۰
یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تعطیلی موقت لیگ برتر باعث شده چلسی تقویت شود، چرا که مصدومان برگشته‌اند و حالا آبی‌ها می‌توانند به حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد امیدوار باشند.

به گزارش خبرورزشی، به لیگ قهرمانان اروپا برسیم فصل به خوبی تمام می‌شود. بی‌شک این ذهنیت فرانک لمپارد خواهد بود. نشریه «گاردین» در ادامه بررسی تیم‌ها پیش از ری‌استارت لیگ برتر به بررسی شرایط چلسی در این روزها پرداخته است.

شرایط آنها پیش از تعلیق چگونه بود؟
وقتی ژانویه شروع شد، چلسی با شکست در چند بازی مهم جایگاه چهارمی‌اش را در خطر می‌دید. شکست از منچستریونایتد در ماه فوریه کار را خراب‌تر کرد. بی‌تجربه‌ترین سرمربی لیگ مشکلات چلسی را در خط حمله و خط دفاع دید و ترمیم ترکیب آبی‌ها برد مقابل تاتنهام را در پی داشت. اگرچه در همان روزهای قبل از تعلیق از بایرن‌مونیخ با 3 گل در خانه باختند و به حذف نزدیک هستند. البته علائم مثبت دیگری هم وجود دارد، از رسیدن دوباره کپا آریسابالاگا به شرایط مطلوب تا حضور اولیویه ژیرو و پدرو با آمادگی در خط آتش. تأثیر بیلی گیلمور 18 ساله را هم نباید نادیده بگیریم که مقابل لیورپول در جام‌حذفی خیره‌کننده بود. پیش از تعلیق هم 4 گل به اورتون زدند.

شرایط فعلی آنها چطور است؟
این وقفه باعث تقویت چلسی شد. به بازیکنان مصدوم اجازه داد تا برگردند، از متئو کواچیچ و کریستین پولیشیچ تا روبن لوفتوس چیک. با این حال انگولو کانته مهره کلیدی لمپارد پس از ابراز نگرانی بابت سلامتی‌اش در روزهای کرونایی دیر به تمرینات برگشت. اولیویه ژیرو و ویلی کابایرو یک فصل دیگر هم ماندگار شده‌اند، در حالی که سی‌ام ژوئن ویلیان و پدرو می‌توانند باشگاه را ترک کنند. فرانکی هم که نمی‌خواست در نقل‌وانتقالات بازنده باشد، خیلی زود دست به کار شد و پس از جذب حکیم زیاش، فعلاً به جذب تیمو ورنر ستاره آلمانی بسیار نزدیک شده است.

ری‌استارت با چلسی؛ از خریدهای مهم تا لیگ قهرمانان

برای پایان خوب در این فصل به چه چیزی نیاز دارند؟
چلسی نباید فرصت حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده را از دست بدهد، چراکه در این صورت با وجود جذب زیاش و ورنر خرید بازیکن برای‌شان سخت خواهد شد و بازیکنی مثل بن چیلول برای حضور در استمفوردبریج ترغیب نمی‌شود. هنوز زمان زیادی برای تثبیت جایگاه تیم لمپارد باقی مانده. چلسی با 3 امتیاز بالاتر از منچستریونایتد قرار دارد و ولورهمپتون و شفیلدیونایتد هم آنها را تهدید می‌کنند. خونسردی در دفاع و دقت بیشتر در حمله می‌تواند چلسی را به هدفش برساند. این یک چالش جدید برای لمپارد است که نشان بدهد در دوران تعلیق روی تاکتیک‌های تیمش کار کرده. چلسی در جام‌حذفی هم هنوز حضور دارد و نمی‌خواهد فرصت قهرمانی در آن را از دست بدهد.

بازیکنان در قرنطینه چه کرده‌اند؟
کالوم هادسون اودویی که از اولین فوتبالیست‌های معروف مبتلا به کرونا بود، حاشیه‌هایی هم داشت و برای مدت کوتاهی دستگیر و بازداشت شد. میسون مانت هم به‌دلیل نقض قرنطینه و فوتبال بازی کردن با دکلان رایس مورد سرزنش رسانه‌ها قرار گرفت.

برای جامعه چه کرده‌اند؟
باشگاه چلسی از زمان شروع شیوع کرونا نقش فعالی برای مبارزه با این ویروس داشته. هتل «میلنیوم» که هتل استمفوردبریج است را به سرویس بهداشت ملی اهدا کردند. همچنین بازیکنان هم برای یاری با نیازمندان مبالغی اهدا کرده‌اند.

ری‌استارت با چلسی؛ از خریدهای مهم تا لیگ قهرمانان

بازیکن کلیدی در ادامه فصل
لمپارد امیدوار است خبر امضای قرارداد با ورنر باعث شود تَمی آبراهام بهترین گلزن چلسی دوباره به روزهای خوبش برگردد. آبراهام که با مصدومیت مچ‌پا هم دست‌وپنجه نرم می‌کرده، باهوش و گلزن است. با این حال او برای مدتی افت کرده بود و باعث شد چلسی در خط حمله مشکلاتی داشته باشد.

پیش‌بینی برای پایان فصل
قطعاً هدف چلسی حضور در لیگ قهرمانان اروپاست و همین می‌تواند برای‌شان کافی باشد. اگر محرومیت منچسترسیتی پابرجا بماند راحت‌تر به هدف‌شان خواهند رسید. قدرت آنها در مسابقات حذفی باعث می‌شود در جام‌حذفی هم یکی از شانس‌های قهرمانی باشند اما بعید است بتوانند در مونیخ مقابل بایرن در لیگ قهرمانان کام‌بک بزنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی