نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در آستانه شروع ادامه لیگ نوزدهم خبر رسیده که برای ۹ هفته باقی مانده داوران پشت دروازه حذف شده‌اند.

به گزارش خبرورزشی، اضافه شدن داوران پشت دروازه به بازی‌های لیگ برتر به نظر اتفاق خوشایندی می‌آمد تا باعث کاهش اشتباهات داوری شود، اما در عمل شاهد چنین اتفاقی نبودیم. این داوران به اندازه‌ای که بار مالی برای فدراسیون و تیم‌های میزبان داشتند مؤثر نبودند و حتی در چند بازی اشتباهات آن‌ها داور بازی را هم در تصمیمش دچار تردید کرد و در نهایت تصمیم غلط را گرفت. هنوز گل سالم مردود شده استقلال مقابل صنعت نفت آبادان را فراموش نکردیم. وقتی داور پشت دروازه گل روح‌الله باقری که روی پاس زیبای مهدی قایدی به ثمر رسید را بی‌دلیل مردود اعلام کرد یا در بازی استقلال با سپاهان هند آبشارگونه کی‌روش استنلی را داور که ندید، هیچ! داور پشت‌دروازه هم ندید.

حالا در آستانه شروع ادامه لیگ نوزدهم هم خبر رسیده که برای ۹ هفته باقی مانده داوران پشت دروازه حذف شده‌اند. یکی از علت‌های اصلی آن در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی است مثلاً به جای ۶ اتاق مجزا برای داوران ۴ اتاق گرفته شود که هم از لحاظ بهداشتی هم مالی تصمیم درستی است.

گرچه این تصمیم به صورت موقتی از سوی کمیته و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گرفته شده، اما بعید است این اتفاق منجر به حذف کامل پروژه داوران پشت دروازه در فوتبال ایران شود. گویا کمیته داوران چندان از عملکرد داوران پشت دروازه راضی نیست و معتقد است این پروژه در ایران جواب نداده و چنانچه به جای بار مالی آن برای تجهیز سیستم‌هایی مثل VAR اقدام شود، اشتباهات داوری به حداقل خواهد رسید. گرچه قرار است پیش از شروع فصل آینده لیگ برتر درباره ادامه حضور داوران پشت دروازه تصمیم‌گیری شود، اما به نظر می‌رسد عزم فدراسیون برای خداحافظی همیشگی با این داوران جزم شده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی