نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اتحادیه فوتبال اروپا به تیم‌های ملی قاره سبز اجازه داد تا همچون باشگاه‌های این کشور‌ها در فصل جدید از پنج فرصت تعویض بهره‌مند باشند.

مجوز یوفا برای استفاده از ۵ تعویض

به گزارش خبرورزشی، کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا)، امروز (پنجشنبه) تشکیل جلسه داد تا درباره وضعیت مسابقات قاره‌ای در رده باشگاهی و ملی برای فصل جدید تصمیم‌گیری کند.

یکی از مباحث اصلی این جلسه تغییرات به وجود آمده در تقویم مسابقات به خصوص رقابت‌های ملی بود که طی توافق صورت گرفته با اتحادیه باشگاه‌های اروپایی و لیگ‌های قاره سبز مقرر شد در هفته‌های فیفا در ماه ها‌ی مارس و سپتامبر سال ۲۰۲۱ تیم‌های ملی اروپایی به جای دو بازی، سه بازی انجام دهند. این راه‌حل برای جبران زمان‌های از دست رفته به خاطر لغو مسابقات در نتیجه شیوع کرونا، پیش از این هم به تأیید فیفا رسیده بود و فدراسیون جهانی فوتبال اجازه برگزاری سه بازی در هفته بازی‌های ملی در ماه‌های اکتبر و نوامبر سال جاری را صادر کرده است.

تقویم جدید بازی‌های ملی فوتبال اروپا:

۳۱ می‌تا ۸ ژوئن سال ۲۰۲۱: بازی‌های تدارکاتی و دوستانه پیش از یورو
۳۰ آگوست تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۱: ۳ بازی
۴ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱: ۲ بازی
۸ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۱: ۲ بازی
۲۱ تا ۲۹ مارس: بازی‌های پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

در همین حال مقرر شده است که مسابقات نهایی لیگ ملت‌های اروپا (دو بازی مرحله نیمه نهایی) در روز‌های ششم تا هفتم اکتبر سال ۲۰۲۱ و بازی‌های فینال و رده‌بندی این مسابقات نیز روز دهم اکتبر همان سال انجام خواهند شد. در حال حاضر سه کشور (ایتالیا، هلند و لهستان) از گروه یک لیگ ملت‌های اروپا آمادگی خود را برای میزبان از بازی‌های مراحل نهایی اعلام کردند.

مجوز ۵ تعویض

یکی دیگر از مصوبات جلسه امروز کمیته اجرایی یوفا صدور مجوز استفاده از پنج بازیکن تعویضی در تمامی بازی‌های لیگ ملت‌های اروپا، پلی‌آف انتخابی جام جهانی، لیگ قهرمانان و لیگ اروپا از مرحله گروهی به دلیل فشرده تقویم بازی‌ها در طول فصل بوده است. به دنبال این تصمیم، تعداد بازیکنانی که هر تیم می‌تواند در هر بازی همراه خود داشته باشد، به ۲۳ نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی