۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ستاره تیم ملی زنان آمریکا بعد از مدت‌ها دوری از میادین به‌دلیل حاملگی به تاتنهام پیوسته که برخلاف فوتبال مردان، در فوتبال زنان چندان گذشته روشنی نداشته.

خبرورزشی شهراد باغستانی ؛ این تابستان سوپرلیگ زنان انگلیس شاهد حضور ستاره‌های بزرگی بود که یکی از آنها الکس مورگان آمریکایی است، بازیکنی که سال‌ها در تیم ملی کشورش درخشید و قهرمان جام جهانی‌ هم شده. علاوه بر آن در مدت زمان کوتاهی که پیش از این در اروپا بازی کرده، همراه لیون قهرمان لیگ قهرمانان اروپای زنان هم شده بود اما بسیاری اعتقاد دارند که الکس از تیم جدیدش تاتنهام بزرگ‌تر است.

اسپرز کم‌افتخار
تاتنهام باشگاهی است که خودش را بین باشگاه‌های بزرگ انگلیس جا داده و در لیگ برتر انگلیس یکی از تیم‌های بیگ‌سیکس است اما افتخارات کمی دارد. نکته جالب اینکه در بخش زنان هم این باشگاه دست‌کمی از بخش مردان ندارد. آنها هیچ‌گاه در سوپرلیگ زنان که بالاترین سطح مسابقات‌شان محسوب می‌شود جام نگرفته‌اند. نکته جالب اینکه 2 فصل پیش آنها با نایب‌قهرمانی در لیگ چمپیون‌شیپ به سوپرلیگ رسیدند و فصل قبل هم در فصلی که نیمه‌تمام ماند، هفتم شدند. اسپرز در بخش زنان چندان تیم ایده‌آلی برای بازیکنی نیست که بسیاری وقتی حرف از فوتبال زنان می‌شود نام و چهره او را به یاد می‌آورند. در واقع می‌توان گفت بهتر بود الکس به تیم‌هایی همچون چلسی، منچسترسیتی و آرسنال فکر می‌کرد که سابقه قهرمانی یا نایب‌قهرمانی در فصول اخیر را داشته‌اند.

آمادگی
باید این مسئله را هم در نظر گرفت که الکس مورگان بعد از حاملگی و تولد فرزندش حدود یک سال است بازی نکرده و احتمالاً باشگاه‌هایی مثل چلسی و منچسترسیتی که قهرمان و نایب‌قهرمان فصل پیش بوده‌اند، نخواستند با جذب او در شرایط فعلی ریسک کنند. حالا در تاتنهام، الکس این فرصت را دارد که کم‌کم به شرایط آرمانی برگردد. اگر نگاهی به آمار مورگان در رده باشگاهی بیندازیم هم متوجه خواهیم شد که مثل رده ملی درخشان نیست. الکس در اورلاندو پراید تیم قبلی‌اش در 54 بازی 18 گل زده و فصل 2019 فقط در 6 بازی توانست برای این تیم بازی کند. این آمار کاملاً با آمار 107 گل ملی در 169 بازی در تضاد است. الکس سال 2019 در جام جهانی‌ با 6 گل همراه مگان راپینو و الن وایت بهترین گلزن شد. او در هر 2 قهرمانی آمریکا در جام‌های جهانی 2015 و 2019 نقش کلیدی داشت. در هر صورت الکس امیدوار است همکاری خوبی با تاتنهام داشته باشد که به سود طرفین باشد و خاطره خوبی در اولین حضورش در انگلیس از خودش با پیراهن شماره 13 سفید به جای بگذارد.

الکس مورگان‌‌؛ بازیکنی که بزرگ‌تر از باشگاهش است

اینستاگرام
این روزها شبکه‌های مجازی در ورزش و به‌خصوص فوتبال حرف اول را می‌زنند. الکس مورگان 31 ساله هم از مطرح‌ترین ورزشکارها در اینستاگرام است. او 9.2 میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد. نکته طعنه‌آمیز این است که صفحه تیم زنان تاتنهام تنها 358 هزار دنبال‌کننده دارد که خیلی از آنها هم به خاطر الکس این صفحه را دنبال می‌کنند. در واقع دنبال‌کنندگان تاتنهام به اندازه 4 درصد دنبال‌کنندگان مورگان هم نیستند. با این حال می‌توان گفت جذب مورگان حتماً برای مطرح‌تر شدن تیم تاتنهام در فوتبال زنان مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
زندگی جذاب غیرفوتبالی الکس مورگان؛ از هفته مد نیویورک تا کاور فیفا
انتقال قدرت به فوتبال زنان انگلیس؛ ستاره‌ها به سوپرلیگ کوچ کردند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی