نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مراسم بازگشایی سالن توفیق جهانبخت در غیاب وزیر ورزش برگزار شد.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ به رغم این که قرار بود مسعود سلطانی فر وزیر ورزش نیز در این مراسم شرکت کند، اما گویا به دلیل حضور در جلسه هیات دولت، موفق به حضور در جمع پیشکسوتان و نامداران کشتی نشد. سیدرضا صالحی‌امیری رییس کمیته ملی المپیک، علی نژاد و حسن رنگرز معاونان وزیر ورزش به همراه علیرضا دبیر، حمید سوریان و جلال عسگری (رییس، نایب‌رییس و دبیر فدراسیون) خانم حاجوی شهردار منطقه ۷، محمدرضا طالقانی، رحیم علی‌آبادی، محمد بنا، محسن کاوه، علی اکبر حیدری، بهروز یاری، محمد دلیریان، محمود پورزاده‌حسن، احمد عرب و .. دراین مراسم حضور داشتند. ابتدا علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی ضمن خیرمقدم به مهمانان و مدعوین غیبت وزیر ورزش را به‌دلیل حضور در جلسه هیات دولت اعلام کرد.

سالن توفیق، شناسنامه کشتی
دبیر در بخشی از سخنانش گفت: اینجا شناسنامه کشتی است و همه بزرگان کشتی یا اینجا تمرین کرده‌اند یا تمرین دادند. منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی‌آزاد همیشه اینجا بود و خود محمد بنا نیز کارش را از این سالن شروع کرد.

بازسازی بعد از ۲۰ سال
سالن کشتی توفیق جهانبخت به دلیل فرسودگی و نا ایمن بودن که بیش از ۲ دهه مورد بازسازی قرار نگرفته بود، از سوی فدراسیون کشتی در دست تعمیرات اساسی قرار گرفت و هم اکنون کار بازسازی و نوسازی آن با هزینه‌ای حدود ۲ میلیارد تومان به پایان رسیده است و از دیگر اقدامات انجام شده، ایجاد خوابگاه در طبقه بالای این سالن با ظرفیت ۲۰ تخت برای اسکان ورزشکاران است.
افتتاح سالن توفیق، بدون حضور وزیر
برداشتن دیواره صخره نوردی از کنار پنجره کشتی
بی تدبیری طی ۱۰ تا ۱۲ سال در سالن جهانبخت رخ داده به طوری که صفحه صخره نوردی را دقیقا پشت پنجره‌های سالن گذاشتن و شرایط بدی از لحاظ تهویه هوای سالن به وجود آورده و موجب فرسودگی سالن شد، با این وجود قول داده اند که تا ۳۱ شهریور صفحه صخره نوردی را بردارند و از همین جا از معاون وزیر و رییس کمیته ملی المپیک می‌خواهیم که پیگیری این موضوع باشند تا این کار زودتر انجام شود.
 
پایگاه قهرمانی در سالن توفیق
این سالن به دلیل استقرار در مرکز شهر موقعیت بسیار خوبی دارد و قرار است روز‌های فرد تیم ملی کشتی فرنگی و روز‌های زوج تیم ملی کشتی آزاد اینجا تمرین کنند و البته قرار است ساعتی نیز برای تمرین پیشکسوتان اختصاص یابد.

از کشتی حمایت، حمایت و حمایت کنید
سپس محمدرضا طالقانی رییس اسبق فدراسیون کشتی و عضو هیات رییس فعلی فدراسیون در بخشی از سخنانش خطاب به مسئولان ورزش گفت:آقایان صالحی‌امیری و علی‌نژاد ما ۵ بار قهرمان جهان شدیم. در زمان من یک میلیون و پانصد هزار نفر کشتی‌گیر داشتیم، اما الان به ۴۵ هزار نفر رسیده است. شما را به خدا از کشتی حمایت، حمایت و حمایت کنید. اگر برای سال آینده در المپیک مدال می‌خواهید باید خیلی بیشتر از کشتی حمایت کنید.
افتتاح سالن توفیق، بدون حضور وزیر
بخشی از تبار و هویت کشتی ایران به نمایش درآمد
سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک نیز در بخشی از سخنانش گفت: کشتی هم مقصد است و هم مقصود. کشتی مردمی‌ترین ورزش ایران است و همه قهرمانان ما از متن مردم آمدند. تختی بزرگ، علیرضا دبیر و دیگر بزرگان از متن جامعه رویش کردند. افتخار ما در عرصه‌های جهانی، داخلی و مرام پهلوانی از کشتی آغاز شده است. تجلیل از بزرگان کشتی تجلیل از مرام پهلوانی است. باید از همه بزرگان کشتی ایران از جمله صنعتکاران، سیروس‌پور، برزگر، برادران خادم، علیرضا دبیر و بزرگان دیگر تشکر کنیم. دبیر ثابت کرد جوان با کفایتی است و می‌تواند گام‌های بزرگتری بردارد و کشتی را به قله‌های توسعه برساند. برای همه قهرمانان کشتی آرزوی سلامتی دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی