نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیونل مسی در نهایت ماندنی شد به این خاطر که احساس کرد هیچ انتخاب دیگری ندارد و این حس را داشت که از سوی رئیس باشگاه فریب خورده است.

خبرورزشی فرخ حسابی ؛ حالا می‌دانیم که مسی در بارسلونا می‌ماند، دست‌کم برای یک فصل دیگر. در کوتاه‌مدت، این می‌تواند یک برد برای مدیران باشگاه به حساب بیاید چراکه آنها یک جنگ علنی را از ستاره آرژانتینی و وکلایش بردند.

اما جنگ همچنان به جای خود باقی است و در حالی که باشگاه بارسلونا در ظاهر برنده نبرد اولیه مقابل مسی شده اما هیچ تضمینی ندارد که این برد روزهای سخت‌تری را برای مدیران باشگاه رقم بزند.

لیونل مسی در نهایت ماندنی شد به این خاطر که احساس کرد هیچ انتخاب دیگری ندارد و این حس را داشت که از سوی رئیس باشگاه یعنی بارتومئو فریب خورده است، کسی که همیشه به او تضمین داده بوده اگر در بارسا احساس خوشحالی نمی‌کند، می‌تواند طبق قرارداد از بارسا جدا شود اما در نهایت زیر قولش زد و با همکاری مسئولان لالیگا سنگ بزرگ 700 میلیون یورویی را جلوی پای مسی انداخت.

در روز 10 ژوئن (21 خرداد) قرارداد مسی باید به پایان می‌رسید چون فصل عادی فوتبال حتی با احتساب فینال لیگ قهرمانان اروپا هم در آن زمان تمام می‌شد اما بحران ویروس کرونا باعث شد تعداد زیادی از بازی‌های لیگ‌ها هم باقی بماند و در واقع بخشی از فصل هنوز تمام نشده بود. بارسلونا در آن زمان با 2 امتیاز بیشتر نسبت به تیم دوم در فاصله 11 هفته مانده به پایان مسابقات در صدر جدول قرار داشت و هنوز هم در لیگ قهرمانان اروپا بود و بازی‌های دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی انجام نشده بود. مسلماً آن تاریخ طبق آن چیزی که در قرارداد مسی گنجانده شده بود، در شرایط عادی می‌توانست زمان مناسبی برای ارائه درخواست جدایی او باشد اما شرایط کرونایی باعث شد بارسلونا در اوج مسابقات باشد و طبیعتاً منطقی نبود مسی چنین خواسته‌ای را مطرح کند.

در واقع، مسی روی تفاهم شفاهی و قول و قرارهایی که گذاشته شده بود، حساب کرد و به حرف بارتومئو اطمینان کرد اما در طرف دیگر رئیس باشگاه بارسلونا از شانسی که بابت شیوع بحران کرونا نصیبش شد، استفاده یا سوء‌استفاده کرد و نخواست نامش به عنوان رئیسی که زمینه جدایی مسی از بارسلونا را فراهم کرده، مطرح شود.

قرارداد مسی تا آخر فصل بود اما قید شدن تاریخ 21 خرداد که به طور طبیعی پایان فصل تلقی می‌شد، باعث شد با تعویق مسابقات این تاریخ ملاک تصمیم‌گیری سران لالیگا قرار گیرد و بگویند چون از آن تاریخ گذشته، توافق مسی مبنی بر جدا شدن بدون حق فسخ، ارزش خود را از دست داده است.

مسی گفت به این دلیل مانده که یا باید 700 میلیون یورو به باشگاه پول داده می‌شد که عملاً امکان‌پذیر نبود و یا باید علیه بارسلونا به دادگاه می‌رفت و او تصمیم گرفت عشق خود را به دادگاه نکشاند حتی با اینکه احتمال زیاد می‌رفت در دادگاه حق به او داده شود. سال بعد اما این اتفاق نخواهد افتاد. مسی ماند اما بحران هم در بارسلونا ماند و چیزی از مشکلات باشگاه کم نشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی