نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول سه‌شنبه شب برگزار شد که تساوی در تقابل مس رفسنجان و مس کرمان بیش از همه به کام خوشه طلایی ساوه و آلومینیوم اراک شد که حریفان خود را شکست دادند.

خبرورزشی/ سیدحامد اردهالی؛ در پایین جدول هم نتایج به سود ملوان شد و با شکست سپیدرود و شهرداری تبریز و تساوی رایکا با نیروی زمینی، قوی سپید با بردی شیرین که با اکبر اوتی دشت کرد، به بقا امیدوار شد.

ال‌مسینوی کم‌حادثه
حساس‌ترین بازی هفته با کمترین حاشیه و هیجان به پایان رسید. این تساوی گر چه بیشتر خوشایند شاگردان محمد ربیعی بود که هم در کرمان بازنده نشدند و هم اختلاف‌شان در صدر جدول را حفظ کردند، اما سایر مدعیان هم از این نتیجه خوشحال شدند. این تساوی به قیمت سقوط دوپله‌ای مس کرمان در جدول برای تیم میزبان تمام شد.

۷ گل خوردند، ۸ نفر کرونا گرفتند
عجیب‌ترین بازی هفته را در اراک شاهد بودیم. رسول خطیبی روی نیمکت آلومینیوم اراک مقابل تیم سابقش و تیم شهرش سرشار از انگیزه بود و گر چه داور ابتدا یک گل این تیم را آفساید اعلام کرد، اما در ادامه با ۳ گل پیمان میری، ۲ گل سعید خردمند، یک گل حامد پاکدل و یک گل به خودی حریف، جشنواره گل مقابل قعرنشین لیگ به راه انداختند، اما نکته عجیب این بازی اتفاقی است که برای قعرنشین لیگ رخ داده است. بنا بر ادعای بابازاده، مالک این باشگاه، بازیکنان شهرداری (علم و ادب) تبریز صبح دوشنبه تست کرونا می‌دهند، اما جواب آن بعد از بازی با آلومینیوم اراک اعلام می‌شود که ۸ بازیکن این تیم تست‌شان مثبت بوده است و حالا علاوه بر این بازیکنان، باید بازیکنان تیم آلومینیوم اراک نیز به قرنطینه رفته و از آن‌ها تست گرفته شود. این برد برای آلومینیوم با حکم صعود به رده دوم جدول همراه بود تا اراکی‌ها به لیگ برتری شدن امیدوار شوند.

خیز دوباره خوشه طلایی
پس از بازگشت محسن عاشوری به خوشه طلایی بار دیگر روند این تیم صعودی شده و آن‌ها پس از انجام چند بازی تدارکاتی به دیدار داماشی رفتند که ۳ بازی آخرش را شکست خورده بود. اخراج میلاد پورحسن کار را برای تیم میزبان در این دیدار سخت کرد تا خوشه طلایی با گل دقیقه ۷۰ محمد قنبری رده سوم خود را حفظ کند، اما تنها به دلیل تفاضل گل کمتر به رده دوم صعود نکند.

گل ریحان با مشکلات مدعی ماند
گل ریحان البرز که صدرنشین هفته‌های زیادی در نیم‌فصل اول بود، در نیم‌فصل دوم اسیر مشکلات مالی و مدیریتی شد، اما با رفت و برگشت محمد نصرتی، این تیم همچنان در کورس باقی مانده و با برد شیرینی که مقابل فجرسپاسی کسب کرد، همچنان امیدوار باقی ماند. این تیم خیلی زود و در دقیقه ۳ توسط علیرضا ارجمندیان به گل رسید و در نیمه دوم هم صاحب یک ضربه پنالتی شد که اکبر آفاقی در دقیقه ۷۵ آن را تبدیل به گل کرد.

حال نود وخیم است
در شرایطی که نود ارومیه با وضعیت بد مالی و استعفای سرمربی خود به سیرجان رفته بود، انتظار شکست این تیم در حالی که ادعای لیگ برتری شدن دارند، نمی‌رفت. اوضاع نود وخیم است و این وخامت فعلاً ۳ امتیاز به اندوخته‌های آرمان‌گهر که برای بقا می‌جنگد، اضافه کرد. این تیم یک گل در دقیقه ۳۰ توسط عباس پورخسروانی و یک گل در دقیقه ۸۵ توسط امین اسدی به ثمر رساند تا با گلزنی در هر دو نیمه برنده مطلق میدان باشد.

پرواز قوی سپید با میثاقیان
تفاوت تیم اکبر میثاقیان با تیمی که احمدزاده هدایت آن را بر عهده داشت، محسوس بود. ملوان جنگنده‌تر و باانگیزه‌تر بازی کرد و میثاقیان نشان داد عزمش را برای بقای یک تیم دیگر در لیگ یک جزم کرده است. او به خاطر تقابل با تیم سابقش انگیزه دوچندانی داشت. ملوان در نیمه اول نمایش خوبی داشت، اما بی‌قراری آن‌ها برای رسیدن به گل ۶۰ دقیقه طول کشید تا خشایار زبرجد گل اول انزلی‌چی‌ها را بزند و ۱۹ دقیقه بعد سیامک کوروشی تیر خلاص را وارد دروازه بادرانی کند که فراز و نشیبش در این فصل لیگ عجیب و غریب و بعید است با فرهاد کاظمی راهی به لیگ برتر پیدا کند.

پنجمین برد خلیفه‌اصل
روند نتیجه‌گیری امیر خلیفه‌اصل در استقلال خوزستان باورنکردنی است. با وجود اینکه تصور می‌شد با جدایی سهراب بختیاری‌زاده، آبی‌های اهواز در مسیر سقوط قرار بگیرند، این تیم کم‌کم چهره یک مدعی را با امیر خلیفه‌اصل به خود گرفته و این هفته با برد خارج از خانه مقابل هوادار تا رده هشتم جدول صعود کرد تا امیر خلیفه‌اصل پنجمین برد پیاپی خود را در این تیم کسب کند؛ در حالی که در سمت دیگر میدان، هوادار بعد از ۹ بازی، اولین باخت را با رضا عنایتی تجربه کرد. تک‌گل این مسابقه را حکیم نصاری در دقیقه ۶۸ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. نکته جالب این بازی رفتار شایسته رضا عنایتی پس از پایان بازی بود که با وجود محرومان و مصدومان زیادی که در این بازی داشت، شکست را پذیرفت و به گرمی پیروزی را به امیر خلیفه‌اصل جوان و تیمش تبریک گفت.

سپیدرود در مسیر سقوط
هیچ چیز تلخ‌تر از این نبود که سپیدرودی‌ها در شروع دوباره لیگ یک با دو شکست پیاپی و بدترین عملکرد به رده هفدهم جدول سقوط کنند. فشار روی دست‌نشان بسیار زیاد است و او باید شوک مثبتی به تیم وارد کند. سپیدرود گر چه با چالش‌های مدیریتی روبه‌روست، اما پتانسیل بدی ندارد، ولی بازی ۶ امتیازی را به قشقایی باخت. شاگردان ابراهیم طالبی در دقیقه ۸۱ با گل محمدجواد عباسی از حریف پیش افتادند و توانستند به رتبه یازدهم جدول صعود کنند.

رایکا قدر گل زده را ندانست
رایکای بابل محروم از میزبانی در شهر خود، در ورزشگاه شهدای ساری از نیروی زمینی پذیرایی و در دقایق پایانی پیروزی را با تساوی عوض کرد. رحمان رضایی که عملکرد خوبی در رایکا داشته، امیدوار بود در این بازی خانگی هم طعم ۳ امتیاز را بچشد و گل دقیقه ۶۰ مهدی ایزدی این امید را بیشتر کرد، اما در دقیقه ۸۵ مهدی ممی‌زاده کار را به تساوی کشاند تا دوئل رحمان رضایی و امید روانخواه برنده نداشته باشد.

تیم برتر هفته: آلومینیوم اراک
با وجود اینکه حریف اراکی‌ها قعرنشین لیگ بود، اما پس از ۴ ماه تعطیلی، زدن ۷ گل توسط آلومینیوم حاکی از آمادگی بالای شاگردان رسول خطیبی است تا این تیم شایسته انتخاب به عنوان تیم برتر هفته باشد.

مربی برتر هفته: اکبر میثاقیان (ملوان انزلی)
میثاقیان در اولین حضورش روی نیمکت ملوان ۳ امتیاز حیاتی را مقابل تیم خوب بادران دشت کرد تا انزلی‌چی‌ها را به بقای قوی سپید در لیگ دسته اول امیدوار کند.

بازیکن برتر هفته: سیدپیمان میری (آلومینیوم اراک)
در روزی که اراکی‌ها جشنواره گل به راه انداختند و با ۷ گل قعرنشین لیگ را درهم کوبیدند، پیمان میری با هت‌تریک در این دیدار نقش پررنگی در پیروزی شاگردان رسول خطیبی داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی