نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فدراسیون کاراته به خبرورزشی گفت: صحبت‌هایی برای شروع اردوی تیم ملی کاراته شده، شرایط خیلی پیچیده است. به اعتقاد من مادامی که به صورت قطعی ضمانت کافی برای سلامت اردونشینان نداشته باشیم، شروع کار لطمات جبران‌ناپذیری می‌زند.

خبرورزشی/ سیدحسن صفوی؛ کاراته ایران این روز‌ها یکی از موفق‌ترین رشته‌های رزمی المپیکی است. رشته‌ای که برای اولین بار در مسیر المپیک قرار گرفت و ۲ سهمیه در مردان و زنان گرفت، اما شیوع کرونا ترمز مسابقات را کشید و حالا ملی‌پوشان منتظر هستند تا هرچه زودتر با از سرگیری مسابقات انتخابی المپیک، سهمیه، روی سهمیه بگذارند. با اینکه کاراته برای شروع اردو مجوز گرفته، اما سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون عجله‌ای برای شروع کار ندارد.

حال و روز کاراته ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟
کاراته ایران اگر امروز درخت تنومندی شده، دلیل اصلی آن آبیاری توسط خانواده بزرگ کاراته بوده است. امروز ما شاهدیم بسیاری از قهرمانان جوان تحصیلکرده را که در جای جای کاراته از حضور آن‌ها استفاده می‌شود.

تا این لحظه تعداد سهمیه المپیک مردان و زنان راضی‌کننده بوده؟
ما سال قبل ۱۵ اعزام به مسابقات بین‌المللی داشتیم که خوشبختانه حاصل آن ۲ سهمیه المپیک مردان و بانوان بود. بهمن عسگری سهمیه گرفت و از سوی دیگر رقابت خیلی نزدیکی بین ذبیح‌ا... پورشیب، کاپیتان خوش‌اخلاق و سجاد گنج زاده را داریم که برای تصاحب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند. در بخش بانوان هم حمیده عباسعلی سهمیه گرفته و بهمنیار و علیپور هم فاصله‌ای با سهمیه المپیک ندارند. اعتقاد من این است که موفقیت‌های کاراته حاصل تلاش مربیان و زحمت‌کشان کاراته در سراسر کشورمان بوده است.

از هدیه شما به خانواده کاراته چه خبر؟
سال‌هاست که خانواده کاراته از نداشتن خانه کاراته رنج می‌برد. با حمایت رئیس کمیته ملی المپیک ۶۰۰ متر از سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی انقلاب به تیم ملی کاراته تعلق گرفت. این اولین قدم مثبت بود که با حمایت صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برداشتیم، قدم دوم هم آماده‌سازی زمینی در مجموعه ورزشی تختی برای تیم ملی کاراته است. ما در تلاشیم یک کمپ بزرگ و مجهز تمرینی برای تیم ملی کاراته فراهم کنیم به عنوان خانه کاراته تا این هدیه برای خانواده بزرگ کاراته باشد.

از مجوز اردوی تیم ملی چه خبر؟
صحبت‌هایی برای شروع اردوی تیم ملی کاراته شده، شرایط خیلی پیچیده است. به اعتقاد من مادامی که به صورت قطعی ضمانت کافی برای سلامت اردونشینان نداشته باشیم، شروع کار لطمات جبران‌ناپذیری می‌زند. اگر یک نفر ناقل باشد بقیه درگیر می‌شوند. ما باید شرایط‌مان را با شرایط کرونا وفق دهیم. ستاد مبارزه با کرونا مجوز آغاز اردو‌ها را داده، اما ما عجله‌ای نداریم. شرایط را به سمتی می‌بریم تا مشکلات را کامل حل کنیم. دلیل عجله نداشتن ما سلامت ملی‌پوشان است. اولین مسابقه کاراته اوایل اسفندماه است، ما ۶ ماه برای حضور در مسابقات زمان داریم. در حال حاضر ملی‌پوشان انفرادی زیر نظر مربیان تمرین می‌کنند.

اختلاف نظری بین سرمربی تیم ملی و فدراسیون وجود دارد؟
به هیچ‌عنوان اختلاف نظری وجود ندارد، هروی مثل همیشه با قدرت کار خود را انجام می‌دهد و ما پرقدرت‌تر از همیشه هروی را حمایت می‌کنیم. خوشبختانه تمام ملی‌پوشان لحظه به لحظه با هروی در تماس هستند و در برخی مواقع او از نزدیک تمرین ملی‌پوشان را زیر نظر دارد.

برگزاری وبینار جهانی و صحبت‌های رئیس فدراسیون جهانی آیا برای برگزاری المپیک امیدوار‌کننده بود؟
با حضور چندین کشور و کاراته ایران وبینار فدراسیون جهانی برگزار شد، ما هم گزارشی از فرآیند مسابقات کاتا که در باشگاه‌ها مجوز گرفته‌اند را اعلام کردیم. فدراسیون جهانی هم از این موضوع استقبال کرد، ایران جزو کشور‌های بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کار انجام شده است. اسپینوز، رئیس فدراسیون جهانی خیلی از برگزاری المپیک امیدوار بود. او چند ماه پیش امیدوار نبود که المپیک برگزار شود، اما در صحبت‌هایی که روز گذشته داشت به برگزاری المپیک خیلی امیدوار بود.

گویا قرار است تیم‌های سرخابی در لیگ‌های کاراته تیم‌داری کنند؛ این موضوع چقدر جدی است؟
بله تیم‌های استقلال و پرسپولیس قرار است در لیگ کاراته تیم‌داری کنند، استقلال رسماً اعلام کرده است. رویکرد باشگاه استقلال این است که علاوه بر فوتبال در رشته‌های دیگر سرمایه‌گذاری کند که کاراته یکی از آن رشته‌هاست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی