نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
۰
یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سپاهان با چه سیاستی تیمداری می‌کند؟ ریخت و پاش یا سفت کردن در کیسه‌ها و سخت‌گیری حتی برای خرج کردن یک ریال؟

خبرورزشی/ اردشیر لارودی؛ از آقای ساکت، چند سؤال داریم که مهمند و جواب‌هایشان هم پراهمیت است:
۱- شما به یک بازیکن– که درجه سومی هم نیست- چقدر پول می‌دهید، ۸ میلیارد؟ ۱۰ یا ۱۲ میلیارد؟ اگر پاسخ شما ۸ است، می‌توانید بگویید از کجا و چگونه؟ و چطور؟
ساکتی که ما می‌شناختیم، آدمی نبود که هزینه‌ها را «دولا پهنا» حساب کند که سهم‌الحق خودش هم مقداری بالا برود!
آن ساکت– که امیدواریم همین ساکت باشد- از تیپ مدیران «سفره‌انداز» نبود که یک عده‌ای را به شیوه همه با هم، دور سفره بنشاند تا دور هم باشند!
 
سفره‌داری، بی سفره‌داری
۲- سپاهان با چه سیاستی تیمداری می‌کند؟ ریخت و پاش یا سفت کردن در کیسه‌ها و سخت‌گیری حتی برای خرج کردن یک ریال؟
سپاهان، نباید پیرو مکتب «حیف و میل» باشد! که حساب به دینار و بخشش هم به خروار نیست، بلکه به اندازه‌ای که اقتضا می‌کند! و البته، منظور از بخشش همان عقد قرارداد‌های لازم است!
ماهی یک میلیارد؟
۳- دوباره سؤال می‌کنیم: ... آقای ساکت، شما امسال و سال آینده و سال‌های آینده بعدی، بازیکنان چندمیلیاردی خواهید داشت؟ شما با تیم‌های قطری، سعودی، اماراتی، کره‌ای، ژاپنی و چینی، رقابت بر سر پرداخت راه می‌اندازید؟ شما می‌توانید به یک بازیکن– هر که می‌خواهد باشد- به «دلار» حقوق بدهید؟ و آیا این راه را به نفع فوتبال ایران و تمام اجزای ورزش حرفه‌ای ایران تلقی می‌کنید؟ آیا، چون پول ما، دچار بازی‌های جهت‌دار بین‌المللی شده است، باید هر ماه به هر بازیکن معمولی، یک میلیارد دستمزد داد؟
 
زیر ذره‌بین
آقای ساکت! خوب می‌دانید که شما به عنوان یک مدیر ورزشی، زیر ذره‌بین خواهید بود! کار در فدراسیون کوچک‌ها چنین خاصیتی دارد! به همین دلیل شما را از همین حالا هم دارند رصد می‌کنند! کوچک‌ترین اشتباه شما، بزرگ‌نمایی می‌شود! با شخص شما، کنار نخواهند آمد، بلکه گارد‌های خود را علیه ساکت، همین حالا هم محکم و سفت بالا آورده‌اند! اشتباه شما، اگر کاهی هم باشد، کوه نشان داده می‌شود! محسنات شما، اگر حجم یک کوه را هم پیدا کند، به اندازه کاه نشانش می‌دهند!
فکری عاجل و تدبیری مناسب برای این مقایسه ریال و دلار پیدا کنید و از افتادن در چاله حقوق به دلار، دوری کنید! پول فوتبال، پول یامفت و پول بادآورده نیست که اگر بادش هم برد، عین خیال کسی نباشد! فوتبال ما، با کمترین درآمد، اجازه خاصه‌خرجی ندارد! کمربند‌ها را باید بست!
 
به مسی هم باج ندادند
آقای ساکت، لیونل مسی را می‌شناسید؟ به او اجازه ندادند مجانی که نه، با پرداخت ۲۵۰ میلیون یورو از بارسا برود! لالیگا چنین اجازه‌ای نداد! شما هم باید سفت باشید!
 
جای استقلالی‌ها خالی است
استقلال می‌توانست سوژه روز هم باشد و بلکه هست، ولی چه کنیم که خودکرده را تدبیر نیست!
استقلال، خودش با خودش بد کرد! تیمی که سزاوار بود، در یک چشم به هم زدن چنان پاشیده شد که بیا و ببین! یعنی باید نیمه اول بازی آخر استقلال را دیده باشی تا بفهمی که کار وقتی به دست اهل کار نباشد، چه می‌شود!
استقلال زمانی که دچار «من بلدم، من می‌توانم» عده‌ای نابلد و ناتوان شد، این شد که شد!
سر شب می‌بازند! آخر شب همدیگر را می‌زنند! فردای آن روز هیچ کس را به هیچ قیمتی نمی‌توان پیدا کرد و دیروز هم قرار بود که ببینند، چه‌کار می‌توان کرد!
استقلال خودش با خودش کرد! نه داور، نه حریف، نه بازیکنان خودی، «خودش و خودش»! جناب سلطانی‌فر، وقتی در انتخاب برای انتصاب اشتباه می‌کنید، همین می‌شود! دوباره استقلال خودش خودش را زد!
چندین چراغ دارد و بیراه می‌رود! پس باید زمین بخورد که خودکرده است و خودکرده را تدبیر نیست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی