۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

درد بزرگ فوتبال ایران از گذشته تا امروز منهای ضعف های فنی و سخت افزاری، در بخش مدیریت بوده و همچنان در این زمینه در یک دایره بسته دور می زنیم.

خبرورزشی/ آرتین زهرابی؛احمد سعادتمند، توصیه اینستاگرامی یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال را پذیرفت و با انتشار یک ویدیو، در ارتباط با آنچه در اردوی این تیم در قطر رخ داد، توضیحات کامل داد.
همین ابتدا باید خدمت شما عرض کنیم به ندرت سراغ داریم مدیرانی که با این شفافیت و صراحت، به اتفاقات اردوی تیم اشاره کنند. چرا که چنین مسائلی در فوتبال ما پیشتر هم رخ داده و بازیکنان به مراتب بزرگتری در تیم های ملی، نظم و انضباط را رعایت نمی کردند اما از آنجا قرار و مدارها در فوتبال ایران بر مبنای «پنهان کاری» است شاید فقط یکی، دو نفر از جمله محمد مایلی کهن به این مباحث ورود کرده اند.
آنچه سعادتمند درباره شب بیداری بازیکنان، قلیان کشیدن، دیر بیدار شدن و سر ظهر صبحانه خوردن بعضی ها گفت نشانه ای از بروز یک فاجعه عظیم در فوتبال ایران دارد.
 ما در سال های گذشته شنیده بودیم در لبنان، تعدادی از ملی پوشان از هتل بیرون می زدند و کافه گردی می کردند اما این داستان تا همین امروز هم به طورکامل بیان نشده و بارها حتی انکار هم شده است! یا در یکی از اردوهای تیم ملی در دبی، شنیده بودیم که دو بازیکن به دلیل شب زنده داری بیرون از هتل با سرمربی وقت تیم درگیر شده بودند اما تا امروز سابقه نداشته مدیرعامل یک باشگاه این گونه درباره یک شگفتی بزرگ در اردوی تیم سخن بگوید.
ذکر این نکته ها البته از مسولیت آقای مدیر و کادر فنی تیم نمی کاهد و نکته ای به مراتب مهم تر از این حرف ها را نیز یادآوری می کند؛ درد فوتبال ما چنان که بارها از کی روش شنیدیم «مدیریت» است. ما در فوتبالی زندگی می کنیم که تولید کننده مدیران توانا نیست. چنان که می بینید در فدراسیون فوتبال، مدیر نداریم. در باشگاه ها مدیر نداریم. در ساخت و ساز امکانات ورزشی مدیر نداریم. وقتی مدیر نداریم، قاعدتا مربی هم نداریم. حتی مسول تدارکات خوب هم با این وضعیت نخواهیم داشت.
فوتبال خود را چند سالی به یک مدیر و مربی حاذق سپردیم؛ آیا صدای جیک از کسی در می آمد؟ در اردوها هیچ کس جرات داشت 5 دقیقه دیرتر از موعد مقرر به میز صبحانه برسد؟ گاهی وقت ها در تمرین تیم ملی شاهد بودیم که صدای نفس بازیکنان تیم ملی به زحمت شنیده می شد؛ بس که همه از کی روش حساب می بردند و به وقتش در کنار او می خندیند و شاد بودند.
آنچه سعادتمند از اتفاقات رخ داده در قطر گفت نیاز به کنکاش و بررسی بیشتر دارد. این حادثه ای نیست که از کنارش بی تفاوت بگذریم و باید ابعاد این ماجرا بیشتر از اینها شکافته شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی