نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
۰ |
۰
هفته اول لیگ قهرمانان اروپا؛ آغاز فصل کرونایی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فصل قبل لیگ قهرمانان اروپا در کرونا تمام شد، حالا فصل جدید رقابت‌ها در روزهای موج دوم کرونا آغاز می‌شود.

خبرورزشی/ لیگ قهرمانان اروپا؛ مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب آغاز خواهد شد، در روزهایی که پاندمی کرونا به موج دوم خودش رسیده و خیلی تیم‌ها بازیکنان کرونایی دارند. تیم‌های بزرگ و مدعی مثل بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن، منچستریونایتد و چلسی امشب به مصاف رقبا خواهند رفت. 

گروه E‌؛ فینال گروه در شب اول
احتمالاً این گروه یکی از آسان‌ترین گروه‌ها برای تیم‌های مدعی صعود خواهد بود. چلسی و سویا قطعاً تیم‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتری نسبت به رن و کراسنودار هستند. در اولین شب مسابقات هم باید به مصاف هم بروند و به نوعی نتیجه دیدار رودرروی آنها که اولین بازی‌شان در رقابت‌های اروپایی خواهد بود، در سرنوشت گروه تأثیر می‌گذارد. نه وضعیت چلسی در ابتدای فصل چنگی به دل زده و نه سویا ثبات داشته. تیم لمپارد با وجود خرید چند ستاره خط دفاعی آشفته دارد و تیم لوپتگی بازی آخرش را باخته. آبی‌های لندن بیش از هر کشور دیگری مقابل تیم‌های اسپانیایی قرار گرفته‌اند. در ۴۳ بازی ۱۶ برد، ۱۵ تساوی و ۱۲ شکست برای‌شان ثبت شده. سویا برخلاف لیگ اروپا در لیگ قهرمانان هیچ‌گاه عملکرد خوبی نداشته و این فصل لوپتگی می‌خواهد تیمش را به مراحل بالا برساند. 

رن و کراسنودار تیم‌های کم‌سابقه در لیگ قهرمانان هستند. هر دو تیم برای نخستین مرتبه در مرحله گروهی این تورنمنت بازی خواهند کرد. رن فصل را با ۴ برد و ۳ تساوی شروع کرده و باخت نداشته. وضعیت آنها به مراتب از کراسنودار که در ۱۱ هفته ۲ باخت داشته و تیم هفتم لیگ برتر روسیه است، بهتر بوده. هر دو تیم فصل قبل در لیگ‌های فرانسه و روسیه سوم شده‌اند. 

گروه F‌؛ مثلث آلمانی، ایتالیا و روسی
لاتزیو بعد از ۱۳ سال به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رسیده. این ادامه موفقیت‌های بیانکوچلستی با سیمونه اینزاگی است. تیم ایتالیایی پیش از این ۲ مرتبه مقابل دورتموند قرار گرفته، یک برد داشته و یک بازی را باخته. در مجموع در ۱۴ بازی مقابل تیم‌های آلمانی ۶ برد، ۳ تساوی و ۵ شکست داشته‌اند. فصل برای لاتزیو خوب شروع نشده و با تنها ۴ امتیاز از ۴ بازی تیم چهاردهم جدول سری A هستند. برخلاف آنها دورتموند با ۳ برد باز هم مدعی قهرمانی است. تیمی پر از ستاره جوان که باز هم مدعی رسیدن به مراحل بالایی لیگ قهرمانان خواهد بود. تیم لوسین فاوره در این گروه هم شانس اول صدرنشینی است. زنبورها فصل قبل هم مقابل اینتر دیگر تیم ایتالیایی قرار گرفتند که یک بازی را بردند و یک بازی را باختند. 

زنیت سن‌پترزبورگ هم مدعی صعود از این گروه است و شاید رقابت آنها با لاتزیو برای صعود جدی و پایاپای شود. در اولین گام به مصاف کلوب بروژ خواهند رفت. یک برد و یک شکست مقابل این حریف بلژیکی داشته‌اند. زنیت تیم پرستاره‌ای است که حالا در صدر لیگ برتر روسیه قرار دارد، درست مثل بروژ که در ژوپیلرلیگ صدرنشین است. هر دو تیم هم قهرمان فصل قبل لیگ کشورهای‌شان بوده‌اند. در ۱۴ مصاف مقابل تیم‌های بلژیکی، زنیت ۹ برد داشته و ۴ بازی را باخته، در حالی که یک بازی مساوی شده. بروژ هم تیم کم‌سابقه‌ای در لیگ قهرمانان نیست. فصل قبل بدشانس بودند و در گروهی قرار گرفتند که رئال‌مادرید و پاری‌سن‌ژرمن قرار داشتند. این فصل آنها هم سودای صعود را در سر می‌پرورانند. 

گروه G‌؛ شروعی برای نبرد مسی – رونالدو
بارسلونا فصلی متفاوت را با رونالد کومان شروع کرده و هواداران‌شان امیدوارند خیلی زود کابوس فصل قبل را به دست فراموشی بسپارند. آخرین مرتبه در لیگ قهرمانان اروپا ۸ گل از بایرن خوردند که خیلی سنگین بود و هنوز در ذهن‌شان آن شب وحشتناک مرور می‌شود. چند روز پیش به ختافه در حالی باختند که در آستانه شروع کارشان در لیگ قهرمانان و سپس ال‌کلاسیکو هستند. روی کاغذ، آغاز کارشان در لیگ قهرمانان دشوار نیست. به مصاف فرنتس‌واروش مجارستان خواهند رفت. قهرمان ۵ دوره لیگ قهرمانان اروپا هیچ‌گاه در این رقابت‌ها به مصاف تیمی مجارستانی نرفته. فرنتس‌واروش هم در ۱۲ مصاف با اسپانیایی‌ها ۵ برد، ۴ تساوی و ۳ شکست داشته. قهرمان ۲ فصل اخیر لیگ مجارستان در حال حاضر هم صدرنشین لیگ‌شان هستند. 

یوونتوس که کریستیانو رونالدو را به‌دلیل کرونایی شدن در اختیار ندارد، به اوکراین رفته. ۴ مصاف با دیناموکیف داشته‌اند که ۳ بازی را برده‌اند و یک بازی مساوی شده. اوکراینی‌ها در پی شگفتی‌سازی و ثبت نخستین برد مقابل یوونتوس هستند. دینامو از ۴ سال قبل به مرحله گروهی لیگ قهرمانان نرسیده و آخرین مرتبه ۵ سال قبل از مرحله گروهی فراتر رفته. این فصل کار سختی برای صعود خواهند داشت. در ۲۴ جدال با ایتالیایی‌ها فقط ۲ برد داشته‌اند و ۱۴ بازی را باخته‌اند. یوونتوس که فصل را با آندره‌آ پیرلو نسبتاً خوب شروع کرده، به‌شدت در پی موفقیت اروپایی است. 

گروه H‌؛ دو غول و یک شگفتی‌ساز
اگر فکر می‌کنید پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد به خاطر بزرگی نام‌شان مدعیان نخست صعود از این گروه هستند، سخت در اشتباه هستید. لایپزیش فصل پیش نشان داده که می‌تواند در اروپا هم‌تیمی بزرگ باشد و بعد از شگفتی‌سازی در بوندس‌لیگا، حالا در رقابت‌های بین‌المللی هم‌تیمی خطرناک و بزرگ است. پاریسی‌ها خاطره خوبی از منچستریونایتد ندارند. ۲ فصل پیش در مرحله یک‌هشتم بعد از برد در اولدترافورد با کامبک تیم اوله‌گنار سولشائر بدجور غافلگیر شدند. تیم توماس توخل بعد از شکست در فینال فصل قبل و شروع فصل جدید لیگ یک فرانسه با ۲ شکست، حالا وضعیت بهتری پیدا کرده. کرونایی‌های‎شان برگشته‌اند و در پی اولین برد در لیگ قهرمانان هستند. در مقابل منچستریونایتد هنوز هم پرنوسان نتیجه می‌گیرد. با این حال با برد خوش‌موقع مقابل نیوکاسل کارشان را در لیگ قهرمانان شروع می‌کنند. 

لایپزیش به مصاف تیمی کمتر شناخته‌شده می‌رود. استانبول باشاکشهیر حالا قهرمان سوپرلیگ ترکیه و یکی از قدرت‌های این کشور است. این اولین بازی نارنجی‌های استانبول در لیگ قهرمانان خواهد بود. باشاکشهیر فصل جدید را خوب شروع نکرده و یک برد در ۵ هفته داشته و تیم نوزدهم جدول سوپرلیگ است. در مقابل تیم تحت هدایت یولیان ناگلزمن که حالا راه موفقیت در اروپا را خوب یاد گرفته، در بوندس‌لیگا ۱۰ امتیاز گرفته و صدرنشین است. لایپزیش در اولین فصل حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف تیم ترکیه‌ای دیگری یعنی بشیکتاش رفت و هر ۲ بازی را باخت. 
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی