نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در این دعوای «کرونا» یی، چندین نفر را دیدیم که مثل بقیه‌اند، یعنی بودن‌شان با نبودن‌شان فرقی ندارد، کاری نمی‌کنند و زحمت فراوان هم دارند! کاری انجام نمی‌دهند و مدام از سختی کار‌ها -کدام کارها؟ - می‌نالند!

خبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ در مقابل، مردان کم‌شماری را هم دیدیم که بی‌منت، بی خودنمایی، بدون آنکه ادای «ملای دهر» را دربیاورند، وظیفه خود را با یک سلیقه خوب، با یک روش‌تر و تمیز، به انجام می‌رسانند! و نشان می‌دهند یک نیروی قابلیت‌دار، در حال پدید آمدن است! آدم‌های مفید!
سهیل مهدی که می‌توان او را رئیس بخش مسابقات لیگ برتر دانست، از همین مردان است! که نه خودش را نقطه پرگار دایره لیگ می‌داند و نه در هر قدم، دو پای خودش را در چشمت فرو می‌کند و خویشتن خویش را به رُخت می‌کشد! آهسته می‌آید و آهسته می‌رود و با کسی هم سرشاخ نمی‌شود!
اولین غلط و اولین تصحیح
یکی از خوبی‌های برجسته و شاخص مدیر جدید مسابقه‌های سازمان لیگ، این بود که زیاد حرف نمی‌زد و لاجرم، حرف‌های اشتباه به زبان نمی‌آورد تا «وعده‌های سرکاری» نداده باشد! ما هم در این چهارچوب خوش‌قولی، در حال خوش‌خوشان بودیم و پُزش را می‌دادیم که مرد است و حرفش، سازمان لیگ است و قول صحیحش که یک‌باره، اولین شاهد بر خُلف وعده و اولین نمونه تغییر برنامه اعلان شده، از راه رسید!
بازی فولاد- استقلال تهران که قرار بود ٢٩ خرداد در اهواز برگزار شود و پخش زنده هم داشته باشد، چند روزی به عقب افتاده و زودتر از روز چهارم تیر، امکان برگزاری اش نمی‌رود! چرا؟ بهانه‌ها فراوانند ولی از علت اصلی، خبری نیست! هیچ‌کس از دلیل واقعی این عقبگرد، چیزی نمی‌داند! ما هم چیزی اگر بدانیم، در راستای حفظ حرمت سازمان مسابقه‌ها کلامی نخواهیم گفت، جز اینکه بگوییم: احترام حرف و قول خود را حفظ کنیم!
... آقای مهدی! یک حرف اضافه و یک برنامه که باید تغییر یابد، می‌تواند صد کار درست و ده برنامه سر وقت را ناقص و شکسته نشان دهد! مواظب خودت باش، اسیر شهوت کلام و شهرت اینکه من آنم که رستم بود پهلوان، مشو! کم بگو و کمتر بگو ولی درست بگو!
معمای بزرگ هنوز حل نشده
دادکان ملی‌پوش تا دادکان وزارت کار
حالا که معمای انتخاب مارک ویلموتس، برای مربیگری تیم ایران حل شد، لازم است در موارد دیگر هم که کار‌ها غلط شکل گرفته‌اند و از قرار معلوم قرار است غلط هم پیش برود، کاری کنیم که این‌طور نشود! کاری کنیم که کارستان باشد و غلط‌های من‌درآوردی را هم دچار دردسر کند و اجازه ندهد مدیریت فوتبال، یک بار دیگر هم به قهقرا برود!
ما باید کاری کنیم که «دو ضربدر دو» بشود چهار! به همین سادگی! به همین درستی و این «همه فهمی»! هرکه این معادله را نمی‌فهمد یا خودش را به نفهمیدن می‌زند «بر او، نمرده، به فتوای من نماز کنید»! بدون شعار، بدون رودربایستی! فوتبال، بزرگان خودش را می‌پروراند و به کرسی عملگرایی می‌نشاند!
یک نمونه دیگر از اینکه کفش‌ها ریگ دارند!
محمد دادکان را که همه می‌شناسیم! بازیکن ملی و رئیس سابق و دیرپای فدراسیون فوتبال و حالا، نماینده وزارت کار در مجمع فوتبال! دادکان به اعتبار نمایندگی وزارت کار در نشست سالانه مجمع عمومی فوتبال، صاحب حق رأی هم هست ولی...
بلی؛ ولی دادکان به اعتبار یک عمر کوشش مثمرثمرش، مثل بقیه صاحبان جوهره فوتبال که «بلد» راه‌اند و حق اجتهاد هم دارند -اجتهاد در فوتبال در کنار سایر بلندرتبگان فوتبال- از اهلیت کاملاً آشکاری برخوردار هستند، نباید باشد!
دادکان ملی‌پوش، دادکان استاد دانشگاه، دادکان مورد قبول AFC و FIFA نمی‌تواند در جمع مردان فوتبالساز باشد، ولی دادکان آمده از وزارت کار می‌تواند؟ ای‌های بر این سلیقه! ای‌های بر این خودزنی و نخبه‌سوزی!
شادی رشت و انزلی
عروسی به خانه گیله‌مردان هم رسید
مهمتر از آمدن اکبر میثاقیان به ملوان و تکان‌دهنده‌تر از رفتن احمدزاده باز هم از ملوان، این خبر نه چندان مهم بود که:
... احمد دنیامالی، سرپرست نمایندگان استان گیلان شد! خبری که امید‌های فراوانی در دل مردم ورزشدوست خطه گیله‌مردان پدید آورد! نوشته‌ای یک‌خطی که جامعه فوتبال رشت و انزلی را دچار هیجان کرده است! خبری که تفسیر و تحلیلش از این قرار است:
... تیم‌های ملوان، سپیدرود و داماش، از این تنهایی، از این بی‌کس و کاری و از این پشت و پناهی که دچارشند، خارج می‌شوند! دنیامالی و همه قانون‌گذاران گیلان هم! آیا به راستی چنین است؟ آیا دنیامالی و دیگر نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی، ورزش را نیز دغدغه اول خود می‌دانند؟ آیا اینان، خود را وامدار علائق و توجهات برآمده از عشق به سرزمین گیله‌مردان و گیله‌زنان خواهند داشت و برای رفع این دغدغه، به کار‌های عمیق و ریشه‌دار اقدام خواهند کرد؟ فعلاً که ورزشیان گیلان، یک جشن اعلام نشده و زیرپوستی به‌راه انداخته‌اند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی