۰
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مردم توقع دارند در این بازار داغ دادگاه ها، یک بار هم دادگاهی در مورد پول‌های به باد رفته فوتبال برگزار شود.

خبرورزشی/ علی جوادی؛ دادگاه سلاطین خودرو، سکه و ارز و همین دادگاه اخیر اکبر طبری فقط یک پیامد دارد: دلگرمی برای جامعه‌ای پاک. شاید غلظت این دلگرمی به صد درصد و حتی حدود آن نزدیک نباشد، اما به هر حال هر برخوردی در این سطح، آرامش روانی به جامعه می‌دهد که چشم‌های مراقب، باز هستند.

ماجرای قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس هر روز ابعادی تازه پیدا می‌کند و هر روز تلخ‌تر می‌شود. نماینده مجلس می‌گوید بر ما مسجل شده که این قرارداد تبانی بوده و پیشکسوت فوتبال می‌گوید ویلموتس جیب ما را زده است.

مهدی تاج در برنامه فوتبال برتر گفت از ورود نهاد‌های نظارتی به این پرونده استقبال می‌کند. او البته بسیاری از پرسش‌ها را درخصوص این قرارداد بی‌پاسخ گذاشت، چون اجازه طرح آن را نداد و مجری عصبانی آن برنامه هم تمرکزی برای اجرا نداشت تا حق مردم را بگیرد. در هر حال، وقتی رئیس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید از ورود نهاد‌های نظارتی به این پرونده استقبال می‌کند، طبیعی است که مردم شمارش معکوس را برای اولین دادگاه ورزشی آغاز کنند.

مردم توقع دارند در این بازار داغ دادگاه ها، یک بار هم دادگاهی در مورد پول‌های به باد رفته فوتبال برگزار شود. در این سال‌ها تعداد بازیکنان خارجی که بدون حتی یک بازی صد‌ها هزار دلار پول گرفته‌اند، کم نبوده. رقم پول‌هایی که به دلیل سوء مدیریت در فوتبال به حساب مربیان و بازیکنان خارجی واریز شده سر به فلک می‌کشد. آمار پول‌هایی که با حکم کمیته انضباطی فیفا مجبور به پرداخت آن شده‌ایم، از دست‌مان خارج شده و همه این‌ها به دلیل سوء مدیریت در فوتبال بوده است. حالا ۴۰ میلیارد به ویلموتس داده‌ایم تا در دو بازی جدی مقدماتی جام جهانی دو شکست به ما هدیه کند. ما به اینکه ویلموتس در گرفتن ۶ میلیون یورو غرامت موفق می‌شود یا خیر، کاری نداریم، چون معتقدیم همین اندازه پول هم برای این عملکرد زیاد بود. اینکه این قرارداد چگونه بسته شده است و توسط چه افرادی، محل بحث است. به نظر می‌رسد زمان مناسبی برای ورود نهاد‌های نظارتی است تا خیال ما راحت شود و مدیران فوتبال و ورزش بدانند چشم‌هایی در حال نظارت بر آن‌ها هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی