نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آتیلا حجازی به خبرورزشی گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس متعلق به یک دولت نیستند بلکه به مردم تعلق داشته و بیت‌المال محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرورزشی، آتیلا حجازی معتقد است تا زمانی که با مسببان مشکلات ریشه‌دار باشگاه استقلال برخورد قضایی صورت نگیرد شرایط این تیم مردمی هفته به هفته بدتر می‌شود. تک‌پسر اسطوره مردمی فوتبال ایران گفت‌: سیستم مالی و اداری یک باشگاه باید شفاف باشد پس مشخص است در دو دهه گذشته چه میزان پول وارد حساب باشگاه استقلال و به چه ترتیبی هزینه شده و هر مدیری که مرتکب تخلف شده است باید پاسخگو باشد و در صورتی که اشتباهات مدیریتی اش به نام باشگاه صدمه مالی زده باید عین آن مبلغ را از جیب شخصی اش بپردازد و جبران خسارت کند. چطور در جامعه اگر کسی با خودرو خود به گاردریل اتوبان برخورد کند سریعاً برایش جریمه جبران خسارت در نظر گرفته و به قول معروف تا طرف را پول نکنند ولش نمی‌کنند، اما به یک باشگاه دولتی و مردمی که می‌رسد هر مدیری هر کاری دلش خواست انجام می‌دهد و آب از آب تکان نمی‌خورد. به نظر من باید قوه قضاییه به این موضوع ورود کند، چون دولت‌ها، وزیران و مسئولان مدام تغییر می‌کنند. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس متعلق به یک دولت نیستند بلکه به مردم تعلق داشته و بیت‌المال محسوب می‌شوند وگرنه الان خود مدیران متخلف جبران خسارت کنند هم از صدمه به بیت‌المال جلوگیری شده است و هم از این به بعد هر کسی مدیرعامل باشگاه بشود می‌داند اگر مرتکب اشتباه بشود پای خودش گیر می‌کند بنابراین بهترین تلاشش را انجام می‌دهد و این کاملاً به نفع باشگاه خواهد بود.

بازیکن و مربی اسبق استقلال در خصوص شرایط این روز‌های این تیم گفت: اعلام شده مسابقات از ۱۰ آبان آغاز می‌شود. پنجره نقل و انتقالاتی تیم بسته است و قرار است تمرینات استقلال از امروز آغاز شود. در فوتبال روز دنیا مدت زمان آماده‌سازی یک تیم بین شش تا هشت هفته است، حالا به نظر شما با وجود این همه مشکل چه شرایطی در انتظار این تیم خواهد بود؟ اگر پنجره نقل و انتقالاتی باز نشود سرمربی و بازیکنان جدید چگونه می‌خواهند تیم را همراهی کنند؟ باشگاه حدود یک میلیون دلار بدهی دارد که اگر پرداخت نشود پنجره نقل و انتقالاتی باز نخواهد شد. حدود ۴۰۰ هزار دلار باید به شیخ دیاباته بدهند و تا چشم به هم بزنید فیفا حکم بدهی حدود دو میلیون یورویی باشگاه به آندره‌آ استراماچونی را اعلام می‌کند و به همین دلیل است که می‌گویم باید مدیرانی که این بدهی‌ها را بالا آورده‌اند بیایند و جبران خسارت کنند که در این صورت فقط از نظر مالی جبران خسارت شده است، اما جواب جام‌های از دست رفته و دل‌های شکسته را که نمی‌توانند بدهند.

حجازی در خصوص اینکه کدام مربی می‌تواند در این شرایط استقلال بیشتر کمک کند گفت: در فوتبال ایران خیلی اهمیت دارد که سرمربی مدیر خوبی باشد و بتواند بازیکنان نسل امروز که مسائل مالی و یکسری مسائل فرهنگی و اجتماعی در اولویت ذهنی و رفتاری‌شان است را مدیریت کند، یک تمرین‌دهنده و یک بدنساز با دانش و کاربلد در کنارش باشند تا از نظر فنی خود سرمربی دغدغه‌های زیادی نداشته باشد. در فوتبال ایران مربیان استقلالی کم نیستند و باشگاه استقلال در سالیان گذشته مربیان زیادی را تحویل فوتبال کشور داده است. در روز‌های گذشته اسامی زیادی مطرح شده‌اند که همگی قابل احترام هستند، اما به نظر من مشکل اصلی استقلال دره‌های عمیقی است که مدیران گذشته ایجاد کرده‌اند. اگر پنجره نقل و انتقالاتی باز نشود بزرگ‌ترین مربیان جهان هم بدون ابزار نمی‌توانند کار را جلو ببرند. اگر پنجره نقل و انتقالاتی باز نشود فقط همان کادر قبلی می‌توانند تیم را همراهی کنند.

آتیلا درباره افزایش چشمگیر قیمت بازیکنان گفت: به جز حقوق کارمندان و کارگران، قیمت همه چیز بالا رفته است. من در حال حاضر در ایران زندگی نمی‌کنم ولی از اکثر اخبار مطلع هستم. متأسفانه ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته است. در زمان بازیگری من بازیکن با یک قرارداد ۲۰۰ میلیونی می‌توانست یک واحد آپارتمان بخرد، اما الان با ۱۵ برابر این مبلغ هم نمی‌تواند همان آپارتمان را خریداری کند؛ ضمن اینکه به کارگیری افراد غیر متخصص در سیستم فوتبال و باشگاه‌ها و عدم ثبات همین افراد باعث این کارزار شده است. مدیر می‌داند حتی اگر عملکرد خوبی داشته باشد تضمینی برای بقا ندارد. وقتی در جایی احساس مستأجر بودن کنید دلتان برای آنجا نمی‌سوزد. بسیاری از این مدیران هم همین احساس را دارند و در ضمیر ناخودآگاه می‌گویند پس تا زمانی که هستیم باید نهایت استفاده را ببریم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی