نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بارقه امید برای شروع و برگزاری مسابقات کشتی در شرایط فعلی دمیده است.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ با تصمیم ستادمقابله با کرونا در ورزش مبنی بر دریافت و بررسی پروتکل اجرایی فدراسیون ‌کشتی برای برگزاری مسابقات لیگ‌برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور جام یادگار امام (ره) شور و نشاطی امیدوارکننده بر جامعه‌کشتی به ویژه آن‌هایی که حضور و نقش پررنگی در مسابقات لیگ دارند، حاکم ساخته است. بعد از ماه‌ها تعطیلی و بلاتکلیفی حاکم بر ورزش ازجمله ورزش اول کشور، شنیدن خبر بررسی برنامه‌ها و پروتکل اجرایی کشتی از سوی ستاد کرونا، برای راه‌اندازی و شروع مسابقات (حتی در سطح رقابتهای لیگ)، با رعایت مسائل بهداشتی و مراقبتی، خبری امیدوارکننده برای جامعه کشتی محسوب می‌شود. قطعا و بدون شک حفظ سلامتی و مراقبت از جان هموطنان، اعم از ورزشکار، ملی‌پوش، قهرمان و افتخارآفرین یا غیرورزشکار، غیرقهرمان و افراد عادی برعهده مسئولان و دست‌اندرکاران بهداشتی و درمانی کشور است و ستاد مقابله با کرونا نیز برهمین اساس تشکیل شده و بخش تخصصی‌تر آن نیز مسئول رسیدگی به‌همین امور در ورزش کشور است.

اکنون که بعداز حدود ۶ ماه فرصت بررسیِ تدابیر، پیشنهادات و راهکار‌های عملی و اجرایی فدراسیون‌کشتی برای شروع تمرینات، اردو‌ها و مسابقات‌کشتی از سوی ستاد کرونا در ورزش فراهم شده، انتظار می‌رود کمیته‌پزشکی فدراسیون‌کشتی می‌تواند نقشی تاثیرگذار داشته، ضمن دریافت نقطه‌نظرات و مورد نیاز کادرفنی تیمهای‌ملی، پروتکل اجرایی را به‌شکلی تهیه، تدوین و تحویل دهند که هم مسائل مدنظر ستاد مورد توجه قرار گرفته و حافظ سلامت کشتی‌گیران باشد، هم ضمن برگزاری مسابقات لیگ‌برتر، منافع‌مالی کشتی‌گیران تامین شود، هم تیمهای‌ملی از حضور ملی‌پوشان و مدعیان دوبنده تیم‌ملی بعد از ۶ ماه دوری از میادین، با شرکت در تمرینات رسمی و مسابقات لیگ منتفع و بهره‌مند شوند.

قطعا شروع مسابقات‌لیگ‌کشتی درایران بارعایت مسائل بهداشتی، مراقبتی و حفاظت از سلامت کشتی‌گیران می‌تواند راه‌حل و ابتکاری ماندگار برای کشتی دنیا باشد. اگر راهکار و پروتکل‌اجرایی فدراسیون‌کشتی کشورمان دقیق و راهگشا تهیه و ارائه شود، بعداز بررسی کارشناسانه مورد تایید مسئولان پزشکی ستاد قرار بگیرد، اتحادیه‌جهانی‌کشتی و سایر کشور‌ها نیز می‌توانند ازاین تدابیر و راه‌حل علمی، پزشکی و ورزشیِ کشتی‌ایران بهره‌مند شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی