نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
۰ |
۰
هفته اول لیگ اروپا؛ تشنه‌های جام
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فصل جدید لیگ اروپا امشب در حالی آغاز خواهد شد که چند تیم بزرگ برای کسب جام در این تورنمنت عطش دارند.

خبرورزشی/ لیگ اروپا؛ فصل جدید لیگ اروپا در حالی امشب آغاز خواهد شد که در این فصل هم همانند فصول اخیر تیم‌هایی مثل میلان و آرسنال باید در تورنمنت درجه ۲ اروپا به مصاف رقبا بروند. 

راپیدوین – آرسنال‌؛ طلسم‌شکنی توپچی‌ها
آرسنالِ میکل آرتتا دوست‌داشتنی‌تر از تمام آرسنال‌هایی است که سالیان اخیر دیده‌ایم. تیمی که جوان‌تر شده و می‌توان آینده روشنی برایش متصور بود. با این حال پس از اینکه فصل قبل در دیدارهای بزرگی مثل نبرد با لیورپول، منچسترسیتی و چلسی برنده شدند، این فصل مقابل لیورپول و منچسترسیتی بازنده بودند تا مشخص شود هنوز در نبردهای بزرگ مشکل دارند. حالا تیم آرتتا کارش را در لیگ اروپا مقابل رقیب اتریشی آغاز خواهد کرد. لیگ اروپا همیشه می‌توانسته تورنمنتی باشد که آرسنال حسرت قهرمانی اروپایی را در آن به پایان برساند اما ناموفق بوده‌اند. باید ببینیم در فصل جدید با آرتتا چه خواهند کرد. فصل قبل در یک‌شانزدهم نهایی کنار رفتند. آرتتا با قهرمانی در جام‌حذفی و جام‌اتحادیه نشان داد راه جام گرفتن را هم خوب بلد است. آرسنال تابه‌حال فقط ۴ مرتبه مقابل تیم‌های اتریشی بازی کرده که ۲ برد داشته و ۲ بازی را باخته. نایب‌قهرمان فصل قبل بوندس‌لیگای اتریش آخرین مرتبه ۹ فصل پیش در لیگ اروپا به مصاف تیمی انگلیسی رفت که استون‌ویلا بود و یک برد و یک تساوی مقابلش کسب کرد. 

سلتیک – میلان‌؛ بازی بزرگ
مثل اینکه میلانی‌ها حالا بیش از همیشه اراده دارند دوباره تبدیل به تیمی بزرگ و مدعی شوند. روسونری دربی دلامادونینا را برد و برای لیگ اروپا آماده می‌شود، مسابقاتی که همیشه با اکراه و بی‌میلی در آن حاضر شده‌اند. با این حال استفانو پیولی می‌داند که تیمش نیاز به جام دارد و هواداران جام می‌خواهند. یادآوری اینکه میلان از سال ۲۰۱۱ به بعد فقط یک جام گرفته که آن‌هم سوپرجام ایتالیا بوده، دردناک است. این فصل به نظر می‌رسد لیگ اروپا هم مهم باشد. میلان به‌سختی ریوآوه را در دیداری عجیب و در ماراتن پنالتی‌ها کنار زد. پیولی احتمالاً تیم اصلی‌اش را در لیگ اروپا هم به میدان خواهد فرستاد. جدی‌ترین رقیب تیمش برای صدرنشینی و صعود سلتیک است که در اولین گام به مصافش خواهند رفت. سفید و سبزهای اسکاتلندی تابه‌حال ۱۰ مرتبه به مصاف میلان رفته‌اند که ۶ بازی را باخته‌اند و فقط یک بازی را برده‌اند. در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ لیگ قهرمانان اروپا، روسونری این حریف اسکاتلندی را در مرحله گروهی دبل کرد. میلان در ۱۶ بازی مقابل اسکاتلندی‌ها ۱۰ برد داشته، در ۳ بازی به تساوی رسیده و ۳ بازی را باخته. در مقابل سلتیک مقابل ایتالیایی‌ها در ۲۷ بازی ۱۲ مرتبه مغلوب شده و ۷ بازی را برده، در حالی که در ۸ بازی به تساوی رسیده. 

ناپولی – آلکمار؛ تیم متفاوت کرگدن
ناپولی فصل قبل در سری A هفتم شد اما با قهرمانی در کوپا ایتالیا، جنارو گتوسو جایگاهش را تثبیت کرد. این فصل را هم خوب شروع کرده‌اند و هر ۳ بازی‌شان را برده‌اند، اگرچه عدم حضورشان مقابل یوونتوس باعث شد رأی به باخت ۳ بر صفر آنها بدهند. حالا ناپولی بعد از ۳۲ سال یک جام اروپایی می‌خواهد. زمانی که دیگو مارادونا ستاره‌شان بود اولین و آخرین جام اروپایی را فصل ۱۹۸۹-۱۹۸۸ در جام یوفا گرفتند. حریف اول‌شان آلکمار هلند است، تیمی که تا امشب به مصافش نرفته بودند. آخرین رقیب هلندی‌شان در لیگ اروپا، آیندهوون بود که فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ رفت و برگشت به آنها باختند. آلکمار که فصل پیش نایب‌قهرمان اردیویزی هلند شد، در پلی‌آف لیگ قهرمانان به دیناموکیف باخت و به لیگ اروپا آمد. اولین و آخرین حریف ایتالیایی‌شان اینتر بوده که در جام‌درجام اروپای فصل ۱۹۸۳-۱۹۸۲ مقابلش قرار گرفتند و حذف شدند. هر ۳ بازی نخست این فصل آلکمار با تساوی به پایان رسیده است. 

یانگ‌بویز – رم‌؛ جالوروسی حسرت‌زده
جالوروسی هم سال‌هاست که حسرت جام دارد. سال ۲۰۰۸ کوپا ایتالیا را گرفتند و در اروپا هم هیچ‌گاه جام معتبری نبرده‌اند. برخلاف آوازه رم این تیم واقعاً افتخار کم دارد. نوسان تیم پائولو فونسکا زیاد بوده و او حتی شاید این فصل در صورتی که نتایج خوبی نگیرد کارش را از دست بدهد. با این حال رم در ۲ بازی آخرش در سری A برنده شده و با آمادگی به استقبال لیگ اروپا می‌رود. حریف اول‌شان هم یانگ‌بویز است، تیمی که فصل پیش در سوپرلیگ سوئیس قهرمان شد. در مجموع گروه رم که کلوژ رومانی و زسکا سوفیه بلغارستان هم در آن قرار داشتند، گروه سختی نیست. این بازی هم نخستین نبرد یانگ‌بویز و رم خواهد بود. رم فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ مقابل بازل قرار گرفته بود که یک بازی را برد و یک بازی را باخت. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی