نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
عملکرد گذشته و شرایط فعلی، ملاکِ انتخاب کشتی‌گیران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اتحادیه‌جهانی‌کشتی، برگزاری مسابقات کشتی‌آزاد و فرنگی قهرمانی‌بزرگسالان جهان ۲۰۲۰ صربستان را رسماً اعلام کرد.

​​​​​​ خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ بعداز ماهها بلاتکلیفی و تعطیلی کشتی دنیا، لغو برگزاری پیکارهای قهرمانی قاره‌ای و جهانی درهمه رده‌های سنی به غیراز جوانان و بزرگسالان، به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، نهایتاً اتحادیه‌جهانی انجام دیدارهای جوانان را نیز لغو کرده و باتوجه به‌اعلام حضور بیش‌از۷۰ کشور و ۹ کشور از ۱۰تیم‌برتر دنیا، رسماً اعلام کرد مسابقات‌قهرمانی بزرگسالان‌جهان روزهای ۳۰ – ۲۲ آذرماه در شهر بلگراد برگزار می‌شود.  

بااعلام تصمیم شبانگاهی UWW دوباره شور و هیجان به کشتی‌دنیا برگشته و کشتی‌ایران نیز برای حضور موفقیت‌آمیز دراین پیکارها بارعایت پروتکلهای بهداشتی، بلافاصله اقداماتش را آغاز کرد. درهمین راستا جلسه‌ای باحضور علیرضا دبیر، سیدجلال عسگری، محسن کاوه، محمد بنا و غلامرضا محمدی (رییس و دبیر فدراسیون‌کشتی، مدیر تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد و سرمربیان تیمهای‌ملی‌آزاد و فرنگی) برگزار و پیرامون نحوه برگزاری اردوها، تعداد و اسامی نفرات دعوتی به اردو، نحوه انتخاب ملی‌پوشان و ... تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد. براساس تصمیمات و مصوبات این‌جلسه، ملاک انتخاب کشتی‌گیران، نظر کادر فنی، ضوابط سال گذشته از جمله عملکرد و نتایج مسابقات‌جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان، تورنمنت‌های بین‌المللی، جام بین‌المللی تختی، رقابت‌های قهرمانی‌آسیا (هند ۲۰۲۰)، عملکرد کشتی‌گیران در اردوها، مسابقات احتمالی درون‌اردویی، شرایط جسمانی و نتیجه آزمایشات کرونا پیش‌از اعلام قطعی اسامی و اعزام نفرات خواهد بود و ملی‌پوشان با عدالت انتخاب می‌شوند.  

حالا باشروع اردوهای آماده‌سازی، فدراسیون‌کشتی و کادرفنی با اتخاذ تدابیر ویژه هم سعی درحفظ سلامتی اردونشینان خواهند داشت وهم تلاش می‌کنند دراین فرصت کمتراز ۲ماهه تا شروع پیکارهای‌جهانی، با معیارهایی که از سرِ ناچاری، اجباراً  و به‌خاطر شرایط کرونا پذیرفته‌اند، بارعایت عدالت نسبی و تامین منافع تیمهای‌ملی، ملی‌پوشان را انتخاب کرده و آنها را مهیای رویارویی با مدعیان و نامداران جهانی کنند. بااعلام برگزاری مسابقات صربستان از سوی اتحادیه‌جهانی و مصوبه اخیر فدراسیون در نحوه انتخاب ملی‌پوشان که عملکرد کشتی‌گیران درمسابقات‌لیگ نیز مدنظر خواهد بود، فرنگی‌کارانی که امروز و فردا درلیگ کشتی می‌گیرند، باجدیت و تلاش بیشتری به‌مصاف رقبا می‌روند تا بلکه بتوانند نظر کادرفنی برای دعوت و حضور در اردوی تیم‌ملی را به‌خود جلب کرده و با شرکت در تمرینات اردویی خودشان را به دوبنده تیم‌ملی نزدیکتر کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی