۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از دوشنبه سوم شهریور تا امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریور بیش از یک ‌هفته می‌گذرد، ولی هنوز از ابلاغ دوخطی پیرامون یک تصمیم ضروری برای شروع تمرینات تیمهای ‌ملی کشتی‌آزاد و فرنگی هیچ خبری نیست.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ ستاد مقابله با کرونا در ورزش، روز دوشنبه سوم شهریور در جلسه خود با برگزاری تمرینات و اردوی تیمهای‌ملی بعضی رشته‌های ورزشی موافقت کرد. کشتی یکی از این ورزش‌ها بود که ستاد کرونا در کنار بوکس، ووشو، تکواندو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور حداقل نفرات با برگزاری اردو‌های تیم‌های ملی آن‌ها موافقت کرد. از دوشنبه سوم شهریور تا امروز سه‌شنبه ۱۱ شهریور بیش از یک‌هفته می‌گذرد ولی هنوز از ابلاغ دوخطی پیرامون یک تصمیم ضروری برای شروع تمرینات تیمهای‌ ملی کشتی ‌آزاد و فرنگی هیچ خبری نیست!

هرچند براساس شواهد و قرائن، احتمال برگزاری مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۰ صربستان، تقریباً غیرممکن است ولی هیچ‌کاری ازاین هیات‌رییسه اتحادیه جهانی‌کشتی بعید نیست و هرآن باید انتظار داشت که حضرات مسندنشین UWW تصمیم به برگزاری پیکارهای‌جهانی در روز‌های پایانی سال ۲۰۲۰ بگیرند. اگر پیش‌بینی کارشناسان و دست‌اندرکاران کشتی کشورمان درست ازآب درآید و اتحادیه‌جهانی قیدِ برگزاری رقابتهای‌جهانی صربستان را بزند، بازهم نمی‌توان نگران آینده ملی‌پوشان کشورمان برای کسب ۶ سهمیه‌المپیک تیم‌های ملی کشتی‌آزاد و فرنگی کشورمان نبود.

حتی اگر پیکار‌های صربستان هم منتفی شود، شاگردان محمد بنا و غلامرضا محمدی باید برای کسب سهمیه‌های باقیمانده المپیک باید به‌مصاف مدعیان قاره‌ای و جهانی بروند. حدود ۷ ماه دوری از تمرینات جدی و سنگین کشتی‌گیران، یکی از نگرانی‌ها و دغدغه‌های اصلی فدراسیون‌کشتی و کادرفنی تیم‌های ملی است. بعداز حدود ۷ ماه، ستادملی مقابله باکرونا در وزارت‌ورزش با برگزاری تمرینات و اردوی تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد و فرنگی به‌صورت محدود و حداقل نفرات موافقت کرده، اما متاسفانه همین مصوبه نیز به فدراسیون‌کشتی ابلاغ نشده، آیا این‌همه تاخیر برای ابلاغ یک مصوبه عجیب نیست؟! هرچند فدراسیون‌کشتی با‌این تصمیم ستاد به‌صورت کامل، موافق نبوده و معتقد است باید بیشتر مورد بررسی و بازنگری قرار گیرد تا منافع تیمهای‌ملی کشتی تامین گردد، اما همین تصمیم اولیه نیز بعداز گذشت ۸ روز هنوز ابلاغ نشده و کشتی‌گیران برای شروع اردو، منتظر ابلاغ تصمیم این ستاد هستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی