نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
حسین‌ خانی: سوت انتخابی، مرا خیلی جلو انداخت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان به خبرورزشی گفت: همه کشتی‌گیران حدود یک ‌سال است در شرایط کرونا سختی می‌کشند و با این وضعیت بحرانی کرونا، تمرین و تلاش می‌کنند تا به تیم ملی و مسابقات ‌جهانی و المپیک برسند.

خبرورزشی/ مهدی شیروانی؛ حسین خانی، نفر اول مسابقه انتخابی ۷۴ کیلوی تیم ملی کشتی‌ آزاد شد. او به‌تازگی جنگ با کرونا را برنده شده و به‌همین دلیل، انتخابی ۷۴ کیلو یک هفته با تأخیر برگزار شد. با نفر سوم جهان و اول انتخابی تیم ملی گفت‌وگو کردیم و حسین‌ خانی در پاسخ به خبرورزشی گفت:

*خدا را شکر توانستم مزد ماه‌ها زحمت و تلاشم را با شایستگی و سربلندی بگیرم. همیشه خدا را شکرگذارم، الان بیشتر شکر می‌کنم که در این شرایط نامساعد و ویژه، بیشتر از همیشه به ‌من کمک کرد تا بتوانم سربلند شود. 
*بعد از ابتلا به کرونا، هم در بیمارستان بستری شدم و هم دو هفته قرنطینه بودم. آنهایی که به کرونا مبتلا شده‌اند، می‌دانند من چه کشیده‌ام و چه می‌گویم. بهبودیافته‌ها هم حدود یکی، ‌دو هفته حتی نمی‌توانند درست راه بروند و ضعف می‌کنند اما من بعد از بهبودی، در انتخابی، چهار تا کشتی سنگین گرفتم، همه را بردم و اول شدم. 
*با شرایطی که داشتم، کادر فنی مدارک و مستندات پزشکی و بستری بودن مرا دیدند، با تعویق یک هفته‌ای انتخابی ۷۴ کیلو موافقت کردند. شرایط مساعدی نداشتم و فقط با دو جلسه تمرین، در انتخابی کشتی گرفتم. واقعاً خدا کمک کرد تا بتوانم خودم را به انتخابی برسانم. خدا را شاکرم که مسابقه انتخابی برای من، شیرین تمام شد. امیدوارم حلاوت و شیرینی پیروزی‌های انتخابی را با مدال جهانی کامل کنم. 
*نه تنها من، بلکه همه کشتی‌گیران حدود یک ‌سال است در شرایط کرونا سختی می‌کشند و با این وضعیت بحرانی کرونا، تمرین و تلاش می‌کنند تا به تیم ملی و مسابقات ‌جهانی و المپیک برسند. جوان‌ها هم با یک دنیا انگیزه تمرین می‌کنند تا بتوانند مزد زحمات‌شان را در پیکارهای ‌جهانی بگیرند. 
*بعضی مواقع ما خیر خودمان را نمی‌دانیم. قطعاً هرچه خدا بخواهد همان می‌شود. من‌ هم مثل همه کشتی‌گیرانی که در این ماه‌ها زحمت‌ کشیده‌اند تا به تیم ملی برسند، دعا می‌کنم مسابقات‌ جهانی ۲۰۲۰ برگزار شود و بتوانیم با کسب مدال و افتخار، دل هموطنان را شاد کنیم. 
*نه به‌خاطر اینکه در انتخابی اول شده‌ام این ‌حرف را می‌زنم، بلکه معتقدم همه کشتی‌گیران، حتی آنهایی که به دوبنده تیم ملی هم نرسیده‌اند، دوست دارند مسابقات ‌جهانی برگزار شود، زیرا انگیزه آنها بیشتر می‌شود و برای رسیدن به المپیک، دلگرم‌تر و امیدوارتر می‌شوند و بیشتر از گذشته تلاش و تمرین می‌کنند. 
*شرکت در انتخابی برایم خیلی کارساز و طلایی بود. سوت مسابقه مرا جمع‌وجور کرد و ۲ ساعت در ۴ مسابقه انتخابی کشتی سخت، سنگین و جدی داشتم. خودم را پیدا کردم و سعی می‌کنم هرچه جلوتر می‌روم به‌شرایط بهتر نزدیکتر شوم. حضور در این انتخابی مرا خیلی جلو انداخت و الان نسبت به ماه‌های گذشته که از مسابقه و کشتی دور بودم، شرایط روحی خیلی بهتری دارم. با توکل به‌خدا، شرکت در تمرینات اردویی تیم ملی، امیدوارم هرچه زودتر به آمادگی لازم برسم و ان‌شاءا... با دست پر از مسابقه ‌جهانی به‌میهن برگردم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی