نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم کالدرون تقریباً ۵ ماه جوان‌تر از تیم یحیی بود، اما این اختلاف آنقدر ناچیز است که نمی‌شود گفت کالدرون جوانگرایی کرده است.

فوتبال ایران » لیگ برترخبرورزشی/ سعید شاه‌نظری؛پرسپولیس در پایان نیم‌فصل اول لیگ نوزدهم با گابریل کالدرون باتجربه و مسن خداحافظی کرد و به یک مربی جوان روی آورد. حالا با آمدن یحیی همه توقع دارند تیم جوان‌تر شود، اما گل‌محمدی نشان داده به باتجربه‌های تیم اعتقاد بیشتری دارد و به آن‌ها بیشتر بازی می‌دهد و جوان‌ها در لیست او جایی ندارند، اما با این حال تیم یحیی خیلی هم از تیمی که کالدرون وارد زمین می‌کرد، مسن‌تر نیست و میانگین سنی قابل قبولی دارد. در ادامه قصد داریم تیم گل‌محمدی و کالدرون را از نظر سنی با هم مقایسه کنیم.
 
مسن‌ترین بازیکن

سیدجلال حسینی با ۳۸ سال سن مسن‌ترین بازیکن پرسپولیس در لیگ نوزدهم است که هم توسط کالدرون و هم توسط گل‌محمدی به کار گرفته شد تا دو مربی در استفاده از باتجربه‌ترین بازیکن تیم‌شان نظر مشترکی داشته باشند.
 
جوان‌ترین

نام گلزن شهرآورد تهران را که هنوز به خاطر دارید؟ مهدی عبدی که به شوخی می‌گفتند از سر کلاس آمد و گل زد ۲۱ ساله است و جوان‌ترین بازیکن این فصل پرسپولیس محسوب می‌شود که به میدان رفت. بازیکنی که جوان‌ترین بازیکن تیم کالدرون لقب گرفت، اما یحیی به او اعتقادی ندارد و جوان‌ترین بازیکن تیمش بشار رسن ۲۳ ساله است. البته نادری هم ۲۳ سال دارد، ولی بشار دو ماه از او کوچک‌تر است و جوان‌ترین بازیکنی است که گل‌محمدی به او اعتماد می‌کند.
 
مثبت ۳۰

در پرسپولیس لیگ نوزدهم ۸ بازیکن بالای ۳۰ سال به میدان رفتند. کالدرون از ۷ بازیکن بالای ۳۰ سال استفاده کرد و سهم یحیی هم ۶ تا از ۳۰ ساله‌هایش بود. یحیی، ماهینی را رد کرد و به ربیع‌خواه هم در لیگ برتر تا به حال بازی نداده تا تعداد بازیکنان بالای ۳۰ سالش که به زمین فرستاده کمتر شود. سیدجلال حسینی، بوژیدار رادوشوویچ، شجاع خلیل‌زاده، محسن ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، حسین ماهینی و آنتونی استوکس بالای ۳۰ ساله‌های لیگ نوزدهم پرسپولیس بودند که برای این تیم به میدان رفتند. منفی ۲۳

لیست زیر ۲۳ سال تیم‌ها بسیار اهمیت دارد. تیمی که جوانان با‌استعداد و پرانرژی بیشتری داشته باشد، می‌توان به آینده اش امیدوار بود، ولی در تیم یحیی فقط بشار رسن است که در لیست زیر ۲۳ سال قرار دارد و به میدان می‌رود. در لیگ نوزدهم ۳ بازیکن زیر ۲۳ سال برای پرسپولیس بازی کردند که حاصل اعتماد کالدرون به جوان‌ها بود. مهدی عبدی، بشار رسن و امیر روستایی سه بازیکن زیر ۲۳ سال پرسپولیس در لیگ نوزدهم هستند که به میدان رفتند. منفی ۲۰

این بخش مخصوص استعداد‌های ناب هر تیمی است که در پرسپولیس استعداد زیر ۲۰ سال اصلاً نداریم. نه کالدرون و نه یحیی از هیچ بازیکنی با این سن و سال استفاده نکردند. ۲۳ نفر

۲۳ نفر در این مطلب هیچ ربطی به آن فیلم عرصه دفاع مقدس ندارد و فقط تعداد بازیکنانی است که در این فصل برای پرسولیس به میدان رفتند. کالدرون از ۲۱ بازیکن استفاده کرد و گل‌محمدی هم به ۱۸ نفر از لیستش بازی داد. تیم کالدرون جوان‌تر بود

میانگین سنی بازیکنانی که کالدرون در لیگ نوزدهم به زمین فرستاد ۲۷/۷۶ سال است، اما تیمی که یحیی وارد زمین می‌کند، کمی از نظر سنی مسن‌تر است و میانگین ۲۸/۲۲ سال را دارد. با این حساب تیم کالدرون تقریباً ۵ ماه جوان‌تر از تیم یحیی بود، اما این اختلاف آنقدر ناچیز است که نمی‌شود گفت کالدرون جوانگرایی کرد.

یک تیم فوتبال با میانگین سنی ۲۵ تا ۲۷ سال سن تقریباً تیم جوانی است و اگر ۲۷ تا ۲۹ سال سن داشته باشد، میان‌سال در حوزه فوتبال به حساب می‌آید و اگر این سن به عددی بالای ۳۰ برسد یعنی تیم شما مسن شده و باید به فکر جوانگرایی باشید. برای پرسپولیس در لیگ نوزدهم ۲۳ بازیکن به میدان رفتند که میانگین سنی آن‌ها ۲۷/۹۷ بود و این یعنی سرخپوشان تهرانی امسال نه جوان هستند و نه مسن.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی