نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تصمیم‌گیر اصلی تشکیلات فوتبال ما عده‌ای هستند که از این دکان دو نبش به ثروت و مکنت فراوان رسیده‌اند. آنچنان پشت پرده و پنهان هم نیستند که نتوان تشخیص‌شان داد، اما اراده‌ای جدی برای مقابله با فساد این افراد سازمان یافته وجود ندارد.

خبرورزشی/ سیدمهدی فاطمی؛ روز‌های کرونایی و تعطیلی اجباری همه فعالیت‌های ورزشی فرصتی بود برای عمیق‌تر اندیشیدن به مسائل پیرامونی و حاشیه‌ای ورزش ایران. ورزشی که فوتبال را به‌عنوان محبوب‌ترین رشته همچون سوگلی پرورانده و بیشتر نگاه‌ها را به این رشته معطوف کرده است. همین رشته پرحرف و حدیث که به‌رغم هیاهوی بسیار، تبلیغات وسیع و هزینه‌های گزاف سال‌هاست به موفقیت چندانی مفتخر نشده است.
ریشه‌یابی مشکلات فوتبال و پرداختن به چرایی عدم نتیجه گیری مناسب و رسیدن به پاسخ این سؤال که چرا بار این رشته پرطرفدار، برخلاف اکثر کشور‌های فعال در این حوزه هرگز به مقصد نرسیده و قرار هم نیست برسد ما را به سمتی سوق داد که مدیریت این جادوی مستطیل. سبز در جهان معاصر قرار گرفته است.
مدیران ما هیچ‌یک از جیب خرج نکرده و تاوان تصمیمات اشتباه‌شان را نیز پس نداده‌اند، در حالی که در الگوی جهانی از کوچکترین خطای عمدی و حتی سهوی مدیران نمی‌گذرند. آن‌ها براساس شناخت، تجربه و تخصص اقدام به گزینش مدیران فوتبال‌شان کرده‌اند و در مقابل ما عده‌ای را به‌واسطه روابط شخصی و خویشاوندی درون یک حلقه بسته جا داده و سالیان سال است فقط مکان مسئولیت‌شان را تغییر داده‌ایم. این‌گونه است که هرگاه صحبت از انتخاب مدیر برای استقلال و پرسپولیس می‌شود هیچ نام جدیدی شنیده نمی‌شود.
در مورد مربیان هم این مهم صدق می‌کند که تنها عده‌ای خاص اجازه و فرصت بودن در رأس تیم‌های بزرگ را داشته و آن‌ها که مورد غضب مافیای دلالی و فساد قرار گرفته‌اند هیچ جایی در تشکیلات این فعالیت نخواهند داشت.
بی‌تعارف باید گفت تصمیم‌گیر اصلی تشکیلات فوتبال ما عده‌ای هستند که از این دکان دو نبش به ثروت و مکنت فراوان رسیده‌اند. آنچنان پشت پرده و پنهان هم نیستند که نتوان تشخیص‌شان داد، اما اراده‌ای جدی برای مقابله با فساد این افراد سازمان یافته وجود ندارد. نهاد‌های نظارتی و امنیتی چند بار به این مسئله ورود کرده و عده‌ای را هم مورد تعقیب و بازجویی قرار داده‌اند، اما چندی بعد همین‌ها نیرومند‌تر از قبل بازگشته و در سطحی بالا‌تر به حیف و میل بیت‌المال شدت بخشیده‌اند! حالا پشت پرده چه توافقاتی صورت گرفته است بر ما پوشیده مانده، اما فساد برخی مدیران، مربیان و دست‌اندرکاران فوتبال آن‌قدر اظهر من‌الشمس است که نیاز به هیچ عینک و ذره‌بینی نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی