نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پس از به تعویق نیفتادن مسابقه انتخابی جام‌جهانی 2021 نوجوانان و جوانان، کار برای تیم‌های ملی ایران سخت شده است.

فوتبال ایران » تیم‌های ملیبه گزارش خبرورزشی، دیروز کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا یک تصمیم عجیب گرفت. با وجود شیوع ویروس کرونا در همه کشور‌های آسیایی جام ملت‌های نوجوانان و جوانان آسیا و انتخابی جام جهانی ۲۰۲۱ به تأخیر نخواهد افتاد.

در این خبر آمد: «طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا در موعد مقرر برگزار خواهند شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در مکاتبه با فدراسیون‌هاى عضو اعلام کرد مسابقات قهرمانى جوانان و نوجوانان آسیا طبق برنامه برگزار مى‌شوند. براین اساس و طبق اعلام AFC مسابقات قهرمانى نوجوانان آسیا از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۶ شهریور ۱۳۹۹) با حضور ۱۶ تیم از جمله تیم نوجوانان ایران در بحرین آغاز خواهد شد. همچنین رقابت‌های فوتبال قهرمانی جوانان آسیا از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۳ مهر ۱۳۹۹) با حضور تیم جوانان ایران در تاشکند آغاز مى‌شود.»

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان ایران ماه‌های اسفند و فروردین و همچنین اردیبهشت را برای آماده‌سازی از دست داده‌اند و احتمالاً خرداد هم بچه‌های این دو تیم درگیر امتحانات پایان ترم نهایی خواهند شد! به واقع هر دو تیم چهار ماه بهترین فرصت آماده‌سازی را از دست خواهند داد و باید منتظر ماند و دید آیا فدراسیون فوتبال می‌تواند برای ماه‌های باقی مانده شرایط خوبی را برای این دو تیم در مسیر آماده‌سازی مهیا کند یا خیر؟

جام ملت‌های نوجوانان و جوانان آسیا با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود و در هر یک از مسابقات چهار تیم راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی سهمیه حضور در جام جهانی را به دست خواهند آورد. هم‌اکنون سرمربی تیم ملی نوجوانان حسین عبدی و سرمربی تیم ملی جوانان سیروس پورموسوی است و هر دو تیم با اقتدار راهی مرحله نهایی جام ملت‌ها شده‌اند.

از آنجایی که جام جهانی نوجوانان و جوانان یک سال پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود می‌تواند از نظر برد خبری و همچنین روحی و روانی اتفاق مثبتی برای فوتبال ایران باشد. از همه مهمتر صعود تیم ملی جوانان به جام جهانی موجب لژیونر شدن چند بازیکن مستعد ایرانی خواهد شد که این هم به نفع فوتبال باشگاهی است و هم ملی. به این خاطر که برای فوتبال کشور ارزآوری خواهد داشت. وقت آن رسیده فدراسیون فوتبال دستکم در ماه‌های پیش‌رو اهمیت بیشتری به این دو تیم بدهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی