نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال: درباره علی دایی از «حراست» ما استعلامی گرفته نشده!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حراست وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هر مخالفتی با مربی‌گری علی دایی را تکذیب کرده‌اند. همچنان اما این سؤال باقی است که چرا مذاکرات خوب دایی با باشگاه‌ها، در لحظه آخر منتفی می‌شود؟

به گزارش خبرورزشی">خبرورزشی، ایران‌ورزشی نوشت: طولانی شدن مدت زمان دوری علی دایی از زمین چمن و دنیای مربی‌گری فوتبال، در کنار خبرهایی که از منتفی شدن قرارداد دایی با تراکتور به گوش می‌رسد، یک بار دیگر شائبه محرومیت علی دایی از فعالیت‌های فوتبالی را بر سر زبان‌ها انداخته است.

آخرین خبرها درباره مذاکرات باشگاه تراکتور با او خبر از این داشت که روند مذاکرات به خوبی پیش رفت اما در آستانه عقد قرارداد، ناگهان همه‌چیز منتفی شد. خبر مذاکره با دایی و منتفی شدن آن نه از سوی محمدرضا زنوزی به طور رسمی اعلام شد و نه علی دایی حرفی در این رابطه زد اما گزارش‌ها و خبرهایی که خبرگزاری مهر و سایت ورزش سه در این رابطه منتشر کرده بودند، نشان از این داشت که دایی یکی از گزینه‌های جدی مربی‌گری تراکتور برای لیگ بیستم است. همان‌طور که فصل گذشته هم بعد از جدایی دنیزلی، او انتخاب اول زنوزی برای هدایت این تیم تبریزی بود.

البته که سال‌هاست همه می‌دانند پیشنهاد تیم‌های خارج از تهران، همیشه از سوی دایی رد می‌شوند و او به دلیل مشغله‌های کاری و تجارتش نمی‌تواند برای سرمربی‌گری از تهران خارج شود، با این حال اما منتفی شدن مذاکراتی که گفته می‌شود تا مرحله‌ای به خوبی پیش رفته است، بار دیگر ذهن اهالی فوتبال را به سمت ماجرای حذف عجیب نام علی دایی از بین گزینه‌های هدایت تیم ملی می‌برد.

علی دایی بعد از آن ماجرا اعلام کرد که برای هدایت تیم ملی فوتبال گزینه فدراسیون بوده اما وزارت ورزش با این موضوع مخالفت کرده است. او حتی در پاسخ به تکذیب علی‌نژاد، معاون وزارت ورزش از آقازاده‌ای نام برد که در انتخاب مربیان تیم ملی نقش دارد.

بعد از همان صحبت‌ها و منتفی شدن پیوستن علی دایی به تیم‌هایی که با او مذاکره می‌کردند، مخالفت وزارت ورزش با او جدی‌تر از همیشه مطرح شد و حالا این یک مسأله جدی است که آیا از فعالیت علی دایی در فوتبال و عقد قرارداد مربی‌گری با او ممانعت می‌شود؟ آیا این صحت دارد که باشگاه تراکتور درباره عقد قرارداد با علی دایی از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش استعلام گرفته و با این استعلام مخالفت شده است؟ دوری دایی از فوتبال هم به پاسخ همین استعلام‌ها مربوط می‌شود؟

پرس‌وجوهای خبرنگار ایران ورزشی از محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور بی‌نتیجه ماند و زنوزی درباره مذاکراتی که با علی دایی داشت و موانعی که باعث به نتیجه نرسیدن این قرارداد بود، پاسخ‌گو نبود.

ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر مخالفت با مربی‌گری علی دایی در لیگ برتر را اما از حراست فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش پی‌گیری کردیم. رضا نقی‌پور، رئیس حراست فدراسیون فوتبال درباره این‌که آیا تیم‌ها یا باشگاه‌ها برای عقد قرارداد با مربیان خود از او استعلامی می‌گیرند یا نه، می‌گوید: «اصلاً در این رابطه استعلامی از فدراسیون فوتبال گرفته نمی‌شود. من نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا نشأت گرفته است اما این‌که حراست فدراسیون فوتبال با مربی‌گری علی دایی مخالف باشد را تکذیب می‌کنم. می‌دانم که این موضوع از سوی حراست وزارت ورزش هم رد نشده است.»

با این حال اما طی تماسی با حراست وزارت ورزش درباره وضعیت علی دایی برای فعالیت در فوتبال جویا شدیم. آیا ممنوعیتی برای فعالیت دایی وجود دارد؟ یا دستوری مبنی بر دور ماندن او از فوتبال مطرح شده است یا نه؟ جعفر سمیعی، مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان اما در گفت‌وگو با ایران ورزشی، هر استعلامی درباره مربی‌گری علی دایی از حراست وزارت ورزش را تکذیب کرد: «تا کنون از بنده به عنوان مدیرکل حراست وزارت ورزش درباره آقای علی دایی هیچ استعلامی گرفته نشده است. اگر صحبتی در این رابطه مطرح شده، کذب محض است. آن‌چه که چند ماه پیش هم خود آقای دایی درباره مخالفت وزارت ورزش با انتخاب ایشان به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اعلام شده بود، کذب محض بود.»

علی دایی گرچه در حال حاضر تصمیمی برای مصاحبه ندارد اما آخرین بار در پاسخ به تکذیب وزارت ورزش درباره مخالفتش با مربی‌گری او در تیم ملی فوتبال گفته بود: «به علی‌نژاد باید بگویم آن آقازاده‌ای را که در انتخابات مربیان تیم ملی دخیل است، هم من به خوبی می‌شناسم، هم شما بهتر او را می‌شناسید و کسانی که راجع به صلاحیت من صحبت می‌کنند را هم من می‌شناسم و هم شما. بگذارید احترام‌ها باقی بماند و اسراری که در دل ما هست، برای همیشه در دل خودمان بماند. من و شما می‌دانیم که قرارداد اسکوچیچ در دفتر چه کسی و با حضور چه کسانی امضا شد.»

او همین‌طور گفته بود: « وقتی صلاحیت فردی مثل من را حراست رد می‌کند و نمی‌خواهند من در تیم ملی باشم، دیگر نمی‌دانم چه بگویم. البته دلایل این رد صلاحیت را خودم می‌دانم. حرف من این نیست که چرا سرمربی نشدم. حرفم این است که سه عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون با من حرف زدند و من هم آمادگی کامل برای کمک به تیم ملی را داشتم. شاید اگر با فدراسیون فوتبال صحبت‌های نهایی را هم انجام می‌دادم، به توافق نمی‌رسیدیم، اما این‌که می‌گویند صلاحیتت تأیید نشد، فشار به آدم می‌آورد. نهادهایی که باید صلاحیت من را تأیید کنند، نهادهای اطلاعاتی رسمی کشور هستند که از فدراسیون فوتبال می‌خواهم از این نهادها صلاحیت من را بگیرند.»

اظهارنظری که انتخاب اسکوچیچ را به حاشیه برد و تا امروز همچنان تصور مخالفت با مربی‌گری او را مطرح می‌کند. شاید اسراری که دایی از آن حرف می‌زند بتواند پاسخ این سؤال باشد که چرا علی‌رغم علاقه زیادی که به مربی‌گری دارد، تا این اندازه از فوتبال دور مانده است! آیا باید باور کنیم که موفقیت‌های تجاری دایی و آرامش زندگی بدون فوتبال، او را متقاعد کرده که قید یکی از بزرگ‌ترین علایقش را بزند؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی