۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سرمربی تیم ملی تکواندو به خبرورزشی گفت: متأسفانه تعطیلی اردو‌ها ملی‌پوشان را عصبی و کلافه کرده و شرایط تمرینی فعلی کمکی به آن‌ها نمی‌کند.

خبرورزشی/ سیدحسن صفوی؛ امان از چشم‌انتظاری. انتظاری که معلوم نیست کی تمام می‌شود. آن‌هم در روز‌هایی که کرونا روی ایران چمبره زده و حتی اجازه شروع اردو را به ورزشکاران نمی‌دهد. بلاتکلیفی و چشم‌انتظاری بدجوری روحیه ملی‌پوشان تکواندو را به‌هم ریخته است. در حالی که رقبای‌شان به‌راحتی تمرین می‌کنند. این حرف‌های فریبرز عسکری، سرمربی تیم ملی تکواندو است که بلاتکلیفی بدجور کلافه‌اش کرده. او هم مثل ملی‌پوشان منتظر چراغ سبز ستاد مقابله با کروناست تا هرچه زودتر کار را شروع کند.

ظاهراً وزارت ورزش در تلاش است با در نظر گرفتن شرایط ویژه، مجوز شروع اردو‌های تیم ملی تکواندو را بدهند؟
بله، ما هم خیلی امیدواریم هرچه زودتر مجوز شروع تمرینات را به ما بدهند. چون رقبای ملی‌پوشان ما تمرین می‌کنند، اما آن‌ها اینترنتی و مجازی تمرین می‌کنند و این موضوع بچه‌های ما را عصبی کرده است. متأسفانه با شیوع کرونا تنها راه ارتباط ما با ملی‌پوشان اینترنت است.

حتی شرایط برای المپیکی‌ها هم مهیا نیست تا در فدراسیون تکواندو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین کنند؟
فدراسیون تکواندو با یک‌سوم ظرفیت کار می‌کند، خوابگاه و رستوران هم تعطیل شده است. چون عوامل اجرایی باید برای مهیا کردن شرایط در فدراسیون باشند، ما هم امیدواریم مجوز شروع تمرین را بدهند و حداقل چهار نفر اصلی در اردو‌ها باشند یا در نهایت با ۶ ملی‌پوش تمرین را آغاز کنیم.

این پیشنهاد را به وزارت ورزش داده‌اید؟
بله، ما گفتیم حداقل اجازه بدهند ۶ ملی‌پوش تمرین کنند، هرچند مسابقه‌ای در پیش نیست، اما ما نگران مسائل روحیه ملی‌شان هستیم. پیش از تمرین برای المپیک روحیه و انگیزه ورزشکار مهم است، برای رسیدن به آمادگی ۶۰، ۷۰ درصد هم کافی است و با تمرین به این شرایط می‌رسند، اما بحث روحیه فرق می‌کند. متأسفانه تعطیلی اردو‌ها ملی‌پوشان را عصبی و کلافه کرده و شرایط تمرینی فعلی کمکی به آن‌ها نمی‌کند. ملی‌پوشان کنار هم انگیزه پیدا می‌کنند، تمرینات انفرادی و گروهی زمین تا آسمان با هم فرق دارد.

درست است ماسکی طراحی شده که ملی‌پوشان با آن می‌توانند تمرین کنند؟
دو تولید‌کننده تکواندو، ماسک‌هایی را طراحی کرده‌اند که با آن می‌توان تمرین کرد. کره‌ای‌ها با ماسک مسابقه‌ای را برگزار کردند که سه هزار نفر در آن مسابقه حضور داشتند. این ماسک‌ها ایرادات جزئی دارد که آن هم رفع می‌شود و بعد از آن اجرایی می‌شود. یکی از طراحان این ماسک برادر محمد خضرایی از ملی‌پوشان سابق است.

با نبود مسابقه، عدم تمرین گروهی خیلی نگران‌کننده نیست، اما از دست دادن آمادگی ملی‌پوشان در طولانی مدت نگران‌کننده است، آیا فدراسیون جهانی در تقویمش مسابقه‌ای دارد؟
مسابقات نوجوانان جهان قرار بود مهر برگزار شود، اما به خاطر شرایط حاکم در دنیا لغو شد. آذر ماه مکزیک میزبان مسابقه است که تا این لحظه فعلاً در تقویم فدراسیون جهانی هست. مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا ۲۵ آبان در اردن برگزار می‌شود که تیم ملی بانوان در آن شرکت می‌کنند. این شرایط، واقعاً خیلی خسته‌کننده شده و با تمرین انفرادی ملی‌پوشان، آن‌ها از شرایط آمادگی دور می‌شوند و این موضوع نگران‌کننده است.

قسط دوم حقوق المپیکی‌ها را که کمیته هفته قبل واریز کرد، به دست ملی‌پوشان رسیده؟
هنوز که چیزی نشنیده‌ایم، اما طبق وعده‌هایی که مسئولان کمیته ملی المپیک داده بودند، مهر بخش دوم حقوق المپیکی پرداخت می‌شود. قرار بود مراسم تقدیر از قهرمانان سال ۹۷ و ۹۸ برگزار شود و پاداش ملی‌پوشان پرداخت شود، اما کرونا این مراسم را لغو کرد و پاداش‌ها را فدراسیون‌ها به‌حساب مدال‌آوران واریز می‌کنند. البته هنوز خبری از پاداش‌ها هم نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی