عملکرد گذشته و شرایط فعلی، ملاکِ انتخاب کشتی‌گیران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اتحادیه‌جهانی‌کشتی، برگزاری مسابقات کشتی‌آزاد و فرنگی قهرمانی‌بزرگسالان جهان ۲۰۲۰ صربستان را رسماً اعلام کرد.

​​​​​​ خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ بعداز ماهها بلاتکلیفی و تعطیلی کشتی دنیا، لغو برگزاری پیکارهای قهرمانی قاره‌ای و جهانی درهمه رده‌های سنی به غیراز جوانان و بزرگسالان، به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، نهایتاً اتحادیه‌جهانی انجام دیدارهای جوانان را نیز لغو کرده و باتوجه به‌اعلام حضور بیش‌از۷۰ کشور و ۹ کشور از ۱۰تیم‌برتر دنیا، رسماً اعلام کرد مسابقات‌قهرمانی بزرگسالان‌جهان روزهای ۳۰ – ۲۲ آذرماه در شهر بلگراد برگزار می‌شود.  

بااعلام تصمیم شبانگاهی UWW دوباره شور و هیجان به کشتی‌دنیا برگشته و کشتی‌ایران نیز برای حضور موفقیت‌آمیز دراین پیکارها بارعایت پروتکلهای بهداشتی، بلافاصله اقداماتش را آغاز کرد. درهمین راستا جلسه‌ای باحضور علیرضا دبیر، سیدجلال عسگری، محسن کاوه، محمد بنا و غلامرضا محمدی (رییس و دبیر فدراسیون‌کشتی، مدیر تیمهای‌ملی کشتی‌آزاد و سرمربیان تیمهای‌ملی‌آزاد و فرنگی) برگزار و پیرامون نحوه برگزاری اردوها، تعداد و اسامی نفرات دعوتی به اردو، نحوه انتخاب ملی‌پوشان و ... تبادل‌نظر و تصمیم‌گیری شد. براساس تصمیمات و مصوبات این‌جلسه، ملاک انتخاب کشتی‌گیران، نظر کادر فنی، ضوابط سال گذشته از جمله عملکرد و نتایج مسابقات‌جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان، تورنمنت‌های بین‌المللی، جام بین‌المللی تختی، رقابت‌های قهرمانی‌آسیا (هند ۲۰۲۰)، عملکرد کشتی‌گیران در اردوها، مسابقات احتمالی درون‌اردویی، شرایط جسمانی و نتیجه آزمایشات کرونا پیش‌از اعلام قطعی اسامی و اعزام نفرات خواهد بود و ملی‌پوشان با عدالت انتخاب می‌شوند.  

حالا باشروع اردوهای آماده‌سازی، فدراسیون‌کشتی و کادرفنی با اتخاذ تدابیر ویژه هم سعی درحفظ سلامتی اردونشینان خواهند داشت وهم تلاش می‌کنند دراین فرصت کمتراز ۲ماهه تا شروع پیکارهای‌جهانی، با معیارهایی که از سرِ ناچاری، اجباراً  و به‌خاطر شرایط کرونا پذیرفته‌اند، بارعایت عدالت نسبی و تامین منافع تیمهای‌ملی، ملی‌پوشان را انتخاب کرده و آنها را مهیای رویارویی با مدعیان و نامداران جهانی کنند. بااعلام برگزاری مسابقات صربستان از سوی اتحادیه‌جهانی و مصوبه اخیر فدراسیون در نحوه انتخاب ملی‌پوشان که عملکرد کشتی‌گیران درمسابقات‌لیگ نیز مدنظر خواهد بود، فرنگی‌کارانی که امروز و فردا درلیگ کشتی می‌گیرند، باجدیت و تلاش بیشتری به‌مصاف رقبا می‌روند تا بلکه بتوانند نظر کادرفنی برای دعوت و حضور در اردوی تیم‌ملی را به‌خود جلب کرده و با شرکت در تمرینات اردویی خودشان را به دوبنده تیم‌ملی نزدیکتر کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی