نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با خریدهای این تابستان در خط دفاعی، هزینه‌های پپ گواردیولا برای این منطقه منچسترسیتی به 500 میلیون پوند نزدیک شد.

به گزارش خبرورزشی، روبن دیاس مدافع بنفیکا با قراردادی به ارزش حدوداً 65 میلیون پوند رسماً به منچسترسیتی پیوست. این یک انتقال ساده نیست و درست مثل خیلی از انتقال‌های قبلی سیتیزن‌ها در خط دفاعی، توجه رسانه‌ها را در پی دارد و این سؤال را کارشناسان و هواداران سیتی از خودشان می‌پرسند که «پس چه زمانی خط دفاعی تیم ما اصلاح می‌شود؟» هزینه‌های پپ گواردیولا از سال 2016 که سرمربی سیتی شده را جمع زدیم و به مبلغ 473.2 میلیون پوند رسیدیم. هزینه‌ای هنگفت برای بهبود شرایط. برخی مدافعان به کار سیتی آمده‌اند و برخی نتوانسته‌اند اعتماد پپ را جلب کنند. آیا ولخرجی گواردیولا برای خط دفاعی تیمش باز هم ادامه خواهد داشت؟ خریدهای او در این خط را بررسی خواهیم کرد.

فصل 2017-2016
اولکساندر زینچنکو مدافع کناری که البته قابلیت بازی در پست وینگر را هم دارد از تیم اوفا روسیه جذب شد. این بازیکن اوکراینی هزینه خاصی نداشت و فقط 1.7 میلیون پوند برای استخدامش به باشگاه روسی پرداخت کردند. زینچنکوی 23 ساله در حد هزینه‌ای که برایش شده مهره خوبی برای سیتی بوده و در همین باشگاه نامی برای خودش دست‌وپا کرده است. جان استونز را باشگاه منچسترسیتی در حالی جذب کرد که انتظار می‌رفت پدیده دفاعی فوتبال انگلیس بتواند ستاره تیم جدیدش باشد. بازیکن پیشین اورتون را در ازای 47.5 میلیون پوند خریدند و حالا با وجود اینکه وارد پنجمین فصلش با سیتی شده، هنوز در پی یافتن جایگاهی در ترکیب اصلی است.
مجموع هزینه: 49.2 میلیون پوند

فصل 2018-2017
بیشترین ولخرجی را سیتیزن‌ها در خط دفاعی این فصل کردند. کایل واکر مدافع راست ملی‌پوش تاتنهام با 54 میلیون پوند و رکوردشکنی در آن زمان به سیتی پیوست. او که گران‌ترین دفاع سیتیزن‌ها محسوب می‌شد خیلی زود در تیم جدیدش جا افتاد و می‌توان گفت بازیکن موفقی بوده. واکر هیچ‌گاه اعتماد پپ را از دست نداد و همیشه بازیکن اصلی بوده. دانیلو در رئال‌مادرید با اشتباهاتش شناخته می‌شد و وقتی به سیتی پیوست همه تعجب کردند. هیچ‌وقت برای ثابت بازی کردن به سیتی نیامده بود و تنها مصدومیت واکر و مندی باعث می‌شد به ترکیب برسد. برای جذب او 26.5 میلیون پوند هزینه شده بود. بعد از 2 سال هم تیم را ترک کرد و به یوونتوس رفت. بنژامن مندی ستاره موناکو بود و به‌عنوان یک بازیکن تراز اول به سیتی پیوست. با این حال او که 52 میلیون پوند هزینه برای سیتیزن‌ها داشت بارها مصدوم شد و دست پپ را در پوست‌گردو گذاشت. او در 3 فصل گذشته هیچ‌وقت در بیش از نیمی از بازی‌های لیگ برتر حضور نداشته. اریک گارسیا همان فصل با 1.5 میلیون پوند از آکادمی بارسلونا آمد. این مدافع آینده‌دار تازه مطرح شده و پس از چند بازی خوب کاتالان‌ها تمایل‌شان برای بازگرداندن او را اعلام کردند. برای قضاوت در مورد گارسیا بیشتر باید صبر کرد. آیمریک لاپورت مدافع محبوب پپ بود که مدت‌ها برای خریدش برنامه داشت و سرانجام ژانویه 2018 او را به خدمت گرفت. می‌توان گفت مدافع پیشین اتلتیک‌بیلبائو بهترین خرید پپ در خط دفاعی بوده. برای جذب او 57 میلیون پوند هزینه کردند.
مجموع هزینه: 191 میلیون پوند

فصل 2019-2018
فیلیپ سندلر مدافع جوان هلندی از زووله جذب شد. مشخصاً او برای ثابت بازی کردن به سیتی نیامده بود. 2.7 میلیون پوند برای این بازیکن هزینه کردند. حالا سندلر پس از مدتی بازی کردن به صورت قرضی در اندرلخت به سیتی برگشته و منتظر فرصت است. او تنها خرید پپ برای خط دفاعی در فصل 2019-2018 بود.
مجموع هزینه: 2.7 میلیون پوند

فصل 2020-2019
آنخلینیو مدتی در آکادمی منچسترسیتی عضویت داشت و بعد از اینکه به تیم اصلی رسید بارها قرض داده شد. این مدافع چپ اسپانیایی یک فصل به آیندهوون فروخته شد اما با درخششی که در هلند داشت دوباره در ازای 5.3 میلیون پوند به سیتی برگشت. بازگشت به سیتی همانا و نیمکت‌نشینی دوباره همانا اما وقتی به لایپزیش قرض داده شد، مشخص شد در سیتی، پپ به او کم‌توجهی کرده. حالا هنوز هم به صورت قرضی در تیم آلمانی بازی می‌کند و شاید در آینده که به سیتی برگردد بازیکن ثابت شود. ژوآئو کانسلو مدافع راست یوونتوس را برای اینکه ذخیره مناسبی برای مدافعان کناری داشته باشند به خدمت گرفتند. 60 میلیون پوند برای این بازیکن پرتغالی هزینه شد. کانسلو رقابت خوبی با دیگر بازیکنان در پست خودش دارد، ولی بیشتر نیمکت‌نشین بوده.
مجموع هزینه: 65.3 میلیون پوند

فصل 2021-2020
ناتان آکه مدافع هلندی که پیش از این عضو چلسی بود، تصمیم گرفت به تیم سابقش برنگردد و شاگرد گواردیولا شود. او را پپ برای حضور در ترکیب اصلی تیمش به خدمت گرفت و باشگاه منچسترسیتی 40 میلیون پوند برایش هزینه کرد. در بازی اول فصل عملکرد خوبی داشت و در بازی دوم با وجود اینکه سیتی از لستر 5 گل خورد، او به حریف گل زد. برای قضاوت درباره آکه هم باید صبر کرد. در نهایت هم 65 میلیون پوند برای خرید روبن دیاس به بنفیکا پرداخت کردند و باید ببینیم او چه وضعیتی در لیگ برتر خواهد داشت.
مجموع هزینه: 105 میلیون پوند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی