نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جذاب‌ترین اتفاق در گروه‌بندی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2021-2020، همگروه شدنِ لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بود.

تحلیل گروه‌های هشت‌گانه لیگ قهرمانان اروپا فصل 2021-2020 خبرورزشیشهراد باغستانی؛ یوفا هرطور بود در روزهای کرونایی فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا را به پایان رساند و بایرن‌مونیخ قهرمان شد. حالا همه می‌دانند حتی در روزهای کرونایی هم می‌شود فوتبال برگزار کرد. 32 تیم مرحله گروهی لیگ قهرمانان مشخص شدند و پنج‌شنبه عصر در سوئیس گروه‌های هشت‌گانه فصل 2021-2020 را شناختیم. گروه‌هایی که همگی حداقل یک دوئل جذاب خواهند داشت.

گروه A: بایرن‌مونیخ (آلمان)، اتلتیکومادرید (اسپانیا)، زالتسبورگ (اتریش)، لوکوموتیو مسکو (روسیه)

قهرمان، قاتل قهرمان و یک تیم غیرقابل پیش‌بینی! بایرن‌مونیخ با برتری در تمامی بازی‌هایش در لیگ قهرمانان اروپای فصل قبل قهرمان شد. شاگردان هانسی فلیک هرچه جام بوده در ماه‌های اخیر درو کرده‌اند و حالا هم شانس اول صدرنشینی این گروه هستند. شاید حتی شانس اول قهرمانی در فصل جدید هم باواریایی‌ها باشند. اتلتیکومادرید با سابقه فینالیست شدن در لیگ قهرمانان قطعاً بایرن را برای صدرنشینی به چالش خواهد کشید، درست مثل فصل 2017-2016 که در یک گروه بودند و مادریدی‌ها صدرنشین شدند. یادتان باشد اتلتیکو فصل پیش لیورپول قهرمان را حذف کرد. ردبول زالتسبورگ هم می‌تواند تأثیر بزرگی روی این گروه بگذارد. فصل پیش پدیده بودند و حتی می‌توانستند از گروهی سخت صعود کنند اما لوکوموتیو نایب‌قهرمان لیگ برتر روسیه بیشتر دل به سوم شدن و راهیابی به لیگ اروپا خواهد بست.

پیش‌بینی: بایرن‌مونیخ، اتلتیکومادرید، زالتسبورگ، لوکوموتیو

گروه B: رئال‌مادرید (اسپانیا)، شاختار (اوکراین)، اینتر (ایتالیا)، مونشن‌گلادباخ (آلمان)

کهکشانی‌ها برنده غیرمنتظره هستند. تیم زین‌الدین زیدان حتی در بدترین بازی‌هایش هم ممکن است همه را غافلگیر کند و برنده باشد. با توجه به دبل شدن و حذف مقابل منچسترسیتی در فصل قبل و ناکامی‌شان که به 2 فصل رسیده، این فصل عطش زیادی برای موفقیت در لیگ قهرمانان خواهند داشت. اگرچه این گروه برای مادریدی‌ها چندان آسان نیست، ولی پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان شانس اول صدرنشینی خواهد بود. دوئل زین‌الدین زیدان با آنتونیو کونته هم‌تیمی سابقش در یوونتوس جذاب خواهد شد. اینتر که فصل را عالی شروع کرده هم در پی جبران ناکامی فصل قبل است. فصل پیش بارسلونا مانع صعودشان شد، ولی به نظر می‌رسد این فصل گروه‌شان گروه مرگ نیست. 22 سال پیش آخرین مرتبه این دو تیم در لیگ قهرمانان مصاف دادند که هر کدام یک بازی را برد. شاختار در لیگ قهرمانان همیشه مدعی صعود از گروهش بوده و مونشن‌گلادباخ با مارکو رُز نمونه‌ای بارز از یک تیم مدرن است.

پیش‌بینی: رئال‌مادرید، اینتر، مونشن‌گلادباخ، شاختار

گروه C: پورتو (پرتغال)، منچسترسیتی (انگلیس)، المپیاکوس (یونان)، مارسی (فرانسه)

10 سال از آخرین قهرمانی پپ گواردیولا در لیگ قهرمانان گذشته و او برای قهرمان کردن منچسترسیتی در این تورنمنت آمده بود که هنوز ناکام بوده. آیا فلسفه او همانند گذشته برای موفقیت کافی است؟ پپ این روزها منتقد زیاد دارد. با این حال سخت است تصور کنیم تیم او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مشکل خواهد خورد. رقیب بزرگی از پرتغال مثل پورتو دارند که سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را داشته و برای صدرنشینی آنها را به چالش خواهد کشید. نکته جالب اینکه در این گروه مارسی هم حضور دارد که یک مرتبه سال 1993 قهرمان لیگ قهرمانان شده و با آندره ویلاش‌بواش سودای صعود دارد. المپیاکوس هم که قهرمان سوپرلیگ یونان است در خانه تیم مخوفی خواهد بود. احتمالاً برای صعود از این گروه بعد از سیتی رقابت جذابی بین پورتو و مارسی شاهد خواهیم بود.

پیش‌بینی: منچسترسیتی، مارسی، پورتو، المپیاکوس

گروه D: لیورپول (انگلیس)، آژاکس (هلند)، آتالانتا (ایتالیا)، میتیلند (دانمارک)

وقتی آژاکسِ رینوس میشل در دسامبر 1966 با لیورپولِ بیل شنکلی مصاف داد، نبرد این دو مربی صاحب سبک را میشل با نتیجه 5 بر یک برد. حالا 54 سال از آن زمان گذشته و نه میشل زنده است و نه شنکلی. آژاکس با اریک تن‌هاخ تیمی باشخصیت شده و لیورپول با یورگن کلوپ به فرم مطلوب رسیده. لیورپول فصل پیش خیلی زود از لیگ قهرمانان کنار رفت و البته برای‌شان هم بد نشد، چراکه فشار مسابقات در روزهای کرونایی را از روی دوش‌شان برداشت. حالا در فصل جدید می‌توانند هم به قهرمانی لیگ برتر و هم به قهرمانی لیگ قهرمانان فکر کنند. این فصل دیگر هواداران دوگانه می‌خواهند. حضور پدیده‌های فصل قبل و فصل قبل‌تر از آن در این گروه جذاب خواهد بود. پس از قرعه‌کشی هلندی‌ها اعلام کردند قرعه‌ای سراسر تهاجمی برای‌شان درآمده. به نظر می‌رسد شاهد نبردهایی پرگل و جذاب در این گروه باشیم. آتالانتا فصل پیش تعداد گل‌هایش را سه رقمی کرد. البته میتیلند خیلی بدشانس است که به‌عنوان قهرمان سوپرلیگ دانمارک در چنین گروهی قرار گرفته.

پیش‌بینی: لیورپول، آتالانتا، آژاکس، میتیلند

گروه E: سویا (اسپانیا)، چلسی (انگلیس)، کراسنودار (روسیه)، رن (فرانسه)

پس از پرسه زدن در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی، حالا فرانک لمپارد باید به‌تدریج ثابت کند تیم جدیدی که ساخته شایسته موفقیت است. در ابتدای لیگ برتر که این‌چنین نبوده. فصل پیش گروه‌شان دشوار بود و سخت از گروه صعود کردند، اگرچه خیلی زود بایرن قهرمان آنها را کنار زد. این فصل به نظر می‌رسد یک نبرد تماشایی با سویا، قهرمان لیگ اروپا برای صدرنشینی داشته باشند. سویا هم که بارها گفته‌ایم بیش از اینکه از حضور در لیگ قهرمانان خوشحال شوند، از بازی کردن در لیگ اروپا ذوق خواهند کرد. با این حال بلندپروازی جولن لوپتگی فقط قهرمانی در لیگ اروپا نیست. او هم موفقیت در لالیگا را می‌خواهد و هم می‌خواهد در لیگ قهرمانان نتایج خوبی بگیرد. کراسنودار و رن، تیم‌های سوم لیگ برتر روسیه و لیگ یک فرانسه، روی کاغذ فقط شانس دارند به لیگ اروپا بروند. باید ببینیم آنها چه برنامه‌ای دارند. رن برای نخستین مرتبه به لیگ قهرمانان رسیده و کراسنودار هم برای اولین مرتبه در مرحله گروهی حاضر خواهد بود.

پیش‌بینی: چلسی، سویا، رن، کراسنودار

گروه F: زنیت سن‌پترزبورگ (روسیه)، دورتموند (آلمان)، لاتزیو (ایتالیا)، بروژ (بلژیک)

گروهی ضعیف به سردستگی دورتموند؟ زنیت باز هم سرگروه بود و این تیم که فصل پیش در گروهش قعرنشین شد، باید با دورتموند و لاتزیو مصاف بدهد. دورتموند با ستاره‌های جوانش امیدوار است نسبت به قبل فصلی بهتر داشته باشد. شاید زنبورها در این گروه با اختلاف بتوانند صدرنشین شوند و رقابت جدی برای دوم شدن بین زنیت و لاتزیو باشد. زنیت قهرمان لیگ برتر روسیه است. لاتزیو فصل قبل حتی مدتی در کورس قهرمانی بود اما به شدت افت کرد و به همین دلیل نمی‌توان خیلی درباره صعود آنها به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صحبت کرد. با این حال تیمی که ستاره گلزنی مثل چیرو ایموبیله را در اختیار دارد شاید غافلگیرمان کند. بروژ قهرمانی ژوپیلرلیگ بلژیک است و خیلی دل به صعود از گروه نبسته. البته آنها فصل پیش با متوقف کردن رئال نشان دادند تیمی دست‌وپا بسته نیستند.

پیش‌بینی: دورتموند، زنیت، لاتزیو، بروژ

گروه G: یوونتوس (ایتالیا)، بارسلونا (اسپانیا)، دیناموکیف (اوکراین)، فرنتس‌واروش (مجارستان)

برای اولین مرتبه در تاریخ، لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا. مسی با رونالدو در منچستریونایتد و رئال‌مادرید رقابت کرده بود و حالا با یوونتوس مصاف خواهد داد. یوونتوس- بارسلونا‌‌؛ تکرار فینال سال 2015 و نیمه‌نهایی سال 2017 که یکی را بارسا برد و دیگری را یووه. حالا هردو تیم مربیان جدیدی دارند و باید ببینیم تا نبرد رودررو چه وضعیتی خواهند داشت. بارسلونا که به نظر می‌رسد با رونالد کومان احیا شده اما یوونتوس با مربی تقریباً بی‌تجربه‌ای مثل آندره‌آ پیرلو هنوز مشخص نیست چه آینده‌ای پیش‌رو خواهد داشت. در هر صورت بی‌صبرانه منتظر این نبرد خاص بارسلونا و یوونتوس هستیم. دینامو با میرچیا لوچسکو باتجربه که نایب‌قهرمان لیگ برتر اوکراین بوده و فرنتس‌واروش تیم سابقه و قدیمی مجارستان که قهرمان لیگ‌شان شده هم به نظر می‌رسد برای سوم شدن باید تلاش کنند. این دو تیم واقعاً در قرعه‌کشی بدشانس بودند.

پیش‌بینی: بارسلونا، یوونتوس، دیناموکیف، فرنتس‌واروش

گروه H: پاری‌سن‌ژرمن (فرانسه)، منچستریونایتد (انگلیس)، لایپزیش (آلمان)، باشاک‌شهیر (ترکیه)

گروه مرگ؟ شاید! خیلی از زمانی که لایپزیش با یولیان ناگلزمن شگفتی‌ساز شد و تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بالا رفت، نمی‌گذرد. جایی که رؤیای‌شان برای فینالیست شدن توسط پاری‌سن‌ژرمن به باد رفت. حالا دوباره پاریس و لایپزیش و دوباره ناگلزمن و توخل. پاریسی‌ها که سودای شکستن طلسم قهرمانی را داشتند تا فینال هم رسیدند اما در نهایت به بایرن‌مونیخ باختند. نکته خوب این فینالیست شدن برای توماس توخل ماندگار شدنش بود. حالا یک فصل دیگر شانس دارد تیمش را به قلّه لیگ قهرمانان برساند. منچستریونایتد برای صعود با آنها رقابت خواهد کرد. اگر شیاطین‌سرخ همان تیم ماه‌های اخیر فصل پیش بودند، درباره صعودشان راحت صحبت می‌کردیم، ولی در حال حاضر تیم اوله‌گنار سولشائر تیم باثباتی نیست و دوباره نوسان دارد. استانبول باشاک‌شهیر تیمی که با سرمایه‌گذاری به جمع بزرگان فوتبال ترکیه اضافه شده. این تیم برای نخستین مرتبه قهرمان سوپرلیگ ترکیه شده اما بعید است از چنین گروهی در لیگ قهرمانان صعود کند.

پیش‌بینی: پاری‌سن‌ژرمن، لایپزیش، منچستریونایتد، باشاک‌شهیر

تحلیل گروه‌های هشت‌گانه لیگ قهرمانان اروپا فصل 2021-2020

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Cristino IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    عالی
  • دوست IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    امسال 100 درصد رئال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی