولیس حضور دارند که می‌توانند صحبت کنند. اگر پیروانی از امیر قلعه‌نویی عذرخواهی کند، قطعاً در جامعه فوتبال احترام بیشتری به دست می‌آورد. درگیری سپاهان و پرسپولیس نباید پای بزرگان استقلال را به وسط بکشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی