۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال گفت: رفتن مربیان بزرگی مثل استراماچونی، برانکو، ویلموتس، دنیزلی و کالدرون از ایران دست یک شبکه دلالی است که روی ذهن کار می‌کنند.

به گزارش خبرورزشی ، عبدالکاظم طالقانی، درباره اظهارات اخیر رییس سابق فدراسیون فوتبال پیرامون حضور بدون هماهنگی یک واسطه در ترکیه در هنگام افتتاح حساب ویلموتس و گفت‌وگوی این واسطه با سرمربی سابق تیم ملی عنوان اظهار داشت: همان زمان مراجع مرتبط گزارش مربوط را به آقای تاج دادند و موضوع پیگیری شد. فدراسیون فوتبال در هیچ سطحی با این فرد رابطه‌ای نداشته است. نمایندگان رسمی فدراسیون فوتبال در آن روز خزانه‌دار و مترجم بودند.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در این مدت مباحثی مطرح شده که به دور از واقعیت بوده است. یک بحث مهم در فرآیند مربوط به عقد قرارداد با سرمربی سابق تیم ملی این است که هیئت رییسه فدراسیون فوتبال از روز نخست از حضور ویلموتس در ایران توسط رییس وقت فدراسیون مطلع بود. آقای تاج در اردیبهشت ۹۸ در نشست با اعضای هیئت رییسه گزارش‌های مبسوطی پیرامون روند انتخاب سرمربی تیم ملی ارائه کردند و ما از کلیه اتفافات رخ داده در این باره اطلاع داشتیم. اینکه لوپتگی و رنار به عنوان گزینه‌های نخست شرایط حضورشان مهیا نشد و پس از آن با ویلموتس مذاکره شد را آگاه بودیم.

وی افزود: فراموش نکنیم روز‌هایی که ویلموتس به کشورمان آمد سنگین‌ترین تحریم‌های ظالمانه در فوتبال ما بود. جوری این جریان علیه ویلموتس جوسازی کرد که گویی فدراسیون فوتبال یک مربی بی نام و نشان را استخدام کرده است. مگر همین مربی نبود که در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ مربی سال بلژیک شد؟ همان زمان گفتند سازنده نسل طلایی فوتبال بلژیک و بعد به ما ایراد گرفتند که نه خیر ایشان سازنده این ستاره‌ها نبوده و بلکه مربی شان بوده است.

طالقانی ادامه داد: جالب است همان زمان مقاله فیفا در دسامبر ۲۰۱۵ به دست من رسید که نویسنده آن به ویلموتس بابت تیم بزرگی که ساخته و نسل جدیدی که گرد هم آورده است تبریک گفته بود. اینجا، اما در کشورمان سال هاست جریاناتی حکم‌فرماست که تیم ملی را می‌زنند. در زمان مربیان قبلی هم همین بود. یادتان هست با کی روش چه کردند؟ اصلا جدا از این با مربیان ایرانی چه کردند؟ با امثال مایلی کهن ها، قلعه نویی‌ها، دایی‌ها چه کردند؟ این‌ها باند‌هایی هستند که منافع شان در تضاد با موفقیت فوتبال ملی است.

عضو هیئت رییسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تاریخ را نمی‌شود پاک کرد. من آرشیوی از اردیبهشت ۹۸ دارم که ۲۰ کارشناس خبره به فدراسیون بابت حضور ویلموتس تبریک گفته بودند. اینکه او رزومه قابل قبولی دارد و اینکه او سبک فوتبال بلژیک را به فوتبال ما می‌آورد. چه شد؟ وجدان تان را قاضی کنید! اگر در لحظات پایانی مقابل عراق گل نمی‌خوردیم خداوکیلی این حرف‌ها وسط می‌آمد؟ چقدر فوتبال نتیجه گرا؟ تا چه زمانی؟

طالقانی افزود: در بحث رقم قرارداد هم فکر می‌کنم توضیحات آقای تاج بسیار مبسوط بود. اول اینکه وقتی یک مربی می‌پذیرد در کشوری فعالیت کند که در فشار تحریم‌های ظالمانه است طبیعی است که شرط و شروطی می‌گذارد. بعد اینکه شما ببینید آقای کی‌روش با پرتغال ۸۰۰ هزار دلار قرارداد داشت و بعد وقتی به ایران آمد قراردادش ۵۰۰ هزار دلار اضافه شد. یا وقتی ایشان از ایران رفت دو برابر قرارداد را با کلمبیا بست. آیا آنجا هم باید بگویند که او گران است؟ این حرف‌ها چیست؟ شما دیدید در یک مقطع کوتاه مربیان بزرگی مثل استراماچونی، برانکو، ویلموتس، دنیزلی و کالدرون با هم از ایران رفتند. من پشت این جریان را یک شبکه دلالی می‌بینم که روی ذهن کار می‌کنند.

وی تاکید کرد: ویلموتس تا شهریور پای کارش بود. حتی در مقطعی که فیفا دی در جریان نبود اردو گذاشت. چند بازی لیگ در تهران و شهرستان‌ها را از نزدیک دید. با مربیان لیگ برتر و تیم‌های ملی جلسات متعدد داشت. بسیاری از اردو‌ها و بازی‌های دوستانه تابستانی تیم‌های ملی پایه را از نزدیک دید. این قدر با مردم ایران‌خو گرفته بود که حتی بین کارگران گل گهر و مردم تبریز رفت و با آن‌ها عکس گرفت. او با لژیونر‌ها هم دیدار‌های زیادی داشت. دستیارانش هم کل بازی‌ها را رصد می‌کردند. به هر حال باز هم می‌گویم که اگر ما در ثانیه‌های پایانی آن گل را دریافت نمی‌کردیم اینجا الان وضع تفاوت داشت. هر مربی ایرادتی دارد، اما این هم نیست که سیاه و سفید ببینیم. این‌ها بحث‌های کارشناسی است که حتما بررسی موارد عمیق اینچنینی به فوتبال‌مان کمک می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی