۰
سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۴
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

قهرمان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا حالا فارغ از کشتی و حواشی تمام نشدنی اش کمر همت به خدمت خلق بسته و پرچمدار قافله‌ای شده که فتوت را به میراث از علی (ع)، پوریای، ولی و جهان‌پهلوان تختی برده‌اند.

کافه خبرورزشی| این پرچم افتادنی نیست!
خبرورزشی/ سیدمهدی فاطمی؛ وسط این همه اتفاقات عجیب و غریب و اخبار منفی ریز و درشت که جملگی قلم‌مو به دست بر بوم امید رنگ سیاهی می‌کشند، دیدن عکس‌های مردی که بار سنگینی را به دوش کشیده و با قامتی خم در خانه‌ها را زده تا این بار را از روی شانه‌های مردانه‌اش بردارند حال هر بیننده‌ای را خوب می‌کند.
صحنه زیبایی که وسواس خاصی در پنهانی انجام شدنش به خرج داده شده و خبری از پروپاگاندای رسانه‌ای نیست. نه دوربین‌ها از قبل آفیش شده‌اند و نه خبرنگاران صدا و سیما به صف. فقط خبرورزشی و چند رسانه مجازی این قضایا را پوشش داده و بعد‌ها برنامه عصر جدید و...
جوانمردی که وصفش اول قصه آمد کسی نیست جز رسول خادم قهرمان بزرگ کشتی که صرف نظر از دوران مدیریتش در فدراسیون کشتی و انتخاب دوستانی که مگسان گرد شیرینی بودند نقطه تاریکی در زندگی حداقل ورزشی و حرفه‌ای‌اش پیدا نمی‌شود. قهرمان المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا حالا فارغ از کشتی و حواشی تمام نشدنی اش کمر همت به خدمت خلق بسته و پرچمدار قافله‌ای شده که فتوت را به میراث از علی (ع)، پوریای ولی و جهان‌پهلوان تختی برده‌اند.
لیدر و راوی این جریان پرویز پرستویی هنرمند دردآشنا و اهل دل است که مدت‌هاست پا به پای جوان‌تر‌ها نقاط دور و مرزی و محروم کشور را برای گستردن بساط مهرورزی و عشق زیر پا گذاشته و دل به دل آدم‌هایی می‌دهد که سال‌هاست به دست فراموشی سپرده شده‌اند. مردمی که سهم‌شان از زندگی فقر بوده و رنج و تنگدستی، از کولبر‌های کُرد گرفته تا زلزله‌زده‌های کرمانشاه و مرزنشین‌های سیستان و بلوچستان همه و همه، هدف تیر محبت گروه جوانمردان، عیاران و پهلوانان این دیار قرار گرفته‌اند تا پرچم سال‌ها بر زمین مانده جهان‌پهلوان تختی دوباره به اهتزاز درآید...
آنجا که بار جوانمردان بر زمین گذاشته می‌شود نه صحبت از گرانی دلار هست و نه کسی پیگیر دادگاه اکبر طبری و مرگ مشکوک قاضی منصوری! حتی با ویلموتس و فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم کاری ندارند چرا که غم‌شان نان است و در تقلای لقمه نان حلالی هستند تا امروزشان را فردا کنند و چه کسی بهتر و مورد اعتماد‌تر از چهره‌های درخشان ورزش و هنر ایران که واسطه رساندن کمک‌های مردم خیر و نوع‌دوست به این عزیزان مظلوم شوند؟
درود به شرف و عزت تان که آبروی جوانمردی و پهلوانی هستید. زنده‌باد رسول خادم مرد تنهای کشتی، درود به معرفت پرویز پرستویی و همه آن‌ها که در این مسیر سخت شما بزرگواران را همراهی می‌کنند.
دست علی (ع) به همراهتان

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی