نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بایرن و دورتموند، امشب در مونیخ برای کسب نخستین جام فصل فوتبال آلمان تلاش خواهند کرد.

بایرن‌مونیخ – دورتموند‌‌؛ جام خالی به گزارش خبرورزشی، امشب، ساعت 22 در ورزشگاه آلیانتس‌آرنای شهر مونیخ‌‌؛ نبردی برای اولین جام فصل جدید فوتبال آلمان. بایرن‌مونیخ قهرمان بوندس‌لیگا و جام‌حذفی به مصاف دورتموند نایب‌قهرمان بوندس‌لیگا خواهد رفت. بایرن در پی کسب پنجمین جام در ماه‌های اخیر است و دورتموند می‌خواهد دوباره مثل سال گذشته سوپرجام را بگیرد. با وجود اینکه برخی باشگاه‌ها هواداران‌شان را به صورت محدود به ورزشگاه راه دادند، سوپرجام تماشاگر نخواهد داشت و این مرتبه هم جام مقابل سکوهای خالی از تماشاگر اهدا خواهد شد.

بایرن‌مونیخ‌‌؛ جام پنجم
یک تلنگر به بایرن! شکست مقابل هوفنهایم واقعاً برای تیمی 8 گل به بارسلونا می‌زند و هرچه جام است درو می‌کند، عجیب بود. با این حال سخت است در دوران فعلی و فشردگی مسابقات هانسی فلیک تیمش را شکست‌ناپذیر نگه دارد. تصور کنید در 6 روز آنها سوپرجام اروپا و آلمان را در برنامه‌شان دارند و در این بین یک بازی بوندس‌لیگایی هم برگزار می‌شود. در هر صورت تصور نکنید بایرن ضعیف شده و این تنها یک دست‌انداز در مسیرشان بود. شاید هواداران بایرن خشنود باشند که چنین شکستی در سوپرجام آلمان مقابل دورتموند رقیب دیرینه رقم نخورده. خوش‌شانسی فلیک این است که در این مدت از بین بازیکنان اصلی تیمش مصدومی نداشته و با تمام قوا در سوپرجام به میدان خواهند رفت. این نخستین سوپرجام فلیک است و در مسابقه قبلی دستیار نیکو کواچ بود. او شانس دارد در مدت زمان خیلی کوتاه پنجمین قهرمانی‌اش را هم جشن بگیرد. همچنین این چهلمین دیداری است که فلیک روی نیمکت بایرن می‌نشیند و اگر تیمش قهرمان شود، به ازای هر 8 بازی یک جام گرفته. رکوردی خارق‌‌‌العاده در دنیای فوتبال.

دورتموند‌‌؛ از اینجا شروع کن
بی‌شک دورتموند یکی از جذاب‌ترین تیم‌های اروپاست. تیمی که مهره‌های جوان را تبدیل به ستاره می‌کند و زیر نظر لوسین فاوره جذاب هم شده. با این حال دورتموند بدشانس است که این دوران خوب را زمانی سپری می‌کند که بایرن شرایط فوق‌‌‌العاده‌ای دارد. در هر صورت اگر نگاهی به لیست دورتموند هم بیندازیم می‌بینیم آنها هم کم‌ستاره نیستند، ستاره‌هایی که خیلی از آنها زیر 23 سال سن دارند. در واقع می‌توان گفت دورتموند جوان‌ترین تیم بین بزرگان فوتبال اروپاست. دورتموند هم مثل بایرن در هفته‌ای که گذشت، شکست خورد. عجیب است که تیم فاوره همیشه در بدترین زمان ممکن باخت را تجربه می‌کند و عقب می‌ماند. حالا شکست‌شان مقابل آگسبورگ به نوعی با باخت بایرن همزمان شد و فرصت جبران دارند. سال گذشته قهرمان سوپرجام شدند اما این موفقیت هم چیزی عایدشان نکرد، چراکه در ابتدای بوندس‌لیگا عملکرد خوبی نداشتند. دوباره دورتموند می‌خواهد از سوپرجام و با قهرمانی شروع کند اما حسرت اصلی هواداران‌شان در بوندس‌لیگاست، جایی که سال‌هاست می‌خواهند بایرن را به زیر بکشند.

آخرین جدال
درکلاسیکر برگشت فصل قبل بوندس‌لیگا که دیداری تعیین‌کننده در مسیر قهرمانی بود را بایرن‌مونیخ با گل زیبای کیمیش از دورتموند برد.

آمار بازی
126) 60 برد برای بایرن، 33 برد برای دورتموند 33 تساوی، در 126 درکلاسیکر قبلی به ثبت رسیده است.
6) نکته جالب اینکه دورتموند بیشتر برنده درکلاسیکرهای سوپرجام بوده. زنبورها 4 مرتبه بایرن را برده‌اند و باواریایی‌ها 2 برد داشته‌اند.
7) بایرن با 7 قهرمانی در سوپرجام پرافتخارترین است. دورتموند 6 مرتبه جام گرفته و می‌تواند امشب به بایرن برسد.
4) در 4 سال گذشته بایرن و دورتموند قهرمان سوپرجام شده‌اند. وولفسبورگ در سال 2015 آخرین تیم غیر از بایرن و دورتموند بود که جام گرفت.
14) باواریایی‌ها با چهاردهمین حضور در سوپرجام رکورددار هستند. دورتموند برای یازدهمین مرتبه در این بازی به میدان می‌رود.
76) باواریایی‌ها در تاریخ‌شان 76 جام گرفته‌اند، در حالی که دورتموند تابه‌حال 21 جام برده.
9) این نهمین سال متوالی است که بایرن یک پای سوپرجام خواهد بود. در 8 سوپرجام قبلی بایرن 4 جام گرفته.
12) قهرمانان بوندس‌لیگا 12 مرتبه برنده سوپرجام شده‌اند، در حالی که قهرمانان جام‌حذفی 4 مرتبه جام را کسب کرده‌اند. نایب‌قهرمان‌های بوندس‌لیگا 4 بار در سوپرجام پیروز بوده‌اند.
14) در 14 درکلاسیکر قبلی تساوی ثبت نشده و این بازی هم چون سوپرجام است طبیعتاً برنده خواهد داشت. 10 بازی از این 14 بازی را بایرن برده. مارس 2016 برای آخرین مرتبه در بوندس‌لیگا این بازی مساوی شد.
5) روبرت لواندوفسکی بهترین گلزن سوپرجام بوده. نکته جالب اینکه از 5 گلی که لِوا زده، 4 گل با پیراهن دورتموند مقابل بایرن به ثمر رسیده.
35) هانسی فلیک اولین حضورش روی نیمکت بایرن را در مقابل دورتموند تجربه کرد. او در 39 بازی موفق شده تیمش را به 35 برد برساند.
17) جود بلینگام مدافع انگلیسی دورتموند در صورتی که در سوپرجام بازی کند با 17 سال و 93 روز سن رکورد جانلوکا گائودینو به‌عنوان جوان‌ترین بازیکن این رقابت را خواهد شکست. او اگر گل بزند رکورد جوان‌ترین گلزن که در اختیار کریستین پولیشیچ است و اگر قهرمان شود رکورد جوان‌ترین قهرمان که در اختیار یولیان دراکسلر است را هم می‌شکند.
40) فلیک برای چهلمین مرتبه روی نیمکت بایرن خواهد نشست. اگر این جام را هم تیم او بگیرد، به ازای هر 8 بازی یک جام کسب کرده.

مصدومان و محرومان
تانگی نیانزو مدافع جوان فرانسوی بایرن سوپرجام را از دست داده است. لروی سانه هم مصدومیتی جزئی دارد که شاید مانع حضورش در ترکیب مونیخی‌ها شود. تورگان آزار، لوکاش پیژچک، مارسل اشملتسر، نیکو شولتس، دن اکسل زاگادو و متئو موری مصدومان دورتموند هستند که به این بازی مهم نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
بایرن‌مونیخ: نویر، پاوار، زوله، آلابا، دیویس، کیمیش، گورتسکا، گنبری، مولر، کومن و لواندوفسکی
دورتموند: بورکی، جان، هوملس، آکانجی، مونیه، برانت، ویتسل، گوئریرو، سانچو، رویس و هولاند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی