۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گرت بیل با پیراهن مادریدیستا بیشتر از زیدان جام فتح کرد، بیشتر از دیوید بکام پاس گل داد و بیشتر از رونالدوی برزیلی گلزنی کرد.

همه رکورد‌های بیل در مادرید؛ گرت بالاتر از بکام و زیدان

خبرورزشی/ علیرضا روش؛ برای دوست نداشتن بیل یک دلیل کافی است، اما برای دوست داشتنش هزاران دلیل و مدرک وجود دارد. بعد از چندین سال حضور در رئال‌مادرید بالاخره به تاتنهام برگشت. سال‌های آخر حضور گرت بیل در سانتیاگوبرنابئو آنقدر پیچیده بود که همه او را بازیکنی با نمره مردود در مادرید می‌دانند. شاید در ظاهر این‌طور باشد، اما آمار چیز دیگری را می‌گوید.

پشت‌سر کریس و کریم
گرت بیل در ۷ سال حضوری که در مادرید داشت توانست رکورد گلزنی خوبی از خود به‌جا بگذارد. در این بازه زمانی او سومین گلزن برتر رئال‌مادرید شد. فقط کریس رونالدو و کریم بن‌زما بالاتر از او بودند. بیل تنها در ۶۳ درصد بازی‌های رئال فرصت حضور در زمین را پیدا کرد.

خارق العاده در شروع
وقتی گرت در ترکیب ثابت رئال قرار می‌گرفت عملکردی متفاوت از زمان حضورش در زمین به‌عنوان بازیکن جانشین داشت. گرت ۲۰۴ شروع در رئال داشت که حاصلش ۱۰۵ گل زده بود. میانگینی بیش از یک گل برای هر مسابقه که نشان از کیفیت بالای بیل در مادرید داشت.

زوج جذاب کریس
خیلی کم پیش آمده رونالدو در فوتبال خود از زوجی هماهنگ و کارآمد بهره بگیرد. بیل بازیکنی بود که خط‌شکنی کرد و توانست از خودش و کریس زوجی خطرناک بسازد. این دو بازیکن مجموعاً روی هم ۵۵۶ گل و ۱۹۹ پاس گل با ۳۱ جام از خود به جا گذاشتند. زوجی که دیگر هیچ‌وقت برای این دو تکرار نشد.

سهیم در جام نقره‌ای
برای کهکشانی‌ها هیچ چیز مهمتر از فتح جام نقره‌ای لیگ قهرمانان اروپا نیست. جامی که بیل ۴ مرتبه آن را با پیراهن رئال بالای سر برد. از همه مهمتر این بود که دو بار در فینال گلزنی کرد تا سهم خودش را در موفقیت اروپایی کهکشانی‌ها ادا کرده باشد. خاطراتی که امروز فراموش شده است...

کلکسیون جام
گرت بیل در ۷ سال حضورش در مادرید انواع و اقسام جام‌ها را فتح کرد. ۴ لیگ قهرمانان، ۴ جام باشگاه‌های جهان، ۳ سوپرجام اروپا، ۲ لالیگا، یک جام‌حذفی و ۲ سوپرجام اسپانیا مجموعاً ۱۶ جام در ویترین افتخارات گرت همراه با رئال گنجانده است. جام‌هایی که گرت در هر کدام به سهم خودش دخیل بود.

بالاتر از بکام، زیدان و رونالدوی برزیلی
جدا از ۲۴ ماه اخیر، گرت آنقدر موفق بود که توانست ستاره‌های گذشته تیم را کنار بزند. گرت با پیراهن مادریدیستا بیشتر از زیدان جام فتح کرد، بیشتر از دیوید بکام پاس گل داد و بیشتر از رونالدوی برزیلی گلزنی کرد. گرت کاری کرد که از ۳ ستاره ابتدای قرن بیست و یک رئال هم فراتر رفت.

رائول و فیگو در سایه
رکورد‌های بیل در مادرید باعث شد بازیکنانی که زمانی جزو کهکشانی‌های اصلی تیم بودند به سایه بروند. بیل برای اینکه بخواهد رائول را کنار بزند بیشتر از او قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرد. او از نظر تعداد بازی در رئال هم توانست از فیگو بازی‌های بیشتری را تجربه کند.

الماس بریتانیایی لالیگا
گرت بیل پرچم بازیکنان اهل بریتانیا را در مادرید بالا نگه داشت و توانست با رکوردهایش از این حیث هم نامش را جاودانه کند. گرت با مجموع ۸۰ گلی که در لالیگا به ثمر رساند موفق شد رکورد ۴۲ گل گری لینکر را بشکند و به عنوان بهترین گلزن بریتانیایی تاریخ لالیگا انتخاب شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی