نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
بهترین فرصت برای دیپلماسی فعال کشتی ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با توجه به‌این‌که نناد لالوویچ رییس ‌اتحادیه‌ جهانی ‌کشتی نیز پیش از این ریاست فدراسیون ‌کشتی صربستان را برعهده داشته، اکنون که هموطن و جانشین او و هیات‌ همراهش به ‌تهران سفر کرده‌اند، بهترین شرایط و فرصت برای شروع دیپلماسی ‌فعال کشتی ‌ایران فراهم شده است.

 خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ زلیکو تایکوویچ رئیس فدراسیون‌کشتی صربستان و هیات‌همراه وارد تهران شدند. این هیات‌ورزشی صبح دیروز با استقبال رسمی حمید سوریان نایب‌رییس و سیدجلال عسگری دبیر فدراسیون‌کشتی کشورمان وارد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران شدند. باتوجه به‌این‌که نناد لالوویچ رییس‌اتحادیه‌جهانی‌کشتی نیز پیش ازاین ریاست فدراسیون‌کشتی صربستان را برعهده داشته، اکنون که هموطن و جانشین او و هیات‌همراهش به‌تهران سفر کرده‌اند، بهترین شرایط و فرصت برای شروع دیپلماسی‌فعال کشتی‌ایران فراهم شده است. بدون‌شک در ایام کرونا، حضور نمایندگان‌کشتی (اعم از تیمهای‌ملی، باشگاهی، کشتی‌گیران و مربیان) کشورها در ممالک دیگر منتفی شده و بیش‌از ۸ ماه است که چنین اتفاقی از دستورکار خارج شده و حتی جلسات کمیسیونهای مختلف UWW و هیات‌رییسه اتحادیه‌جهانی‌کشتی نیز به‌صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود. برهمین اساس و درشرایط فعلی، حضور رییس‌فدراسیون‌کشتی صربستان به‌همراه همکارانش درتهران، فرصت مغتنم و ارزشمندی است که می‌توان با استفاده بهینه و مطلوب از آن، نسبت به تقویت و تحکیم جایگاه‌کشتی‌ایران در اتحادیه‌جهانی‌کشتی گام برداشت.

تایکوویچ و هیات همراهش نیز دراین سفر سعی می‌کنند ضمن امضای تفاهم‌نامه با علیرضا دبیر و فدراسیون‌کشتی ایران، از تجربیات ارزنده کشورمان در راه‌اندازی و برگزاری مسابقات لیگ‌برترکشتی با رعایت پروتکلهای‌بهداشتی درایام کرونا، استفاده ‌کند تا درمیزبانی مسابقات قهرمانی‌جهان ۲۰۲۰ صربستان که احتمالاً به‌زودی برگزار می‌شود، به‌کار بگیرد و به فدراسیونهای‌کشتی سایرکشورها نسبت به تامین‌امنیت پزشکی شرکت‌کنندگان درپیکارهای‌جهانی، اطمینان خاطر بدهد.  

در وضعیت گرانی وحشتناک ارز، ما هم می‌توانیم با برگزاری اردوهای مشترک تیمهای‌ملی رده‌های سنی مختلف کشورمان درصربستان و پذیرایی از آنها درتهران یا استانهای صاحب‌کلاس‌کشتی کشورمان، باپرداخت هزینه‌های ریالی، از صرف بودجه دلاری خودمان را نجات دهیم. اگر همین روند را باچند کشور صاحب کشتی دنیا نیز ادامه داده و به‌مرحله امضای قرارداد برسانیم، فقط تامین هزینه بلیت سفر به‌این کشورها را می‌پردازیم و هزینه اقامت، اسکان، برپایی تمرینات، اردوهای مشترک با نامداران کشتی دنیا و شرکت در مسابقات بین‌المللی یکدیگر با شرایطی سهل و راحت‌تر و هزینه‌هایی بسیار کمتر نیز فراهم می‌شود. اتفاقات شیرین دیگری نیز می‌تواند رقم بخورد که برای جلوگیری از سوءاستفاده بعضی فرصت طلبان، از طرح آنها خودداری می‌کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی