۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دختر شماره یک بدمینتون ایران به خبرورزشی گفت: المپیک آنقدر برایم با ارزش هست و در این سال‌ها به حدی برای آن تلاش کرده‌ام که قصد ندارم تسلیم شوم.

به گزارش خبرورزشی ، ثریا آقایی ستاره بین‌المللی بدمینتون کشورمان همچنان امیدوار است فرصت کسب سهمیه حضور در المپیک توکیو را به دست بیاورد. هر چند بسیاری از مسابقات به دلیل شیوع کرونا لغو شد ولی فدراسیون جهانی اعلام کرده است رقابت‌هایی که در سال ۲۰۲۰ کنسل شده طبق همان زمان برنامه زمان‌بندی در سال ۲۰۲۱ انجام می‌شود. پس دختر شماره یک بدمینتون ایران همچنان فرصت دارد تا رنکینگ خود را به زیر ۱۰۰ برساند و جواز المپیک را بگیرد. هدفی که ثریا برای آن با زحمت، فشار و سفر‌های طولانی درگیر بوده است. بنابراین او روز‌ها در خانه است و مثل سایر ورزشکاران ملی، با تمرینات بدنسازی محدود سعی در حفظ آمادگی بدنی اش دارد: «در المپیک ۲۰۱۶ آسیب‌دیدگی اجازه نداد که راهم را ادامه دهم و امروز کرونا یک مانع است. با این حال هیچ مانعی، ابدی و شکست ناپذیر نیست. تنها راهکار، ایستادگی و تسلیم نشدن است. این کاری است که تا آخرین لحظه انجام می‌دهم.»

او می‌گوید: «در سال ۹۸ به طور کامل درگیر مسابقه بودم به خصوص در ماه‌های آخر سال که در سهمیه المپیک تأثیرگذارتر بود، استرس بیشتری حاکم بود. در این فرصت توانستم دوباره از نظر ذهنی خودم را بازسازی کنم.»

آقایی هنوز شانس گرفتن سهمیه المپیک را دارد: «نفر سوم رزرو رنکینگ المپیک هستم. کارم راحت نیست و برخی از رقبایم یکی، دو مسابقه در آغاز شیوع کرونا بیش از من شرکت کرده‌اند و من زودتر درگیر قرنطینه شدم. المپیک آنقدر برایم با ارزش هست و در این سال‌ها به حدی برای آن تلاش کرده‌ام که قصد ندارم تسلیم شوم.»

هر چند قرار بود اردو‌های تیم آغاز شود ولی کرونا باز هم مانع شد: «فدراسیون بعد از اطلاعیه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش تصمیم گرفت اردو‌ها را تشکیل دهد، اما با موج دوم شیوع ویروس وضعیت شهر‌ها زرد یا قرمز شد و تشکیل اردو را به تأخیر انداخت. به هر حال امیدوارم زودتر مسائل حل شود تا به تمرینات برگردیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی