نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کمیسیون اصل ۹۰ یکی از سه مسیر مختلفی بود که نمایندگان مجلس از طریق آن پرونده قرارداد ویلموتس را بررسی می‌کنند.

مهدی تاج

به گزارش خبرورزشی، وزیر ورزش و مسئولان فدراسیون فوتبال، روز گذشته در جلسه‌ای با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی شرکت کردند. موضوع جلسه قرارداد ویلموتس بود و با این‌که بحث‌های مختلفی در این رابطه مطرح شد اما تصمیم‌گیری نهایی به جلسات آینده موکول شد.

سیدنظام الدین موسوی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درباره درباره این جلسه گفت: «کمیسیون اصل ۹۰ بنا به دریافت شکایت از نمایندگان و همچنین بیرون مجلس رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد و این پرونده در کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیسیون اصل ۹۰ گشوده شد. وزیر ورزش و آقای تاج مطالب‌شان را مطرح کردند و تصویر کلی اولیه از آن‌چه گذشته ترسیم شد اما طبیعتاً با یک جلسه در این باره نمی‌توانیم به جمع‌بندی برسیم. در این جلسه ابهامات و سؤالات و بحث‌های اولیه مطرح شد ولی این مسائل باید به لحاظ حقوقی بررسی و اسناد مورد مطالعه قرار گیرد تا نهایتاً گزارش نهایی بعد از تصویب در کمیسیون اصل ۹۰ به اطلاع عموم برسد. اگر هم تشخیص این باشد که موضوع جنبه عمومی دارد گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.»

در بخشی از این جلسه مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان درباره این قرارداد و حکم صادر شده درباره آن از سوی فیفا، گفت: «دادگاه عالی ورزش نهادی مستقل و کاملاً مسلط است که نقشی تعیین‌کننده و محوری در اختلافات موجود بین فدراسیون‌ها، ورزشکاران و کنفدراسیون‌ها دارد. باید در این دادگاه از منافع ملی و فوتبال ایران دفاع کنیم. این حکم قطعی نیست و اگر در دادگاه CAS نتیجه نگیریم می‌توانیم به دادگاه فدرال سوییس اعتراض کنیم.»

او البته در بخشی از صحبت‌هایش به دفاع از عملکرد فدراسیون فوتبال هم پرداخته است: «همین افرادی که اکنون در هیأت رئیسه فدراسیون مورد شدیدترین هجمه‌ها قرار گرفتند با تلاش خود در سال‌های اخیر از تیم‌های ملی حمایت کردند و خدمات آن‌ها سبب شد بهترین نتایج را در تاریخ جام جهانی کسب کنیم. اکنون وقت هم‌گرایی، ‌هم‌افزایی و دفاع جانانه از منافع ملی و فوتبال است نه وقت تسویه حساب‌های شخصی، جناحی، سیاسی و ورزشی. باید با بسیج کلی در ارکان حقوقی و ارزشی و اداری کشور به مصاف یک دشمن که در طرف مقابل ایستاده و ناعادلانه حکم گرفته است برویم.»

در راستای همین جلسه البته تعدادی از نمایندگان مجلس، نظرات مختلف خود را درباره گزارش‌هایی که درباره قرارداد ویلموتس دریافت کرده‌اند، بیان کرده‌اند. از طی نشدن روند درست عقد قرارداد در فدراسیون فوتبال تا تأکید بر پرداخت این رقم از جیب مسببان عقد این قرارداد، همه مسائلی است که در میان صحبت‌های نمایندگان مجلس می‌توان دید.

نمایندگانی که این روزها در سه گروه و از سه مسیر مختلف مشغول رسیدگی به پرونده قرارداد ویلموتس هستند. دغدغه یک گروه، طرح سؤال از وزیر ورزش است. گروهی دیگر در کمیسیون اصل ۹۰، در حال تهیه گزارش‌های خود در این رابطه هستند و جلسه دیروز هم در همین راستا برگزار شد و احسان قاضی‌زاده هاشمی که اتفاقاً در جلسه دیروز هم حضور داشت، با استفاده از ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی نمایندگان مجلس، در حال طرح شکایت مجلس به دستگاه قضایی است. براساس این ماده نمایندگان می‌توانند در رابطه با هر موضوعی که ضرورت بدانند، با درخواست حداقل ۱۵ نفر از نمایندگان درخواست رسیدگی به آن موضوع را داشته باشند و این موضوع پس از رسیدگی در کمیسیون و صحن برای رسیدگی به قوه قضاییه ارسال خواهد شد. با این حساب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال حالا حالاها باید در جلسات این چنینی در مجلس حاضر شود و درباره قرارداد ویلموتس پاسخ‌گو باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی