فلاح: مربیان سازنده هیچ نفعی از لیگ ندارند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در رابطه با شروع مسابقات کشتی، لیگ، جایزه قهرمانان و ... با سرمربی اسبق تیم‌ملی کشتی‌آزاد جوانان گفت‌وگو کردیم.

 خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ اکبر فلاح یکی از معدود نامداران و بزرگان کشتی ایران است که با تلاش و تعصب در جنوب تهران و منطقه محروم شهید هرندی به سازندگی مشغول است. دارنده مدالهای طلا و نقره جهان، بازوبند پهلوانی میان وزن کشور و سرمربی اسبق تیم‌ملی کشتی‌آزاد جوانان، سالهاست که حضور در عرصه مربیگری تیم ملی را بوسیده و کنار گذاشته است. به گفته خودش هیچ برنامه ای برای حضور در عرصه تیم ملی ندارد و به سروکله زدن با نوجوانان و جوانان مشغول است. باتوجه به شیوع موج سوم کرونا، باشگاه شهید معتمدی کارگران نیز تعطیل شده و او هم استراحت می کند. در رابطه با شروع مسابقات کشتی، لیگ، جایزه قهرمانان و ... با او گفت‌وگو کردیم که پهلوان خوشنام کشتی به خبرورزشی گفت:

* فدراسیون کشتی بهترین کار را انجام داد که با کسب مجوز از وزارت بهداشت، این لیگ را راه انداخت. انصافاً مسابقات امسال با سالهای گذشته خیلی متفاوت و ارزشمند است که در این شرایط بحرانی کشتی گیران تیم ملی و مدعیان تیم ملی را به روی تشک آوردند که بیش از این از تمرین و مسابقه دور نمانند.

* خیلی خوب شد که این لیگ راه افتاد تا بچه ها از نظر مالی تا حدودی تامین شدند و حداقل بخشی از مشکلات شان برطرف شد. از نظر فنی و تمرینی هم حضورشان در لیگ می تواند خیلی از مشکلات را جبران کند. حضور بچه ها در یک مسابقه از چندین جلسه نصف و نیمه و نه چندان مفید در ایام کرونا خیلی بهتر است.

* همین که بچه در این ایام برای حضور روی تشک مسابقات لیگ با جدیت تلاش و تمرین می کنند، خیلی به نفع تیم ملی و خود بچه هاست. ولی متاسفانه بعضی موضوعات هم هست که از نقاط صعف و ناراحت کننده لیگ است.  

* البته این موضوع هم مربوط به امسال و پارسال نیست، بلکه بیش از دو دهه است که عده ای خودشان را به لیگ تحمیل کرده اند و فقط منافع و سود حاصل از برگزاری این رقابتها فقط به جیب عده ای از مربیان حاضری‌خور می‌رود و بقیه بویژه مربیان سازنده همین قهرمانانی که در لیگ می‌درخشند، دستشان از منافع لیگ کوتاه است و همیشه محروم هستند.  

* همین کشتی‌گیرانی که در لیگ می‌درخشند را ببینید، هیچ‌یک از مربیان سازنده و زحمتکش آنها در لیگ نیستند و هیچ‌یک ازاین مربیان هیچ نفعی از لیگ ندارند، اما عده‌ای از مربیان هستند که همیشه تیم دارند و با صرف هزینه های کلانی که حامیان مالی علاقمند با سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند و قابل تقدیرشان انجام می دهند، زمینه حضور اکثر قهرمانان در تیم و کسب قهرمانی را برای آنها فراهم می کنند و سایرین هم فقط تماشا می کنند و کاری از دستشان برنمی‌آید.  

* همه کشتی‌ها را ندیدم، فقط چند تا از مسابقات لیگ را دیدم. به طور کلی از نظر فنی ستاره ای جدید یا کشتی گیر مستعدی که بتوان او را ستاره جدید بنامیم در این مسابقات ندیدم. البته در بعضی کشتی ها هم رقابتی جدی و جذاب در حد انتخابی تیم ملی برگزار شد که خیلی دلگرم کننده و امیدوار کننده بود. مثلاً کشتی محمدیان با شعبانی یا کشتی زارع با محبی، یا کشتی فروتن با طاهری از کشتی های خوب لیگ بود.  

 * بعضی تیمهای شرکت‌کننده اصلاً در حد و اندازه مسابقات لیگ نیستند و انگار برای زنگ تفریح شدن دیگران آمده‌اند.  

* وزارت ورزش با کاستن از جوایز و پاداش قهرمانان واقعا در حق آنها بی انصافی کرد. در این ایام کرونا که همه دچار مشکلات سنگین اقتصادی هستند و قهرمانان کشتی هم اکثر هیچ شغل و منبع درآمدی ندارند، چشم امیدشان به جوایز دریافتی از وزارت ورزش بود که آنها هم با یک تصمیم غیرمنصفانه به جای تشویق و ایجاد انگیزه، این بچه ها را نقره داغ و دلسرد کردند. بازهم دست فدراسیون درد نکند که با راه اندازی لیگ و کسب درآمد برای بچه ها، اندکی از مشکلات مالی بچه های کشتی را برطرف کرد.  

* امیدوارم هرچه زودتر این کرونا نابود شود تا کشتی و همه ورزش بتوانند برنامه هایشان را شروع کنند و قهرمانان مهیای اماده سازی برای کسب افتخار در المپیک شوند.  

* الان همین روند آماده سازی برای لیگ با رعایت پزوتکلهای بهداشتی، می تواند در اماده سازی و راه اندازی اردوها و تمرینات تیم ملی هم با رعایت پروتکلهای بهداشتی مورد توجه قرار بگیرد تا وقتی مسابقات جهانی و المپیک شروع شد، بچه های ما هم از آمادگی دور نباشند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی