۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اتحادیه جهانی کشتی به چشم یک نقطه امید و آزمون دلگرم کننده، لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی کشورمان را می‌بیند.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ دور رفت گروه ب بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های‌کشور جام یادگار امام (ره) گرامیداشت سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی امشب با دو دیدار پایانی این مرحله به پایان می‌رسد. شیوع و گسترش موج سوم کرونا هم زورش به کشتی نرسید و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزار شد. دیدار‌های دور رفت گروه ب کشتی فرنگی هم سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

شروع کشتی‌ها با تأخیر
مسابقات کشتی صبح روز اول دور رفت گروه با تأخیر ۲۰ دقیقه‌ای شروع شد. در حالی که همه عوامل و دست‌اندرکاران مهیای شروع مسابقات بودند، مراسم معارفه تیم‌ها نیز انجام شده بود و داوران هم آماده و منتظر زدن سوت شروع مسابقه بودند ولی تیم‌های هیئت کشتی قائمشهر و چسب رازی برای تشک A و تیم‌های پاس ساری و اترک خراسان شمالی با تأخیر روی تشک آمدند.

یک تغییر در ترکیب کمیته فنی
کمیته فنی مسابقات کشتی آزاد با انجام یک تغییر، عملکرد آزادکاران را زیر نظر گرفت. محسن کاوه، غلامرضا محمدی و عباس حاج‌کناری (مدیر تیم‌های ملی سرمربی و مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان) از جایگاه کمیته فنی ناظر تلاش کشتی‌گیران بودند. ابراهیم مهربان که در دیدار‌های گروه الف عضو کمیته فنی بود، جایش را به حاج‌کناری داده و خودش از سکو‌های تماشاگران عملکرد آزادکاران را زیر نظر داشت.

برگزاری چندکشتی بدون تابلوی امتیازات
خرابی و از کار افتادن تابلوی امتیازات دقایقی برگزاری کشتی‌ها را به وقفه انداخت. وقتی راه‌اندازی تابلوی امتیازات طول کشید و عدم برگزاری مسابقات، پخش تلویزیونی را دچار مشکل کرد، محمدابراهیم امامی سرپرست مسابقات به داوران، مربیان و کشتی‌گیران تیم‌ها اعلام کرد تایم، امتیازات، اخطارها، پاسیو‌ها و... روی برگه ثبت می‌گردد تا شروع مسابقات، بیشتر معطل تعمیر تابلوی امتیازات نشود.

لیگ ایران، نقطه امید برای شروع کشتی‌های جهانی
اتحادیه جهانی کشتی به چشم یک نقطه امید و آزمون دلگرم کننده، لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی کشورمان را می‌بیند. نناد لالوویچ و همکارانش در هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی که تصمیم‌گیری پیرامون برگزاری رقابت‌های جهانی ۲۰۲۰ را چندین بار تغییر داده بودند، بعد از انجام مرحله رفت گروه الف پیکار‌های کشتی آزاد و فرنگی، موافقت خود با برگزاری مسابقات جهانی را اعلام کرد ولی با توجه به شرایط کرونا در اکثر کشورها، موضوع را منوط به تصمیم کشور‌های عضو و تعداد تیم‌های شرکت‌کننده کرد.

تقوی با پیروزی شروع کرد
مهدی تقوی سرمربیگری اش در کشتی را با پیروزی شروع کرد. دارنده ۴ طلای قهرمانی بزرگسالان و جوانان جهان در اولین مسابقه صبح دیروز روی صندلی‌کوچ نشست تا کشتی شاگردش رضا علی‌جانزاده مقابل مهدی ویسی کشتی‌گیر چسب رازی ۱۰ – صفر به سود تقوی و تیمش تمام شود. بعد از اینکه دیدار اکبری و متقی در ۷۰ کیلو ۸ – ۷ به سود متقی و چسب رازی خاتمه یافت، دوباره تقوی روی صندلی کوچ نشست تا نیما اشفاقی در ۷۴ کیلو برنده شود.

معصومی، سرمربی تیم بی‌ادعای چسب رازی
فردین معصومی، نفر سوم سنگین‌وزن کشتی آزاد جهان، قهرمان آسیا، پهلوان کشور و سرمربی سابق تیم ملی کشتی ساحلی، با حضور دقیقه نودی تیم چسب رازی، هدایت و سرمربیگری این تیم را برعهده گرفت. این تیم بی‌ادعا ولی پرتلاش، با گروهی از نوجوانان و جوانان ملی‌پوش و مدعی تیم ملی، گام در این رقابت‌ها گذاشت و به‌رغم تجربه بسیار کم، موفق شدد دو پیروزی از تیم پرستاره هیئت کشتی قائمشهر بگیرد.

محبی به‌خاطر دیدار عصر، کشتی نگرفت
دومین پیروزی تیم چسب رازی به دلیل عدم حضور یدا... محبی نصیب شاگردان فردین معصومی شد. بدون شک رویارویی یدا... محبی و پرویز هادی دو تن از مدعیان اصلی دوبنده ۱۲۵ کیلوی تیم ملی، تأثیر زیادی در انتخاب ملی‌پوش خواهد داشت. به همین دلیل محبی وقتی تیمش برنده دیدار صبح شد، دیگر روی تشک نیامد تا برای مسابقه حساس عصر مقابل هادی خسته نباشد. امیرحسین زارع دیگر مدعی این وزن هم صبح دیروز مقابل اترک کشتی گرفت تا پرویز هادی، راحت‌تر با محبی روبه‌رو شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی