نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اینتر و شاختار امشب برای فینالیست شدن در لیگ اروپا به مصاف هم خواهند رفت و امیدوارند پس از سال‌ها در نهایت این جام به آن‌ها برسد.

به گزارش خبرورزشی، امشب از ساعت 23:30 در ورزشگاه مرکور اشپیل شهر دوسلدورف، اینتر و شاختار به مصاف هم خواهند رفت تا اولین فینالیست اروپایی این فصل مشخص شود. تیم‌های ایتالیایی و اوکراینی که هر دو سابقه قهرمانی در لیگ اروپا را داشته‌اند و در فصل 2020-2019 با سوم شدن در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به لیگ اروپا آمده‌اند.

اینتر‌‌؛ باور به کونته
در ابتدای فصل قطعاً دغدغه آنتونیو کونته این نبود که تیمش را به فینال لیگ اروپا برساند. تیم او مدعی قهرمانی سری A بود و در لیگ قهرمانان اروپا با وجود قرعه سخت می‌خواست به مراحل حذفی برسد اما سوم شدن در گروه‌شان در لیگ قهرمانان و چند نتیجه بعد تیمِ دُن‌آنتونیو را از هدف اصلی دور کرد. حالا نایب‌قهرمان سری A می‌خواهد به تنها جامی که می‌تواند این فصل کسب کند، چنگ بزند. کونته دوست ندارد باشگاه باورش به او را از دست بدهد و می‌خواهد به کارش فصل بعد هم ادامه دهد. نتیجه بازی با شاختار و حداقل فینالیست شدن در لیگ اروپا می‌تواند کونته را در باشگاه اینترمیلان نگه دارد. اینتر اخیراً شرایط خوبی داشته و شانس بالایی برای حضور در بازی فینال دارد، اتفاقی که 22 سال است برای آنها نیفتاده.

شاختار‌‌؛ پس از 11 سال
پس از چهارمین قهرمانی متوالی، شاختار با روحیه خوب می‌رود که فینالیست غیر منتظره لیگ اروپا باشد. بر خلاف اینتر، شاختار با وجود حضور در لیگ قهرمانان اروپا بیشتر ترجیح می‌دهد کارش را در لیگ اروپا دنبال کند، چرا که در این تورنمنت حتی شانس قهرمانی هم دارد. اوکراینی‌ها یک افتخار اروپایی دارند که سال 2009 در همین لیگ اروپا به دست آمده. در کل روزهای خوبی در لیگ اروپا داشته‌اند و همیشه بین تیم‌های پرقدرت این تورنمنت قرار گرفته‌اند. شاختار در فاز حمله در لیگ اروپا عالی کار کرده و 14 گل در 5 بازی زده. این نقطه قوت تیم تحت هدایت لوئیس کاسترو می‌تواند اینتر را به دردسر بیندازد. معدنچی‌های اوکراین عطش فینالیست شدن و قهرمانی پس از 11 سال را دارند.

آخرین جدال
فصل 2006-2005 در مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا، اینتر و شاختار در میلان به تساوی یک- یک رسیدند. رکوبا برای اینتر و الانو برای شاختار گلزنی کردند. اینتر با برتری بازی رفت حریف اوکراینی را حذف کرد.

آمار بازی
3) اینتر سابقه 3 قهرمانی در جام یوفای سابق یا همان لیگ اروپای فعلی را داشته. البته آخرین قهرمانی نراتزوری به 22 سال پیش برمی‌گردد. تمامی قهرمانی‌های‌شان در دهه 1990 رقم خورد.
یک) شاختار هم در لیگ اروپا افتخار قهرمانی دارد. این تیم اوکراینی سال 2009 با شکست وردربرمن در فینال موفق شد تنها جام اروپایی‌اش را کسب کند.
2) اینتر و شاختار تنها 2 مرتبه در رقابت‌های اروپایی به مصاف هم رفته‌اند که مرحله انتخابی لیگ قهرمانان اروپا بوده. نراتزوری یک بازی را برد و یک بازی هم با تساوی خاتمه یافت.
11) وجه مشترک اینتر و شاختار این است که هر دو در 11 بازی آخرشان در تمامی رقابت‌ها شکست نخورده‌اند.
صفر) نراتزوری هیچ ‌وقت مقابل تیم‌های اوکراینی مغلوب نشده. در 8 بازی 5 برد و 3 تساوی داشته‌اند.
7) شاختار در 22 بازی اروپایی به مصاف ایتالیایی‌ها رفته و فقط 7 برد داشته. 2 تساوی و 13 شکست در دیگر دیدارها ثبت شده است.
18) آخرین حضور اینتر در نیمه ‌نهایی به 18 سال قبل برمی‌گردد که از فاینورد باختند و نتوانستند قهرمان شوند. فاینورد آن فصل قهرمان شد.
4) شاختار 4 سال پیش هم به نیمه‌ نهایی لیگ اروپا رسید که با شکست از سویای قهرمان نتوانست فینالیست شود.
5) تیم آنتونیو کونته هر 5 بازی‌اش در لیگ اروپای این فصل را برده است.

مصدومان و محرومان
الکسیس سانچس و ماتیاس وسینو با مصدومیتی که دارند نمی‌توانند در ترکیب اینتر قرار بگیرند. داویت خوچولووا هم محرومِ تیم شاختار است.

ترکیب احتمالی دو تیم
اینتر: هاندانوویچ، گودین، دی‌فرای، باستونی، دِآمبروسیو، گالیاردینی، بارلا، بروزوویچ، لوکاکو و مارتینس
شاختار: پیاتوف، دودو، کریفستوف، بوندار، ماتینکو، باهیا، استپاننکو، مارلوس، پاتریک، تایسون و مورائس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی