۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

در حال حاضر کارشناسان بر این باور هستند که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس دروازه‌بان شماره یک و مطمئن می‌خواهند، اما این امر اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه کادر فنی سرخابی‌ها در مورد دروازه‌بان‌های فعلی به بن‌بست برسند.

به گزارش خبرورزشی، پنج‌شنبه این هفته، هشت بازی آخر لیگ برتر این فصل برگزار خواهد شد تا همه آماده یک دربی داغ باشند. مسابقه‌ای که در چارچوب رقابت‌های جام‌حذفی و در مرحله نیمه‌نهایی برگزار خواهد شد و همه بر این باور هستند که برنده این بازی قهرمان قطعی جام‌حذفی می‌شود.

اگرچه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده و استقلال هم به روز‌های خوب خود نزدیک شده، اما یک نقطه ضعف مشترک، دل هر دو گروه از هواداران را لرزانده و همه نگران و مضطرب، اخبار تیم محبوب خود را دنبال می‌کنند.

رادوشویچ
بوژیدار رادوشویچ، بعد از علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس ایستاد. او در روز‌های طولانی نیمکت‌نشینی، هیچ حاشیه‌ای برای پرسپولیس ایجاد نکرد و به همین دلیل یکی از بازیکنان محبوب هواداران است. البته یکی از دلایل محبوبیت او عملکرد قابل اعتنایش بود که هر بار درون دروازه می‌ایستاد، کلین‌شیت می‌کرد. رادو بعد از بیرانوند درون دروازه ایستاد و مقابل شاهین شهرداری بوشهر، ماشین‌سازی تبریز و فولاد خوزستان کلین‌شیت کرد، اما از بازی با نفت مسجد سلیمان (که قهرمانی قرمز‌ها بعد از برد ۲ بر یک مسجل شد) روند گل خوردن‌های رادوشویچ آغاز شد. او پس از آن مقابل نساجی، ذوب‌آهن و گل‌گهر گل‌های زیادی خورد تا دل همه بلرزد. حتی بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان، یحیی گل‌محمدی بر این باور بود که رادو می‌تواند گلر شماره یک تیم باشد، اما بعد از بازی با ذوب آهن و به‌خصوص در بازی شنبه‌شب مقابل گل‌گهر که ۳ گل خورد (و گل بد هم در میان آن‌ها بود) نظر‌ها تغییر کرد. پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر باید در فصل آینده لیگ قهرمانان حاضر باشد و با این اوضاع شاید چهارچوب دروازه قرمز‌ها نگران‌کننده به نظر برسد. حالا شاید همه دوباره به این نتیجه رسیده باشند که رادو یک گلر شماره ۲ عالی است و پرسپولیس باید به یک دروازه‌بان مطمئن فکر کند.

حسینی
سیدحسین حسینی روزگاری رکورد کلین‌شیت‌های متوالی لیگ برتر را در اختیار داشت. او آن روز‌ها بازیکنان بزرگی را جلوی خود داشت که دیواری بتنی در برابر مهاجمان ایجاد می‌کردند. به این اسامی دقت کنید: پژمان منتظری، خسرو حیدری، مجید حسینی، لئوناردو پادوانی، آرمین سهرابیان، یعقوب کریمی، وریا غفوری و میلاد زکی‌پور. این فهرست مدافعان استقلال در آن فصل بود که کار را برای هر مهاجمی سخت می‌کرد.

اما این فصل، سیدحسین حسینی دیگر اقتدار گذشته را ندارد. هواداران استقلال برای دیدن اولین کلین‌شیت او تا هفته هفتم و بازی با سایپا منتظر ماندند. حسینی بعد از این بازی تا امروز در ۶ مسابقه دیگر لیگ برتر (به ترتیب مقابل پارس جنوبی جم هفته هشتم، صنعت نفت آبادان هفته دهم، شهرخودرو هفته سیزدهم، پارس جنوبی جم هفته ۲۳، تراکتور هفته ۲۴ و صنعت نفت آبادان هفته ۲۵) کلین‌شیت کرد تا به هفته ۳۰ برسد. عملکرد دروازه‌بان شماره یک استقلال در این فصل، تردید‌هایی را به وجود آورده که او می‌تواند گلر شماره یک استقلال در لیگ قهرمانان باشد؟ گل‌هایی که حسینی در هفته‌های اخیر پذیرفته موجب شده هواداران در فضای مجازی انتقاد‌هایی را در مورد عملکرد دروازه‌بان و خط دفاعی استقلال مطرح کنند.

حمایت مربیان
سیدحسین حسینی و بوژیدار رادوشویچ هر دو از حمایت مطلق مربی دروازه‌بان‌ها برخورد هستند. هم داود فنایی از رادو حمایت می‌کند و هم بهزاد غلامپور از سیدحسین حسینی، اما مشخص نیست این حمایت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

دربی حساس
این دو تیم با این وضعیتی که به آن اشاره کردیم، وارد دربی خواهند شد. عملکرد متزلزل درواز‌ه‌بان‌ها البته همه را به یک دربی پرگل امیدوار می‌کند، اما همین یک نکته آشوبی در دل هواداران دو تیم به وجود آورده که نکند اشتباهات بیشتر دروا‌زه‌بان آن‌ها موجب شود تیم محبوبشان به عنوان تیم بازنده دربی معرفی شود.

گلر شماره یک می‌خواهند؟
در حال حاضر کارشناسان بر این باور هستند که هر دو تیم دروازه‌بان شماره یک و مطمئن می‌خواهند، اما این امر اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه کادر فنی سرخابی‌ها در مورد دروازه‌بان‌های فعلی به بن‌بست برسد. باید دید این دو دروازه‌بان در دربی چگونه عمل خواهند کرد. ضمن آنکه بعد از دربی و از ۲۴ شهریور، دو تیم، آماده حضور در لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد که پیش از کرونا دو مسابقه آن را با تنها یک امتیاز پشت سر گذاشته‌اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی