۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جوان می‌خرند و ستاره تحویل می‌دهند. این روز‌ها بوندس‌لیگا مسیر خیلی از ستاره‌های جوان فوتبال اروپاست.

اکسیر جوانی در لیگ ژرمن‌ها

خبرورزشی/ شهراد باغستانی؛ بسیاری از بازیکنان در لیگ‌های معتبری همچون لیگ برتر انگلیس و لالیگای اسپانیا ترجیح داده‌اند به‌جای نیمکت‌نشینی راهی آلمان شوند و فرصتی برای عرض اندام پیدا کنند. حالا در بازار نقل‌وانتقالات نام‌هایی بیش از دیگران مطرح هستند که در بوندس‌لیگا بازی می‌کنند و یا جذب باشگاه‌های بزرگی شده‌اند یا پیشنهاد‌های بزرگی دارند که با سختگیری باشگاه‌های‌شان هنوز قبول نشده‌اند. نشریه «مارکا» ارزشمندترین بازیکنان بوندس‌لیگا که همگی جوان هم هستند را لیست کرده. مبلغ تخمینی آن‌ها بر طبق آمار سایت «ترانسفرمارکت» است.

جیدن سانچو

جوان ۲۰ ساله‌ای که از زمان جدایی از منچسترسیتی و حضور در دورتموند که با ۱۱ میلیون یورو اتفاق افتاد، این شانس را پیدا کرد که خودی نشان دهد و تبدیل به یک ستاره در بوندس‌لیگای آلمان شود. پپ گواردیولا به او فرصتی نداد و تصمیم گرفت ریاض محرز را به خدمت بگیرد. اگرچه پپ می‌گوید خودِ سانچو نخواست در سیتی بماند. در هر صورت بعد از پشت‌سر گذاشتن فصلی با ۱۷ گل زده و ۱۶ پاس‌گل در بوندس‌لیگا، قیمت سانچو تا ۱۱۷ میلیون یورو هم بالا رفته است. در مجموع سانچو در دوران حضورش در دورتموند ۳۴ گل زده و ۴۳ پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کرده است. تابستان ۲۰۲۰ او می‌تواند به لیگ برتر برگردد و این مرتبه در منچستریونایتد بازی کند. همه‌چیز به دورتموندی‌ها بستگی دارد.

کای هاورتس

شاید بتوان کای هاورتس را بزرگ‌ترین استعداد باشگاه بایرلورکوزن بعد از میشائیل بالاک دانست. این هافبک ۲۱ ساله در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ ستاره تیمش بوده و از مرز ۱۰۰ بازی در بوندس‌لیگا هم گذشته است. ویژگی‌های هاورتس به گونه‌ای است که حتی او را می‌توان به‌عنوان مهاجم نوک هم استفاده کرد، اما در ترکیب لورکوزن او یک هافبک تهاجمی فوق العاده است. کای این فصل ۱۷ گل برای لورکوزن زد و ۴ پاس‌گل هم در پرونده‌اش ثبت شد. ارزش این بازیکن ۸۱ میلیون یورو تخمین زده شده و قطعاً در آینده بالاتر هم خواهد رفت. تعداد زیادی از باشگاه‌های بزرگ خواهان هاورتس هستند، اما فعلاً چلسی جلوی این صف قرار دارد.

لروی سانه

از آن دسته بازیکنانی که مسیر خارج از بوندس‌لیگا را رفت و به این لیگ برگشت. لروی سانه پس از ۴ سال خوب در منچسترسیتی و کسب عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ برتر انگلیس در ازای ۵۰ میلیون یورو به بایرن‌مونیخ پیوست. باواریایی‌ها به خرید‌های هوشمندانه با هزینه کم معروف هستند و در حالی ۵۰ میلیون یورو برای سانه داده‌اند که ارزش او ۸۰ میلیون یورو تخمین زده شده است. این بازیکن ۲۴ ساله می‌تواند یکی از باورنکردنی‌ترین معامله‌های فعلی فوتبال اروپا باشد. با توجه به نزدیک شدن به پایان قراردادش با سیتیزن‌ها، این باشگاه مجبور شد زیر قیمت او را بفروشد. حالا باید منتظر درخشش دوباره بازیکن پیشین شالکه در بوندس‌لیگا باشیم.

یاشوا کیمیش

عملکرد هافبک بایرن‌مونیخ این فصل بسیار چشمگیر بوده است. یاشوا کیمیش چندپسته را دیگر باید یک هافبک بدانیم، چراکه هانسی فلیک هم او را به این منطقه از زمین برد و جواب خوبی از این جابه‌جایی گرفت. کیمیش ۲۵ ساله یکی از باسابقه‌ترین بایرنی‌ها به شمار می‌رود و در ۲۱۸ بازی برای این تیم موفق شده ۲۳ گل بزند و ۵۳ پاس‌گل بدهد. گل تماشایی او مقابل دورتموند با ضربه‌ای نرم باعث شد بایرن راحت‌تر به سوی قهرمانی بوندس‌لیگا برود. ارزش کیمیش در حال حاضر ۷۵ میلیون یورو تخمین زده شده و چهارمین بازیکن باارزش بوندس‌لیگا به شمار می‌رود. کیمیش از آن دسته بازیکنانی است که باشگاهی به سراغش نمی‌رود، چراکه بسیار بعید است بایرن‌مونیخ مذاکره‌ای برای فروش او انجام بدهد.

ارلینگ هولاند

مهاجم ۲۰ ساله نروژی هم با ردبول موفق بود و هم وقتی به دورتموند آمد دست از گلزنی نکشید. ارلینگ هولاند با ۲۰ گل و ۶ پاس‌گل در فصلی که گذشت با پیراهن ردبول با تنها ۲۰ میلیون یورو راهی دورتموند شد. حالا ارزش هولاند را ۷۲ میلیون یورو تخمین زده‌اند. یعنی حدود ۴ برابر پس از نیم‌فصل از فروش او باشگاه دورتموند می‌تواند سود کند. هولاند با پیراهن دورتموند در نیم‌فصل دوم ۱۶ گل در تمامی رقابت‌ها زد. او تعداد گل‌هایش در لیگ قهرمانان اروپای این فصل را با زدن ۲ گل زیبا به پاری‌سن‌ژرمن به عدد ۱۰ رساند. هولاند هم مشتری‌های بزرگی دارد، اما بعید است دورتموند اینقدر زود او را بفروشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی