نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

روز بیست‌وچهارم خوب‌های فراوان و خوبی‌های زیادی داشت! یکی از این خوب‌ها را در پیکار تراکتور و استقلال دیدیم! ساکت از بازی دادن به جوان‌هایش نترسید و فردای درستی را برای تیمش رقم زد! فرهاد را هم دیدیم که دنبال شیک بازی کردن است!

خبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ مانده ام که دیگر چه باید بگویم؟ ظاهراً امیر قلعه نویی میخواهد بگوید که یک سینه حرف نگفته دارد! با این چند کلمه، امیر خود را در موقعیت یک «شاکی» و یک طلبکار- که از داوری هم سخنان باید گفت- زیادی دارد قرار میهد ولی همه گله و تمام گلایه تیم سپاهان تفسیر این دو حرف است:
... بدون استنلی کی‌روش بازی کردن! در غیاب کی‌روش، قیمت و قدر فرصت‌های ایجاد شده روی دروازه حریف را به‌جا نیاوردن! موقعیت‌های فراوان گل را از دست دادن!
سپاهان را نمیتوان حتی متهم کرد به اینکه در غیاب گلزن برزیلی‌اش، شکل و روند بازیاش را تغییر نمیدهد که تغییرات مشهودی را در این دو بازی شاهدیم، از حرکات محمدرضا حسینی گرفته تا پا به توپ شدن محمد محبی! ولی سپاهان، خیلی زیاد متکی است به سانتر‌های منصوری و آقایی از راست و چپ زمین و پرش‌های تأثیر‌گذار و حادثه خلق‌کن حمله به توپ از جانب استنلی کی‌روش وقتی او نباشد- حتی زمانی که بد هم بازی کند- تیم امیر جور دیگری که ناجور هم مینماید بازی میکند! جوری ناجور!
 
فوتبال «لو» رفته امیر
درباره بازی تیم‌های امیر، گفته می‌شود- و نه کاملاً بی‌ربط- که تمام حرکات تهاجمیاش، متکی است به یک آسمان‌خراش! و حالا که از کی‌روش خبری در سپاهان نیست که خبری باشد، نه علی قربانی جای «استنلی» سرزن را میگیرد و نه شهباززاده که گاهی در هر بازی یک یا ۳، ۴ توپ را از دو قدمی دروازه به تیر، به دست و پای دروازه‌بان و به اوت میزند!
در این سه بازی اخیر، دست‌کم دو بارش، روز سپاهان و روز شهباززاده نبوده و در این مواقع است که معلوم می‌شود چقدر درست گفته‌اند که:
... سیاهی لشکر نیاید به کار! یکی مرد جنگی، به از صد هزار! دور و بر قلعه نویی، سیاهی لشکر فراوان و مردان مفید به درد بخور، اندک است! و سپاهان، به این ترتیب همه امید‌های رسیدن به پرسپولیس را از دست داد ولی هم جام‌حذفی را دارد و هم در لیگ آسیا میتواند با کی‌روش استنلی، جبران مافات لیگ برتر را بنماید! و صد البته، اگر نیازمند، گل مفت نخورد و محمد محبی، فوتبال خودش را بازی کند!
 
استقلالی که مقلد نیست
استقلال را دیده بودیم که اثری از تیم دیدنی استراماچونی و حتی وینفرد شفر با خود ندارد! فرهاد مجیدی مرددمان کرده بود که آیا مرد جربزه‌دار همین لحظه‌ها و از آب درآورنده بازی‌های از دست رفته، کاملاً هست یا نیست!
میترسیدیم، برای استقلال میترسیدیم که فرهاد تیشهزن کوهتراش، فرهادی باشد شاعرپیشه، اهل جامه بر تن خود دریدن ولی نجنگیدن! بازی‌های قبلی با پرسپولیس- شهرآورد آخر- ذوب‌آهن، گل‌گهر، سایپا و مسابقه برگزار نشده با پارس جنوبی هم تأکیدی بود مؤکد بر همین پنداشت! بر اینکه فرهاد اهل کم نیاوردن نیست! ولی مقابل تراکتور هم فرهاد «لجباز» و تسلیم‌ناپذیری را دیدیم و هم استقلال «بدو»‌تر و جنگاورتری را! برابر تراکتور، استقلال یک حریف بود که هیچ از جوان‌های خوب و خوش‌نقش حریف نهراسید و در دویدن و توپ قاپیدن و بازی را مال خود کردن، از تیم خوب‌تر شده شهر تبریز، کم نیاورد! حیف که دیاباته، مرد سبکبال و سبکباری نبود! حیف که با مهدی قایدی، زیاد و حتی زیادی بازی نشد و حیف که فرشید اسماعیلی، زودتر از دقیقه ۹۰ از بازی خارج شد و البته صد حیف که علی کریمی، معلوم نیست از چه کسی شنیده است که باید از راه دور بشوتد! نبودن وریا غفوری، معلوم بود ولی بازی خراب کن نبود! مهمتر از همه و بهتر از همه فرهاد بود که تن به تسلیم و دل به قفا نداد! فرهاد، ناامیدمان نکرد!
 
احیای ویسی
از روز بیست‌وچهارم لیگ برتر گفتن، کامل نمی‌شود مگر وقتی که از پیکان هم گفته باشی همه حرف‌های گفتنی را! پیکانی که گلگهر را ۲- صفر مغلوب کرد و پیکانی که نشان داد ما حق نداریم عبدا... ویسی را نادیده بگیریم و تمام‌شدهاش فرض کنیم! پیکان هست (بدون تماشاگر البته) تا ویسی هست! در عوض باید آهی کشید از ته دل برای مجید جلالی! آخرین باری که تیمش بازنده نشد، برابر استقلال در سیرجان بود و بعد از آن به سپاهان، به شهرخودرو و «تا سه نشه، بازی نشه» را هم رعایت کرد و به پیکان!
 
بچه‌های طلاق
پیکان خودش را از ته جدول جدا میکند! یک جدایی لازم که منجر به پیدایی فرزندان طلاق نخواهد شد! شاهین بوشهر بدشانسی آورد که «میشو» یش را داد و پس نگرفت و مجید جلالی، انگار که خودش را در جای «ژرارد هولیه» می‌بیند! کمتر مربی و بیشتر یک مدرس! کمتر یک فرمانده اهل نبرد و بیشتر یک توضیح‌گر و توجیه‌گر بازی‌های ضعیف و واقعگرایی معکوس!
از محمود فکری هر هفته باید تمجید کرد! گلادیاتوری که گلادیاتور میسازد و با مردان سخت‌جانش، جان همه را میگیرد!
روز بیست‌وچهارم خوب‌های فراوان و خوبی‌های زیادی داشت! یکی از این خوب‌ها را در پیکار تراکتور و استقلال دیدیم! ساکت از بازی دادن به جوان‌هایش نترسید و فردای درستی را برای تیمش رقم زد! فرهاد را هم دیدیم که دنبال شیک بازی کردن است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی