۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: می‌دانستیم شکایت تیم عربستانی بی پایه است، اما باز هم لایحه دفاعی محکمی به کنفدراسیون آسیا ارائه دادیم که منجر به صدور چنین حکمی شد.

برخی از بازیکنان پرسپولیس قید پیشنهادات نجومی را زدند

به گزارش خبرورزشی، النصر عربستان پس ازشکست در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس و ناکامی در راهیابی به فینال لیگ قهرمانان آسیا علیه باشگاه ایرانی شکایت کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز (جمعه) رای نهایی خود در زمینه شکایت النصر علیه پرسپولیس مبنی بر حضور غیرقانونی برخی بازیکنان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را صادر کرد و اعلام شد بنا به ماده ۵۹ قانون، این اعتراض پذیرفته نیست.

در همین ارتباط علی رغبتی عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس دراین رابطه گفت: پرسپولیس در این مسابقات عملکرد بی نظیری را از خود به نمایش گذاشت و توانست رقبای خوب و متمول غرب آسیا را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد و در نهایت هم فینالیست شود. یکی از این تیم‌ها النصر عربستان بود که الحق و الانصاف تیم قدرتمندی است، اما مغلوب کوشش و غیرت پرسپولیس شد.

وی ادامه داد: احترام زیادی برای همه قائلم. معتقدم در محیط ورزش و فوتبال باید روح جوانمردی جاری باشد. همانطور که باید جنبه برد داشت و حریف را پس از پیروزی محترم بشماریم، باید ظرفیت باخت داشته باشیم. متأسفانه تیم خوب النصر به جای پذیرفتن این شکست فوتبالی، تلاش کرد نتیجه مسابقه را بیرون زمین چمن تغییر بدهد، اما خوشبختانه این شکایت از سوی کنفدراسیون آسیا رد شد.

عضو هیئت مدیره پرسپولیس خاطر نشان کرد: هرچند می‌دانستیم شکایت تیم عربستانی بی پایه و اساس است و قرارداد بازیکنان جدید قبل از ۱۲ (۲۲ شهریور) ثبت شده، اما باز هم لایحه دفاعی محکمی به کنفدراسیون آسیا ارائه دادیم که منجر به صدور چنین حکمی شد. البته در این ماجرا دو نکته وجود داشت. یکی اینکه کاروان پرسپولیس روز ۲۱ شهریور و یک روز قبل از ۱۲ سپتامبر و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات به قطر سفر کرد؛ بنابراین مشخص است بعد از ثبت قرارداد بازیکنان جدید به این کشور رفتیم. نکته دوم و تلخ این داستان برخی تحرکات و شیطنت‌ها از داخل کشور بود که دل هر ایرانی وطن پرستی را به درد می‌آورد. افرادی که نه فقط دشمن پرسپولیس بلکه دشمن ایران و ایرانی بودند، ولی تیر آن‌ها به لطف خدا به سنگ خورد.

از علی رغبتی که نقش ویژه‌ای در نقل و انتقالات تابستانی داشت، درباره خرید‌های پرسپولیس پرسیدیم که توضیح داد: خوشبختی و موفقیت در زندگی در سه جمله خلاصه می‌شود. تجربه از دیروز، استفاده از امروز و امید به فردا، ولی بعضی از ما با حسرت دیروز، اتلاف امروز و ترس از فردا همه چیز را نابود می‌کنیم. ما در آن بازه زمانی و شروع فصل نقل و انتقالات با فشار‌ها و انتقادات زیادی روبرو بودیم.

وی ادامه داد: از یک طرف چند بازیکن کلیدی ما رفته یا ساز جدایی کوک کرده بودند. از طرفی این نگرانی وجود داشت که خرید‌های جدید هم نتوانند جای خالی آن‌ها را پُر کنند، اما با استفاده از تجربیات گذشته، استفاده حداکثری از زمان موجود و امید به فردا جلو رفتیم. تجربه‌ای که داشتیم نشان می‌داد در نقل و انتقالات یک زمان طلایی وجود دارد. اگر آن زمان را از دست می‌دادیم، چه بسا نمی‌توانستیم ۷ خرید مناسب انجام دهیم.
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس یادآور شد: از آنجایی که فصل نقل و انتقالات نزدیک لیگ قهرمانان آسیا بود و فرصت زیادی نداشتیم چند نکته را مد نظر قرار دادیم و خدا را شکر به گواه کارشناسان و هواداران موفق هم شدیم. اول آن که یحیی گل محمدی سرمربی خوب و با دانش پرسپولیس لیست خود را خیلی به موقع به ما تحویل داد. دوم فریب بازار مکاره نقل و انتقالات را نخورده و هنگام مذاکره با بازیکنان ارقام نجومی پیشنهاد نداده و زیر بار آن هم نرفتیم. با قیمتی معقول و معمول تیم را بستیم که اسناد و مدارک آن هم موجود است. سوم سراغ بازیکنانی رفتیم که واقعا پرسپولیسی بوده و از ته دل این تیم را دوست داشتند.

وی افزود: برخی از این بچه‌ها قید پیشنهادات نجومی و حتی سه برابر پرسپولیس را زدند تا پیراهن این تیم پرطرفدار را بپوشند. چهارم هم جا دارد از زحمات سایر اعضای هیئت مدیره، مهدی رسول پناه سرپرست باشگاه، یحیی گل محمدی و افشین پیروانی تشکر کنم که با هماهنگی و همدلی کار‌ها را پیش برده و احساسی عمل نکردیم. نتیجه آن را هم خدا را شکر در لیگ قهرمانان آسیا مشاهده کردیم. نفرات جدید با شهامت و درایت سرمربی و کمک بازیکنان قدیمی خیلی زود جا افتاده و ثابت کردند شایسته پوشیدن پیراهن پرافتخار پرسپولیس هستند.

رغبتی درمورد وضعیت هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: همدلی و همزبانی هیئت مدیره حُسن بزرگی است. چالش‌های بزرگ، کار تیمی بزرگ می‌طلبد و ضروری‌ترین صفتی که تیم را در کار‌های دشوار موفق می‌سازد همکاری توأم با همدلی اعضای آن است. توجه فرمایید که نگفتم همکاری، زیرا همکاری توام با همدلی فراتر از همکاری است. همکاری یعنی اینکه با توافق با یکدیگر کار کنیم. همکاری توأم با همدلی یعنی اینکه با دل و جان با یکدیگر کار کنیم و خوشبختانه این موضوع در مورد هیئت مدیره پرسپولیس صدق می‌کند.

عضو هیئت مدیره پرسپولیس بار دیگر از تمامی اعضای تیم تشکر کرد و گفت: صمیمانه از زحمات یحیی گل محمدی، کادر فنی، بازیکنان و همه اعضای تیم تشکر می‌کنیم که با غیرت و تعصب ایرانی حماسه سازی کرده و به فینال آسیا صعود کردند. برد و سربلندی پرسپولیس از روز اول هدف و برنامه اصلی مجموعه بود و خوشحالیم که امروز با موفقیت لبخند را بر لب هواداران می‌بینیم. ان‌شالله با همین تلاش، همدلی و همزبانی بتوانیم درفینال لیگ قهرمانان موفق ظاهر شده و قهرمانی آسیا را جشن بگیریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی