۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

راننده پرافتخار فرمول یک، در آستانه كسب هفتمین قهرمانی خود در رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان است.

همیلتون، پلنگ سیاه فرمول یک جهان به گزارش خبرورزشی، لوئیس هیمیلتون باز هم فاتح گرندپری فرمول یک شد و حالا به دو قدمی میشائیل شوماخر فوق‌ستاره تاریخ فرمول یک جهان رسیده است. راننده انگلیسی با برنده شدن در گرندپری بلژیک که باز هم بدون تماشاگر برگزار شد به این افتخار رسید و البته بعد از برنده شدن خود در این دور از مسابقات این فصل فرمول یک، به چادویک بوسمن، بازیگر آمریکایی که به تازگی از دنیا رفته نیز ادای احترام کرد.

همیلتون در این مسابقه که در پیست اسپا فرانکورکامپس برگزار شد در هر 44 دور مسابقه از دیگران جلو بود و در نهایت هم اختلاف خود را حفظ کرد و برنده شد. بعد از او، هم‌تیمی‌‌اش در تیم مرسدس یعنی والتری بوتاس در رده دوم قرار گرفت و مکس فرشتاپن از تیم رد بول هم روی سکوی سوم قرار گرفت.

همیلتون که تنها راننده سیاهپوست رقابت‌های فرمول یک به حساب می‌‌آید و در چند وقت اخیر هم در حمایت از سیاهپوستان و جنبشی که در آمریکا علیه تبعیض‌نژادی به راه افتاد، اقدامات زیادی انجام داده، از مرگ بوسمن 43 ساله که او هم یک سیاهپوست بود و بعد از چهار سال مبارزه با بیماری سرطان جان خود را از دست داد، ابراز ناراحتی کرد و گفت که از شنیدن این خبر شوکه شده است.

اَبَرقهرمان
او در روی سکوی اسپا، به سبک ویژه‌ای که چادویک بوسمن در فیلم پلنگ سیاه، دستان خود را می‌گرفت و تبدیل به حرکتی مشهور هم شده است، دستان خود را جلوی دوربین‌ها گرفت تا به این بازیگر ادای احترام کند و سپس از این گفت که مرگ او تا چه حد برای برنده شدنش در این مسابقه الهام‌بخش بوده است: «ما همچنان سعی می‌کنیم که مرزها و رکوردها را جا‌به‌جا کنیم و واقعاً احساس خوبی داریم که این هفته هم توانستیم در صدر جدول باشیم به‌ویژه بابت اینکه چادویک از بین ما رفت، چون او کسی بود که به همه ما این باور را القا کرد که خودمان را یک ابرقهرمان بدانیم.»

این هشتاد و نهمین پیروزی همیلتون در گرندپری‌ها در طول دوران فعالیت این راننده بود و حالا او در آستانه کسب هفتیمن قهرمانی خود در رقابت‌های فرمول یک قهرمانی جهان نیز هست تا از این نظر هم به رکورد میشائیل شوماخر راننده آلمانی سابق فرمول یک و اسطوره تاریخ این رقابت‌ها دست پیدا کند.

بحران فراری
شوماخر که چند سالی است در حالت نیمه کما به سر می‌برد و حالا تیم سابق او یعنی فِراری هم اوضاع خوبی ندارد چراکه سباستین فتل راننده آلمانی این تیم که سابقه چهار قهرمانی در فرمول یک جهان را هم دارد در رقابت بلژیک در رتبه سیزدهم قرار گرفت و هم‌تیمی او چارلس لکلرک هم در رده چهاردهم، تا یک آمار بسیار ضعیف را از خود به‌جا بگذارند و نشان دهند که تیم فراری تا چه حد از دوران اوج خود دور شده است.

همیلتون، پلنگ سیاه فرمول یک جهان

شوماخر در دوران اوج خود از 91 بردی که در گرند پری‌ها به دست‌ آورد 72 مرتبه را در پیراهن تیم فراری کسب کرد اما این تیم حالا حتی سایه‌ای از گذشته باشکوه خود را نیز همراه ندارد آن هم در حالی که هفته آینده در ایتالیا یعنی کشور خود باید به میدان برود و البته هفته بعد از آن هم گرندپری هزارم تاریخ خود را تجربه کند.

مرسدس
اما وضعیت در مورد تیم مرسدس کاملاً متفاوت است، چراکه همیلتون چند سالی است که با این تیم در فرمول یک جهان می‌درخشد و حالا در این فصل هم پنجمین پیروزی خود را به دست ‌آورده است. او با 47 امتیاز اختلاف نسبت به فرشتاپن به تنهایی در صدر جدول قرار دارد و به نظر نمی‌رسد که این فصل نیز حریفی را در مسیر قهرمانی سد راه خود ببیند.

ستاره انگلیسی بعد از مسابقه گفت: «اصلاً رقابت آسانی نبود. من دچار لرزه‌های در ماشینم شدم که کمی مرا به دردسر انداخت اما در نهایت توانستم با موفقیت مسابقه را به پایان ببرم.» جدا از چند اشکال تکنیکی و فنی، همیلتون با اختلافی حدود هشت ثانیه توانست از خط پایان رد شود و این یعنی یک برتری کامل برای او و تیمش. بذر موفقیت همیلتون در مسابقه روز یک‌شنبه در واقع در دور تمرینی روز شنبه کاشته شد، جایی که او توانست برای نود و سومین بار در طول دوران حرفه‌ای خود، خط اول یا پل پوزیشن را به دست بیاورد و از این نظر نیز رکوردی را به نام خود ثبت کرد. او بعد از مسابقه برد خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز به بوسمن بازیگر فقید سیاهپوست تقدیم کرد تا نشان دهد که چقدر تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی