نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال به خبرورزشی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته این هفته داوران و ناظران توسط ایفمارک در هر استان فراخوانده شده و تست‌های مربوط به کرونا را انجام خواهند داد.

به گزارش خبرورزشی، مباحث مربوط به آمادگی داوران برای قضاوت بازی‌ها، انجام تست کرونا و همچنین حذف داوران پشت دروازه بهانه‌ای شد تا با علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال تماس گرفته و نظرات او را در این خصوص جویا شویم.

داوران هم برای قضاوت در لیگ تست کرونا می‌دهند؟
با هماهنگی‌های صورت گرفته این هفته داوران و ناظران توسط ایفمارک در هر استان فراخوانده شده و تست‌های مربوط به کرونا را انجام خواهند داد.

آیا برای داوران هم پروتکل‌های خاصی اعلام شده است؟
برای رعایت موارد بهداشتی برخی دستورالعمل‌ها صادر شده است مثل این که داور چهارم باید فاصله دو متری با نیمکت را رعایت کرده و ناظران هم به همین ترتیب عمل کنند.

حذف داوران پشت دروازه در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود؟
به پروتکل ربطی نداشت، اما باتوجه به اینکه برای هر داور باید اتاق جداگانه گرفته شود و کنترل بهداشتی هم سخت‌تر است، ترجیح دادیم داوران پشت دروازه حذف شوند تا بهتر بتوان از لحاظ بهداشتی و هزینه‌ای عمل کرد.

این تصمیم برای همیشه خواهد بود و فصل بعد هم داور پشت دروازه نداریم؟
مشخص نیست. باید در این‌باره پیش از شروع فصل آینده جلسه گذاشته و تصمیم‌گیری کنیم.

وضعیت آمادگی داوران به چه ترتیبی است؟
ما در دو ماه اخیر همه داوران را زیر نظر کمیته داوران استان‌ها و با فیلم‌هایی که فرستادند، رصد کردیم و از طریق فضای مجازی شرایط آن‌ها را زیر نظر داشتیم. البته به منظور هماهنگی و آمادگی بیشتر داوران مقرر شد یک دوره آمادگی پیش از شروع مسابقات لیگ به جهت تأکید دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود که در این کلاس یک روزه سطح آمادگی جسمانی داوران هم سنجیده می‌شود.

داوران موافق ادامه لیگ هستند یا مخالف آن؟
داوران نمی‌توانند در این‌باره صاحب‌نظر باشند و این تصمیم مربوط به مقامات داوران است. ما به داوران برای قضاوت ابلاغ می‌دهیم و آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که بروند یا نروند.

در بحث پرداختی به داوران وضعیت چگونه است؟
الان که چند ماهی است لیگ متوقف شده، اما همین یک ماه پیش بود که مطالبات هفته‌های آخر داوران هم پرداخت شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی