۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان به خبرورزشی گفت: تعطیلی اردو‌ها اصلاً برای قهرمانان المپیکی خوب نیست، اما چاره دیگری نداریم، چون شرایط کل دنیا همین شکلی است و نظم جهانی با شیوع کرونا به هم ریخته است.

خبرورزشی/سیدحسن صفوی؛ بر کسی پوشیده نیست شیوع کرونا چند ماهی است که دنیا را به هم ریخته است؛ مهمان ناخوانده‌ای که نه تنها خیلی از اولویت‌های سیاسی، اقتصادی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی ملت‌ها و دولت‌های جهان را به هم زده، استرس، وحشت و مرگ را در پی داشته است. کرونا این روز‌ها ورزش را تعطیل کرده و حتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو رو به تعطیلی کشانده و هنوز کسی نمی‌داند سال آینده هم المپیک توکیو در کار هست یا نه.

آقای عسکری تعطیلی اردو‌های تیم ملی همچنان ادامه دارد؟
بله، اردو‌های تیم‌های ملی تعطیل است و طبق برنامه ستاد مقابله با کرونا اردوی تیم ملی تکواندو هم تعطیل است. ما هم تابع تصمیم مسئولان وزارت ورزش و جوانان و مسئولان مربوطه هستیم. تعطیلی اردو‌ها اصلاً برای قهرمانان المپیکی خوب نیست، اما چاره دیگری نداریم، چون شرایط کل دنیا همین شکلی است و نظم جهانی با شیوع کرونا به هم ریخته است.

با این شرایط به نظر شما المپیک توکیو برگزار می‌شود؟
دیروز مراسم تجلیل از دانشجویان با حضور مسئولان برگزار شد و از قهرمانان دانشجو تقدیر و تشکر شد؛ مجری برنامه در حضور رئیس کمیته ملی المپیک نقل قولی از صالحی‌امیری مطرح کرد؛ درباره اینکه المپیک ۲۰۲۰ قطعاً برگزار می‌شود. ما هم خوشحال می‌شویم که المپیک برگزار شود، اما با این شرایطی که در دنیا حاکم است واقعاً پیش‌بینی برگزاری المپیک سخت و پیچیده است.

مراسم تجلیل از دانشجویان راضی‌کننده بود؟
با شرایطی که این سازمان دارد، ما انتظارخیلی زیادی نداریم، همین که از قهرمانان و مربیان تجلیل می‌شود جای تشکر دارد که تلاش قهرمانان در میادین بین‌المللی دیده می‌شود. ما سال قبل در یونیورسیاد ایتالیا حضور پیدا کردیم و قرار بود مثل روال سال‌های قبل در ایام دهه فجر این مراسم برگزار شود، اما با شرایطی که پیش آماده، برگزاری مراسم تجلیل به دیروز موکول شده بود، ضمن اینکه وزارت ورزش و جوانان هم نامه‌ای به فدراسیون تکواندو داده که به زودی وزارت در مراسم تجلیل، پاداش قهرمانان پرداخت می‌شود. پرداخت پاداش به قهرمانان در شرایط فعلی باعث بالا رفتن روحیه همه قهرمانان می‌شود و انگیزه ملی‌پوشان بالا می‌رود. امیدوارم هرچه زودتر این مراسم برگزار شود.

بعد از اعتراضی که بعضی از تکواندوکاران به خاطر شرایط مالی مطرح کردند، ظاهراً مسئولان فدراسیون در تلاش هستند کمک مالی به آن‌ها شود؛ آیا شما از این موضوع اطلاع دارید؟
بله مسئولان فدراسیون در تلاش هستند تا کمک مالی انجام شود، اما من اطلاعات دقیقی از نوع کمک مالی ندارم. ضمن اینکه هادی ساعی مدیر فنی تیم ملی هم در تلاش است تا ان‌شاالله شغلی در شأن سروش احمدی قهرمان تیم ملی کشورمان دست و پا کند. امیدوارم این اتفاقات باعث بالا رفتن روحیه ملی‌پوشان کشورمان شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی