۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امشب فصل جدید سری A هم آغاز خواهد شد و مثل فصل پیش به نظر می‌رسد جدال قهرمانی بین یوونتوس و اینتر باشد.

بزرگان سری A ایتالیا در فصل 2021-2020؛ اسکودتوی شاگرد و استاد خبرورزشی/  شهراد باغستانی ؛ با شیوع کرونا ایتالیا یکی از نخستین کشورهایی بود که تحت‌تأثیر قرار گرفت و شمار مبتلایان در این کشور فوتبال‌شان را هم خیلی زود تعلیق کرد. در هر صورت مسئولان فوتبال در سرزمین چکمه توانستند فصل قبل را به پایان برسانند و برای نهمین مرتبه یوونتوس قهرمان شد. حالا فصل جدید در حالی آغاز خواهد شد که در همین مدت زمان کوتاه قهرمان تغییرات زیادی کرده و شاید اینتر این مرتبه بتواند جای‌شان را بگیرد. آیا نام برنده اسکودتو در فصل 2021-2020 تغییر خواهد کرد؟

یوونتوس
تصور کنید تیم‌تان برای نهمین مرتبه قهرمان شده و هشتگ‌های «Stron9er» می‌زنید اما از طرف دیگر مسئولان باشگاه‌تان در پی تغییر سرمربی هستند. مائوریتسیو ساری مثل اینکه از جنس یوونتوس نبود و پس از کسب اسکودتو دنبال بهانه‌ای بودند که برکنارش کنند. ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا هم همان بهانه بود اما جانشینی که برای ساری انتخاب شد، همه را غافلگیر کرد. آندره‌آ پیرلو بدون هیچ سابقه سرمربیگری و حتی دستیاری، به قول معروف یک هندوانه در بسته است که باید ببینیم چه خواهد کرد. مهندس خط میانی یووه در سال‌های گذشته حالا از روی نیمکت باید افکارش را پیاده کند. برای‌مان جذاب است ببینیم او چه برنامه‌ای برای یوونتوس پرستاره دارد.

ستاره
کریستیانو رونالدو و دیگر هیچ؟ حتی وقتی تیمش هم هواداران را راضی نمی‌کند، او گل‌هایش را می‌زند. فصل پیش 37 گل در تمامی رقابت‌ها زد و کارش را خوب انجام داد. در 35 سالگی هنوز هم آماده است و برای موفقیت عطش دارد. یووه تیمی نیست که به تک‌ستاره‌ها متکی باشد. پائولو دیبالا با انگیزه درخشش دوباره تصمیم گرفت در یووه بماند. ماتایس دی‌لیخت که آن ثباتِ دوران آژاکس را نداشته می‌خواهد مرد اول خط دفاعی یوونتوس باشد. تجربه جورجو کیلینی و لئوناردو بونوچی هم همیشه به کار یوونتوسی‌ها آمده.

نیروی جدید
آرتور از بارسلونا آمده و انگیزه دارد نشان دهد در نوکمپ به او بی‌مهری شده. او جای میرالم پیانیچ را گرفت. وستون مک‌کنی وینگری که جذاب بازی می‌کند و آینده‌دار است. این آمریکایی 22 ساله می‌خواهد کاری کند قراردادش را دائمی کنند. از دیان کولوشِوسکی هافبک 20 ساله سوئدی خیلی تعریف می‌کنند. او در پارما عالی بود و کارشناسان اعتقاد دارند در یوونتوس هم تبدیل به ستاره خواهد شد.

پیش‌بینی
اولین قهرمانی با آندره‌آ پیرلو؟ وقتی با مائوریتسیو ساری هم قهرمان شدند، چراکه نه؟ البته احتمالاً قهرمانی دهم خیلی ساده به دست نخواهد آمد. جالب است که پیرلو باید با استاد و مربی سابقش یعنی کونته رقابت کند.

اینتر
قبل از جلسه آنتونیو کونته و استیون ژانگ، هیچ‌چیز در اینتر مشخص نبود. در هر صورت دُن‌آنتونیو باشگاه را با برنامه‌هایش قانع کرد که به راه‌شان با هم ادامه دهند. نمی‌توان گفت اینتر عملکرد بدی در فصل قبل داشت، نایب‌قهرمان سری A شدند و در لیگ اروپا هم تا فینال پیش رفتند. در هر صورت لحظات اندکی بودند که سرنوشت‌شان را تغییر داد. اینتر این فصل شاید بیشتر با تفکرات کونته خو گرفته باشد و بتواند معادلات را برهم بزند. احتمالاً فصل جدید کونته دیگر از زمین و زمان شاکی نخواهد بود و فقط و فقط به نتایجی که تیمش می‌گیرد، فکر خواهد کرد.

ستاره
روملو لوکاکو و لائوتارو مارتینس زوجی آتشین در خط حمله اینتر تشکیل داده‌اند. البته اگر در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات لائوتارو تصمیم نگیرد اینتر را ترک کند. الکسیس سانچس کم‌کم تبدیل به بازیکن خوب گذشته می‌شود و تأثیرگذار است. سمیر هاندانوویچ هم حالا با کوله‌باری از تجربه یکی از بهترین سنگربانان سری A به شمار می‌رود. از جنگندگی مارسلو بروزوویچ و خلاقیت نیکولو بارلا هم نباید غافل شویم. اینتری‌ها امیدوارند فصل جدید برای کریستین اریکسن هم بهتر باشد.

نیروی جدید
اشرف حکیمی برگ برنده اینتر در نقل‌وانتقالات بود. او پس از درخشش در دورتموند دیگر به مادرید برنگشت و تصمیم گرفت به اینتر برود. حالا می‌تواند بین ستاره‌های نراتزوری قرار بگیرد. جذب الکساندر کولاروف در 34 سالگی کمی عجیب بود اما او هم بازیکنی خوب و باتجربه است. از طرفی قرارداد الکسیس سانچس، نیکولو بارلا و استفانو سنسی هم دائمی شده که اتفاق مهمی است.

پیش‌بینی
دوباره نایب‌قهرمانی؟ با کسب تجربه حاصل از اشتباهات فصل قبل می‌توان گفت اینتر شانس دوم قهرمانی است. شاید تجربه کونته هم به تجربه پیرلو بچربد اما فعلاً شانس دوم قهرمانی بعد از یووه هستند.

میلان
شاید خیلی از هواداران میلان بعد از روی کار آمدن استفانو پیولی پیش خودشان می‌گفت: «این دیگر کیست که سرمربی تیم‌مان شده؟!» اما میلان به طرز عجیبی در دوران پساکرونا تیم متفاوتی شد. دیگر خبری از شکست خوردن مقابل تیم‌های کوچک و بزرگ نیست و روسونری تیمی باشخصیت شده است. از ماه مارس گذشته نباخته‌اند و کم‌کم تبدیل به میلانی شده‌اند که انتظار می‌رفت. حالا با هدایت پیولی و رهبری زلاتان، میلان هم می‌خواهد یک مدعی یا حداقل یک بالانشین باشد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد باید بگوییم: «میلان پرقدرت برگشته است.»

ستاره
کسی به‌جز زلاتان ایبراهیموویچ؟ ماه اکتبر او 39 ساله خواهد شد اما هیچ‌گاه شور و اشتیاقش را برای بازی کردن از دست نداده. قبل از بازگشتش به میلان تردیدهایی در مورد او وجود داشت که آنها را از بین برد. حالا نه تنها مرد اول خط حمله روسونری است بلکه تک‌ستاره میلان هم به شمار می‌آید. جانلوئیجی دوناروما دروازه‌بان باانگیزه، السیو رومانیولی که با بازوبند کاپیتانی در 25 سالگی اعتمادبه‌نفس پیدا کرده، هاکان چالهان‌اوغلو که هافبکی خلاق و تواناست و آنته ربیچ که همیشه گل‌های حساسی می‌زند. اینها هم می‌توانند ستاره‌های روسونری باشند.

نیروی جدید
همه برای جذب ساندرو تونالی سر و دست می‌شکاندند و در نهایت این بازیکن با قلبش تصمیم گرفت میلانی شود. پیرلوی جدید ماجراجویی بزرگش را در 20 سالگی آغاز کرده. براهیم دیاس که در سیتی و رئال میدان ندید هم دیگر بازیکنی است که میلانی شده. شیپرین تاتاروشانو هم دروازه‌بان باسابقه رومانیایی است که آمده تا ذخیره دوناروما باشد.

پیش‌بینی
اینقدر زود و بعد از چند ماه خوب نمی‌توانیم میلان را مدعی قهرمانی بدانیم اما آنها می‌توانند به لیگ قهرمانان اروپا بازگردند. سومی یا چهارمی برای‌شان قابل پیش‌بینی است.

دیگران
آتالانتا یکی از عجیب‌ترین تیم‌های فعلی فوتبال ایتالیا و اروپاست. تیمی که فصل پیش 98 گل زد و با حفظ اسکلتش می‌خواهد مثل فصول گذشته بالانشین باشد. تیم جانپیرو گاسپرینی قطعاً حالا حالاها حرف برای گفتن دارد. آنها را حالا باید یکی از بزرگان سری A بدانیم. لاتزیو با سیمونه اینزاگی هم فصل پیش حتی به صدرنشینی نزدیک هم شد. دوران پساکرونا باعث شد بیانکوچلستی افت کند و اینزاگی باید در فصل جدید تیمش را بازیابی کند. ناپولی سرانجام یک جام در ایتالیا گرفت. قهرمانی کوپا ایتالیا نشان داد جنارو گتوسو مربی اشتباهی برای پارتنوپی نبوده. ناپولی اگر فصل را خوب شروع کند می‌تواند به مدعیان قهرمانی نزدیک باشد. رم، تیمی که هیچ‌وقت قرار نیست قهرمان شود اما به آنها احترام خاصی می‌گذارند. تیمی که ستاره‌های جوانی را به فوتبال ایتالیا معرفی می‌کند. پائولو فونسکا می‌داند تیمش را باید به لیگ قهرمانان برساند، در غیر این‌صورت شاید کارش را از دست بدهد. جالوروسی در چند هفته آخر فصل پیش عملکردی بسیار خوب داشت و شکست‌ناپذیر بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی